  • 11. Data: 2012-08-20 08:38:32
    Temat: Re: STEP2CNC MACH2 MACH3 + Irek N
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:k0ri1a$rdq$1@node1.news.atman.pl...
    > jeśli nie to kto to w ogóle jest, "groźny doktorek z politechniki
    > warszawskiej", ale się boję
    Nie bo się, ale zmień psychiatrę....

  • 12. Data: 2012-08-20 22:49:07
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Dzieki za naswietlenie tematu, teraz mniej wiecej wiem... czego nie wiem;-)
    > Ale OK, taki Mach tez potrafi chyba 5, czy 6 osiami sterowac,
    > rozdzielczosc ma 0.001mm, to chyba bardziej od precyzji maszyny zalezy
    > efekt, niz od programu. Krotko mowiac co maja wspomniane przez Ciebie
    > programy, czego nie ma Mach. W Machu tez deklarujesz wlasciwosci
    > maszyny. U siebie musialem zadeklarowac na osi x prawie 90 polkrokow **
    > luzu, jakby byl mniejszy, to by nie ruszylo. Jest sterowanie iloscia
    > krokow na mm, luzu, predkosci, predkosci rozpedzania i hamowania.

    To co piszesz to jest w panelu frezarki ustawiane.

    CAM nic nie wie o sposobie sterowania silnikami osi*, za to wie, że aby
    zrobić bryłę, to trzeba tak a tak jechać przesuwać frez.
    Panel natomiast nie ma zielonego pojęcia co robi i co mu wyjdzie z tego
    co robi. Słucha się tylko CAM-a :)

    Ponieważ MACH potrafi zaimportować plik 2D i na jego podstawie
    wygenerować ścieżkę - ma w sobie coś z CAM-a że tak powiem. Taką
    namiastkę namiastki.

    Najprościej - będziesz w pobliżu, zapraszam pokażę.

    Miłego.
    Irek.N.
    --
    * chociaż wie, że jakie są maksymalne prędkości posuwu i zakresy ruchu,
    obroty też. To wszystko siedzi właśnie w postprocesorze CAM-a jako

    **Ten luz nawrotny (backlash) na poziomie 90 półkroków to tragedia,
    oznacza że oś nie jest w żaden sposób trzymana - jest praktycznie luźna
    z punktu widzenia freza.

  • 13. Data: 2012-08-21 10:38:00
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dzięki

  • 14. Data: 2012-08-21 10:50:22
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Najprościej - będziesz w pobliżu, zapraszam pokażę.

    Dzieki, milo by bylo, o ile pamietam, to chyba jestes gdzies na poludniu?
    Odezwij sie prosze na priv, bo Twoj mail jakis taki tajny;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa