  • 1. Data: 2011-09-01 09:43:32
    Temat: Samsung NX200 - 20 Mpix, wymienne obiektywy
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    rozmiar NEXów/PENów
    http://www.engadget.com/2011/09/01/samsungs-nx200-ca
    mera-20-3-megapixels-interchangeable-lenses/

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 2. Data: 2011-09-01 13:04:28
    Temat: Re: Samsung NX200 - 20 Mpix, wymienne obiektywy
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 1 Sep 2011 10:43:32 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > rozmiar NEXów/PENów
    > http://www.engadget.com/2011/09/01/samsungs-nx200-ca
    mera-20-3-megapixels-interchangeable-lenses/

    nuda

    ale z ostanich premier to jest calkiem fajne:

    http://www.dpreview.com/news/1109/11090102fujifilmx1
    0.asp

  • 3. Data: 2011-09-01 20:57:57
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-01 15:04, ...::QRT::... pisze:

    mera-20-3-megapixels-interchangeable-lenses/

    > nuda

    Ale co dokładnie? IMHO fajna alternatywa dla amatorskiej lustrzanki. I
    zaryzykowałbym stwierdzenie, że najlepsza opcja z rodziny bezlusterkowców.

    > ale z ostanich premier to jest calkiem fajne:
    >
    > http://www.dpreview.com/news/1109/11090102fujifilmx1
    0.asp

    A co dokładnie? Mikroskopijna matryca czy może ciemny obiektyw czy retro
    obudowa a może "fajna" cena?

    Pozdrawiam,
    A.

  • 4. Data: 2011-09-01 21:13:12
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-01 22:57, Arek pisze:

    mera-20-3-megapixels-interchangeable-lenses/

    > Ale co dokładnie? IMHO fajna alternatywa dla amatorskiej lustrzanki. I
    > zaryzykowałbym stwierdzenie, że najlepsza opcja z rodziny bezlusterkowców.

    Jak dla mnie dyskwalifikuje ten aparat brak wizjera optycznego lub
    elektronicznego - a zatem konieczność kadrowania 'na zombie'.
    Szczególnie, ze ekranik jest nieodchylany. Takim aparatem nie da się po
    założeniu jakiegokolwiek cięższego obiektywu robić zdjęć bez statywu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2011-09-01 21:21:55
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 01 Sep 2011 22:57:57 +0200, Arek napisał(a):

    mera-20-3-megapixels-interchangeable-lenses/

    > Ale co dokładnie? IMHO fajna alternatywa dla amatorskiej lustrzanki. I
    > zaryzykowałbym stwierdzenie, że najlepsza opcja z rodziny bezlusterkowców.

    całokształt. Po prostu nic ciekawego - kolejny pseudo mały aparacik z
    wielkim obiektywem bez EVF.
    IMHO jedynym aktualnie sensownym (jesli chodzi o eregonomię)
    bezlusterkowacem jest aktualnie nex7 - EVF + soft wspomagający manualne
    ustawianie ostrości czynią go naprawde sensowną propozycją.

    I zeby nie było - posiadam G1 więc jakieś tam praktyczne pojęcie na temat
    bezlusterkowców posiadam.

    0.asp

    > A co dokładnie? Mikroskopijna matryca czy może ciemny obiektyw czy retro
    > obudowa a może "fajna" cena?

    Ciemny obiektyw? Osobiscie sadze ze jasny ale to czywiście kwestia umowna
    :D
    Mała matryca? Ciężko w kompaktach znaleźć wiekszą. Ciekawe jeszcze tylko
    jak ten exr sie w tym modelu spisuje.
    A cena początkowa circa 2000 (600$) jakaś tam kosmiczna nie jest. ZX1
    kosztował mniej wiecej tyle samo.

  • 6. Data: 2011-09-01 21:28:59
    Od: mt <t...@i...pl>

    Arek pisze:

    mera-20-3-megapixels-interchangeable-lenses/

    > Ale co dokładnie? IMHO fajna alternatywa dla amatorskiej lustrzanki. I
    > zaryzykowałbym stwierdzenie, że najlepsza opcja z rodziny bezlusterkowców.

