  • 1. Data: 2011-09-30 19:14:21
    Temat: Samsung Galaxy S - połączenia GPRS, pomocy!
    Od: Kenjiro <k...@s...pl>

    Witam

    Dziś otworzyłem rachunek za komórkę i zdębiałem - 528 zł. Jak się
    okazuje, połowa z tego to połączenia GPRS! Koszmar! Jaką opcję mam
    włączyć, żeby Galaxy S nie pobierał mi niczego w tle? Wyłączyłem opcję
    "Użyj danych pakietowych", czy to wystarczy?
    Owszem, zdarza mi się czasami coś sobie ściągnąć z Android Market, ale
    chyba nie za tyle? Może aplikacje się same w tle aktualizowały?

    Dzięki za wszelkie wskazówki!

  • 2. Data: 2011-09-30 19:20:50
    Temat: Re: Samsung Galaxy S - połączenia GPRS, pomocy!
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 21:14:21 +0200, Kenjiro napisał(a):

> [...]
    > Owszem, zdarza mi się czasami coś sobie ściągnąć z Android Market, ale
    > chyba nie za tyle? Może aplikacje się same w tle aktualizowały?

    http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
    czwarta kropka od góry.
    Albo przynieś zaświadczenie od lekarza o dysguglii.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 3. Data: 2011-09-30 19:28:28
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 21:14:21 +0200, Kenjiro <k...@s...pl>
    naskrobał przy słoiku:
> [...]

    ale
    > chyba nie za tyle? Może aplikacje się same w tle aktualizowały?

    1. Zainstaluj sobie jakis program monitorujacy zuzycie danych: osobno
    dla wifi i sieci komorkowej

    2. Wylacz lokalizacje za pomoca sieci komorkowych

    3. W danych pakietowych wylacz opcje nieprzerwany dostep danych
    pakietowych

    Oczywiscie nie zezwalaj na automatyczna aktualizacje programow, lub
    wlaczaj opcje synchronizacji tylko jak jestes w zasiegu WiFi

    To tak na poczatek

    Wykup sobie jakis pakiet danych.
    Nie napisales w jakiej jestes sieci, wiec nie doradze Ci zadnej
    konkretnej opcji, ale Twoj provider na pewno takie pakiety ma w
    ofercie. Majac smartfona musisz sie liczyc z transmisja danych, wiec
    lepiej chyba zaplacic te np. 10pln/mc za jakis najtanszy pakiet
    danych niz placic mase kasy na koniec mca z rachunku.
    Zainstaluj program i kontroluj na poczatek jak szybko wyciekaja Ci
    dane (ustaw sobie alarm na dop. dzienny transfer) i poszukaj
    przyczyn.

    --
    AL

  • 4. Data: 2011-09-30 19:31:20
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 21:28:28 +0200, ALdroid
    <a...@n...ma.takiego.adresu.pl> naskrobał przy słoiku:
> [...]

    > Zainstaluj program i kontroluj na poczatek jak szybko wyciekaja Ci
    > dane (ustaw sobie alarm na dop. dzienny transfer) i poszukaj

    Osobiscie polecam programik z marketu: Traffic Statistics

    --
    AL

  • 5. Data: 2011-10-02 08:52:44
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > smartfona musisz sie liczyc z transmisja danych, wiec lepiej chyba
    > zaplacic te np. 10pln/mc za jakis najtanszy pakiet danych niz placic mase

    Dlatego w UK kazdy abonament ma w sobie ok 1gb internetu na miesiac,
    Z drugiej strony zastanawia mnie niekonsekwentnosc polskich operatorow. Od
    roku obowiazuje prawo w UE o odcinaniu uslugi internetu jesli rachunek
    przekroczy 40 funtow w UK a chyba 40 euro w innych krajach, ale to moze
    dotyczyc pakietow ktore sa juz w abonamencie.
    Naprawde nie rozumiem, jak mozna sprzedawac telefony ktore wymagaja
    polaczenia z internetem i nie zawrzec odpowiedniej ilosci internetu w
    abonamencie? To jak czyste naciagactwo, albo ja jestem z innej epoki...
    Dlaczego takich problemow nie ma ngdzie w UE poza Polska?

  • 6. Data: 2011-10-02 14:04:11
    Od: Pszemol <P...@B...com>

    Kenjiro <k...@s...pl> wrote:
> [...]
    > Owszem, zdarza mi się czasami coś sobie ściągnąć z Android Market, ale
    > chyba nie za tyle? Może aplikacje się same w tle aktualizowały?

    Miałem podobny problem z Nokią: nie byłem na 100% pewny czy zasysam
    internet przez wifi czy kasuję złotówki z konta przez gprs...
    Widze że nie jest to zbyt jasne w przypadku Andoida również.
    Nie masz tam w ustawieniach jakiegos guzika do wyłaczenia "cellular
    data"?

  • 7. Data: 2011-10-02 14:17:46
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Pszemol napisał:

> [...]
    > Widze że nie jest to zbyt jasne w przypadku Andoida również.
    > Nie masz tam w ustawieniach jakiegos guzika do wyłaczenia "cellular

    Nie o to chodzi. W Androidzie jest bardzo ładne automatyczne
    przełączanie między GPRS a Wi-Fi. Problem polega na tym, że do
    normalnego (pełnego?) użytkowania Androida poza domem (9-11 godzin)
    potrzebne jest 2-3 MB danych. Jeśli nie masz Wi-Fi w pracy, do którego
    można się podłączyć to albo trzeba powyłączać wszystkie
    "pobieranie/sprawdzanie w tle", albo wykupić pakiet internetowy, albo
    całkowicie wyłączyć korzystanie z danych pakietowych. Każde z tych
    rozwiązań ma wady.

    m.

  • 8. Data: 2011-10-02 14:35:10
    Od: Pszemol <P...@B...com>

    Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:
    > Problem polega na tym, że do
    > normalnego (pełnego?) użytkowania Androida poza domem (9-11 godzin)
    > potrzebne jest 2-3 MB danych.

    Sam Android tego potrzebuje czy poszczegolne aplikacje ktore możesz
    osobno kontrolować?
    A jeśli to Android dla siebie, to co on robi w sieci w tle z tymi 2-3
    megabajtami z netu?

  • 9. Data: 2011-10-02 14:55:01
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Pszemol napisał:

    > Sam Android tego potrzebuje czy poszczegolne aplikacje ktore możesz
    > osobno kontrolować?

    Wszystkie aplikacje + system.

    m.

  • 10. Data: 2011-10-02 15:01:02
    Od: Pszemol <P...@B...com>

    Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:

    > Wszystkie aplikacje + system.

    A co konkretnie rozumiesz przez "system" w kontekście transmisji
    internetowych, jeśli wyłączymy wszystkie aplikacje? Jaka funkcja systemu
    wymaga internetu?