  • 11. Data: 2011-09-02 09:26:09
    Temat: Re: Samsung NX200 - 20 Mpix, wymienne obiektywy
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    relacja z pierwszego macania:
    http://www.slashgear.com/samsung-nx200-dslr-hands-on
    -02176450/

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2011-09-02 09:33:15
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 02 Sep 2011 09:40:34 +0200, Arek napisał(a):

    > Ale było to w zestawieniu z SAM'em, gdzie mamy znacznie większa matrycę,
    > fajniejsze szkła i wszystko w niższej cenie.

    Wszystko? Naprawde wszystko jest w niższej cenie?
    Czy może w niższej cenie jest korpus + kit a każde dodatkowe szkoło to co
    najmniej +1k ?
    Takie fuji uwalnia cię od tego typu zmartwień :)

    > Gdyby rozpatrywać tego mx10
    > niezależnie to zgadzam się, bardzo fajna małpka.

    tutaj nie ma zależnie czy niezależnie - takich wyborów nie da sie
    rozpatrywać obiektywnie - np ja bym tego NX popostu nie chciał - ten aparat
    kompletnie nie jest w kręgu moich zainteresować niezależnie od matrycy,
    ilości obiektywów ect.
    Wybory konsumenckie to nie tylko suche porównanie tebelek i wykresów ale
    także coś bardziej nieuchwytnego jak chociażby uzyteczność. ergonomia czy
    last but not least gust.

  • 13. Data: 2011-09-02 12:11:37
    Od: "TomS" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości:

    > A co dokładnie? Mikroskopijna matryca czy może ciemny obiektyw czy retro
    > obudowa a może "fajna" cena?
    >
    > Pozdrawiam,
    > A.

    Bzdury piszesz jakbyś downa miał...
    ciemny obiektyw??? wydaje mi się, że to jest najjaśniejszy obiektyw w tego
    typu aparatach, kiedyś był Canon G2 który miał trochę jaśniejszy obiektyw,
    kolejna bzdura którą napisałeś to mikroskopijna matryca.. zajrzyj do
    słownika na stronie ze słowem mikro.. obudowa retro, zależy co kto lubi.
    Jest to dobry aparat który przerośnie oczekiwania nie jednego zwykłego
    użytkownika.
    A pisząc takie bzdury dajesz do zrozumienia, że najlepiej kupić aparat
    wielkości dwóch cegieł, czyli np. EOS 7D lub Nikon D300s..

  • 14. Data: 2011-09-02 12:48:42
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 02.09.2011 14:11, TomS wrote:
> [...]
    >>

    > Bzdury piszesz jakby? downa mia?...
    > ciemny obiektyw??? wydaje mi sie, ?e to jest najja?niejszy obiektyw w tego
    > typu aparatach, kiedy? by? Canon G2 który mia? troche ja?niejszy obiektyw,
    > kolejna bzdura któr? napisa?e? to mikroskopijna matryca.. zajrzyj do
    > s?ownika na stronie ze s?owem mikro.. obudowa retro, zale?y co kto lubi.
    > Jest to dobry aparat który przero?nie oczekiwania nie jednego zwyk?ego
    > u?ytkownika.
    > A pisz?c takie bzdury dajesz do zrozumienia, ?e najlepiej kupiae aparat
    > wielko?ci dwóch cegie?, czyli np. EOS 7D lub Nikon D300s..

    Od kiedy D300s to duży aparat?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 15. Data: 2011-09-02 13:03:27
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 2 Wrz, 11:33, "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote:

    > Wszystko? Naprawde wszystko jest w niższej cenie?
    > Czy może w niższej cenie jest korpus + kit a każde dodatkowe szkoło to co
    > najmniej +1k ?

    Naleśniki 20mm/2.8, 30mm/2.0 do NX można kupić za około 400zł (nówki).
    Pewnie naleśnik 16mm/2.4 będze za jakiś czas w podobnej cenie. NX200 z
    tymi naleśnikami jest mniejszy od X-10.

    Każde body m4/3 z nowym zoomem naleśnikiem jest mniejsze od X-10,
    kilka z nich będzie pewnie też tańsze.

    X-10 nie ma najjaśniejszego obiektywu, najjaśniejszy ma XZ-1 Olympusa
    28-112mm f1.8-2.5

  • 16. Data: 2011-09-02 13:48:22
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 2 Sep 2011 06:03:27 -0700 (PDT), Anonymouse napisał(a):

    > Naleśniki 20mm/2.8, 30mm/2.0 do NX można kupić za około 400zł (nówki).
    > Pewnie naleśnik 16mm/2.4 będze za jakiś czas w podobnej cenie. NX200 z
    > tymi naleśnikami jest mniejszy od X-10.

    Nie wnikałem jakoś szczególnie w temat ale pobieżna analiza cena w sklepach
    internetowych wskazuje na 2x wyższą cene.