    Dokładnie to nic, po prostu następca NX100, a że fajna alternatywa dla
    lustra? Jak każdy evil praktycznie.

    0.asp

    > A co dokładnie? Mikroskopijna matryca

    Największa ze współcześnie produkowanych kompaktów (przy pominięciu
    stałoogniskowych konstrukcji jak X100 czy Sigmy DPx). W dodatku w innej
    technologii niż konkurencja.

    > czy może ciemny obiektyw

    Jeden z najjaśniejszych ze współcześnie produkowanych kompaktów.

    > czy retro
    > obudowa a może "fajna" cena?

    Obudowa jak obudowa, ale guzikologia wygląda na sensowną, do tego
    wziernik optyczny skorelowany z ogniskową, dobry tryb wideo. Jak Fuji
    nie wtopi z tym szkłem, jak od jakiegoś czasu w swoich superzumach i
    cena spadnie do poziomu LX5 czy XZ1 to będzie fajna alternatywa dla ww.
    kompaktów.

    --
    marcin

  • 7. Data: 2011-09-01 21:37:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    0.asp

    > A co dokładnie? Mikroskopijna matryca czy może ciemny obiektyw czy retro
    > obudowa a może "fajna" cena?

    Matryca wyjątkowo duża jak na tak mały aparat, obiektyw też wyjątkowo
    jasny, obudowa bardzo przyjemna (ergonomia nastaw), a cena najtańszej
    lustrzanki, która da podobną jakość przy całych swoich wadach.
    Dopóki nie ma sampli, trudno rzec o jakości zdjęć, ale zakładam, że
    będzie co najmniej równie dobrze jak z nowoczesnych kitów.

    --
    pozdrawia Adam
    /manieryzm subiektywistyczny, eklektyczna, wtórna empiria fizykalizmu

  • 8. Data: 2011-09-02 05:27:46
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-01 23:28, mt pisze:

    mera-20-3-megapixels-interchangeable-lenses/

    > Dokładnie to nic, po prostu następca NX100, a że fajna alternatywa dla
    > lustra? Jak każdy evil praktycznie.
    > [...]

    Ten Samsung (zresztą nie jedyny w tym towarzystwie - NEX-3 i NEX-5 to
    kolejne przykłady a jeszcze i parę innych by się znalazło) nie zasługuje
    nawet na nazwę EVIL. Skrót EVIL to Electronic Viewfinder Interchangeable
    Lens - a więc oznacza aparat z wizjerem elektronicznym - a takiego te
    aparaty nie mają.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2011-09-02 07:38:21
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-01 23:21, ...::QRT::... pisze:

> [...]
    > bezlusterkowacem jest aktualnie nex7 - EVF + soft wspomagający manualne
    > ustawianie ostrości czynią go naprawde sensowną propozycją.

    Ten nex7 faktycznie jest fajny, ma jeden problem - praktycznie brak
    optyki. Zaletą NXxxx nie jest super fajny korpus, bo jest on całkiem
    zwyczajny, ale fajny zestaw tanich i dobrych naleśników.

> [...]
    > jak ten exr sie w tym modelu spisuje.
    > A cena początkowa circa 2000 (600$) jakaś tam kosmiczna nie jest. ZX1

    Porównałeś to do systemu NX, więc trzymam się tego porównania. Droższe i
    gorsze tyle, że w obudowie retro.

    A.

  • 10. Data: 2011-09-02 07:40:34
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-01 23:37, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > Dopóki nie ma sampli, trudno rzec o jakości zdjęć, ale zakładam, że
    > będzie co najmniej równie dobrze jak z nowoczesnych kitów.

    Ale było to w zestawieniu z SAM'em, gdzie mamy znacznie większa matrycę,
    fajniejsze szkła i wszystko w niższej cenie. Gdyby rozpatrywać tego mx10
    niezależnie to zgadzam się, bardzo fajna małpka.

    A.