    Z resztą jak zrobią male body z dobrym EVF to może sie zaczne tym
    interesować - na razie poczekam :)

    > Każde body m4/3 z nowym zoomem naleśnikiem jest mniejsze od X-10,
    > kilka z nich będzie pewnie też tańsze.

    czyżby? mam body mikro4/3 i nawet bez obiektywu jest wieksze od tego x10 :>
    Te bez EVF sa może i mniejsze ale...

    > X-10 nie ma najjaśniejszego obiektywu, najjaśniejszy ma XZ-1 Olympusa
    > 28-112mm f1.8-2.5

    no i co z tego?

  • 17. Data: 2011-09-02 20:00:48
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 1 Wrz, 11:43, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > rozmiar NEX w/PEN whttp://www.engadget.com/2011/09/01/samsungs-nx200-c
    amera-20-3-megapix...

    Całkiem niezła alternatywa dla NEXa i m43. Matryca jest nowej
    generacji, większa dynamika, mniejsze szumy - ale podejrzewam, że i
    tak gorsza od 16MP Sony. Osłabili filtr AA, 30/2 powinien mieć lepsze
    wyniki, razem z 16/2.4 może stanowić konkurencję dla m4/3. Cena (899$)
    powinna dość szybko spaść - Samsung prawie nie istnieje na rynku
    bezlusterkowców, a żeby go zdobyć powinni drastycznie obniżyć cenę
    - nie ma zewnętrznego wizjera,
    - ekranu dotykowego,
    + matryca APS 20mp o niezłych parametrach
    + małe obiektywy, których brakuje Sony

  • 18. Data: 2011-09-03 21:25:35
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-02 11:33, ...::QRT::... pisze:
    [...]
    > Wszystko? Naprawde wszystko jest w niższej cenie?
    > Czy może w niższej cenie jest korpus + kit a każde dodatkowe szkoło to co
    > najmniej +1k ?
    > Takie fuji uwalnia cię od tego typu zmartwień :)

    To fakt od pewnych zmartwień na pewno uwalnia, np. problem bokehu na
    pewno znika. Na takiej matrycy to zjawisko nie występuje. Od czego
    jeszcze może uwolnić? Pewnie od problemów z AF, bo przy takiej matrycy i
    obiektywie ostre jest zawsze wszystko. Do tego szpanerska obudowa i jest
    git.

    > tutaj nie ma zależnie czy niezależnie

    Owszem jest. Niezależnie mx10 jest fajną małpką, zależnie zwykłym
    gadżetem za spore pieniądze, jedyne co tą kwotę tłumaczy to retro obudowa.

    > rozpatrywać obiektywnie - np ja bym tego NX popostu nie chciał - ten aparat
    > kompletnie nie jest w kręgu moich zainteresować niezależnie od matrycy,
    > ilości obiektywów ect.

    Normalne, każdy ma własny gust, jednym wystarczy iPhone, innym najtańsza
    małpka, a ktoś inny zapłaci kupę kasy ze designerski wygląd.

    > Wybory konsumenckie to nie tylko suche porównanie tebelek i wykresów ale
    > także coś bardziej nieuchwytnego jak chociażby uzyteczność. ergonomia czy
    > last but not least gust.

    Gdzie w tym wątku ktoś pisał o tabelkach czy wykresach. Odnoszę
    wrażenie, że dyskutujesz sam ze sobą.

    A.

  • 19. Data: 2011-09-03 21:27:03
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-02 15:48, ...::QRT::... pisze:

    > Nie wnikałem jakoś szczególnie w temat ale pobieżna analiza cena w sklepach
    > internetowych wskazuje na 2x wyższą cene.

    No tak: "nie wnikałem", "pobieżnie", ale wiem na pewno:)

    A.

  • 20. Data: 2011-09-03 21:33:25
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-01 23:13, Marek Wyszomirski pisze:
> [...]
    mera-20-3-megapixels-interchangeable-lenses/

    > Jak dla mnie dyskwalifikuje ten aparat brak wizjera optycznego lub
    > elektronicznego - a zatem konieczność kadrowania 'na zombie'.
    > Szczególnie, ze ekranik jest nieodchylany. Takim aparatem nie da się po
    > założeniu jakiegokolwiek cięższego obiektywu robić zdjęć bez statywu.

    Taki urok sporej części bezlusterkowców. Niestety coś za coś. Mając do
    wyboru kadrowanie na zombie z kadrowaniem w mikrospijnym wizjerze, albo
    tym co montują w amatorskich lustrzankach, to ja z dwojga złego wolę 3
    calowy dobrej jakości wyświetlacz. Zresztą w lustrzankach
    średnioformatowych kadrowało się na flaminga i nikomu to nie przeszkadzało:)