  • 1. Data: 2010-09-19 21:50:52
    Temat: Program do rozpoznawania twarzy
    Od: "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl>

    Może temat nie związany wprost z elektroniką ale szukam programu do
    rozpoznawania twarzy. Pojawia się wciąż co raz więcej darmowego
    oprogramowania w tej dziedzinie tylko wybrać coś fajnego jest trudno.
    Program potrzebuję do udoskonalenia wideodomofonu, tak aby otwierał wejście
    do ogrodu po zobaczeniu mojej buźki w kamerze.
    Wyobrażam sobie to tak, że program po rozpoznaniu twarzy generuje dźwięk,
    który to dźwiek poprzez wzmacniacz i przekaźnik uruchamia rygiel w zamku.

  • 2. Data: 2010-09-19 22:03:13
    Temat: Re: Program do rozpoznawania twarzy
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 19 Sep 2010 23:50:52 +0200, Zbyszekkk napisał(a):

> [...]
    > który to dźwiek poprzez wzmacniacz i przekaźnik uruchamia rygiel w zamku.

    Tylko nie ufaj bezgranicznie takiemu systemowi.
    http://niebezpiecznik.pl/post/jak-obejsc-skaner-twar
    zy/
    --
    GLaF

  • 3. Data: 2010-09-20 06:44:01
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > który to dźwiek poprzez wzmacniacz i przekaźnik uruchamia rygiel w zamku.

    VeriFace od Lenovo, ale ogólnie to kupa jest bo warunki skanowania twarzy
    muszą
    być zbliżone, trochę ciemniej w pomieszczeniu i już nie rozpozna.

    pozdro
    blur

  • 4. Data: 2010-09-20 08:49:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > fajnego jest trudno. Program potrzebuję do udoskonalenia
    > wideodomofonu, tak aby otwierał wejście do ogrodu po zobaczeniu

    Ja tam takim programom niezbyt wierze.
    Moze raczej cos co wykryje ID bluetootha z komorki ?

    Albo inna karte zblizeniowa.

    J.

  • 5. Data: 2010-09-20 09:06:26
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl>
    >
    > Ja tam takim programom niezbyt wierze.
    > Moze raczej cos co wykryje ID bluetootha z komorki ?
    >
    > Albo inna karte zblizeniowa.
    >
    > J.
    jak sie rozpowszechni rozpoznawanie po DNA to moze taki czujnik? gustowna
    spluwaczka przy bramie ;P

  • 6. Data: 2010-09-20 11:10:15
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl>
    >
    > Ja tam takim programom niezbyt wierze.
    > Moze raczej cos co wykryje ID bluetootha z komorki ?

    Jasne. Wystarczy że mu zrobię zdjęcie na ulicy cyfrakiem i przystawię do
    kamery choćby wyświetlaczem LCD i już wchodzę :)

    Marek

  • 7. Data: 2010-09-20 11:55:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > Jasne. Wystarczy że mu zrobię zdjęcie na ulicy cyfrakiem i
    > przystawię do kamery choćby wyświetlaczem LCD i już wchodzę :)

    To nawet nie to. Dziedzina jest wybitnie niealgorytmiczna, i
    podejrzewam ze efekty ciagle sa mierne.
    Raz rozpozna, raz nie rozpozna, dwa razy pomyli.
    Pradu zezre wiecej niz to warte.

    A moze jakies rozpoznawanie glosu ? "Sezamie otworz sie" :-)
    Wady podobne, ale pradu mniej :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-09-20 12:20:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=KyLqUf4cdwc

    > Wady podobne, ale pradu mniej :-)

    Tylko czasu trzeba, mocium panie, żeby się dogadać.

    Jarek

    PS
    Kiedyś był kamerdyner. I komu to przeszkadzało?

  • 9. Data: 2010-09-20 12:51:41
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 20 Wrz, 13:20, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > http://www.youtube.com/watch?v=KyLqUf4cdwc

    > Tylko czasu trzeba, mocium panie, żeby się dogadać.
    >
    > Jarek
    >
    > PS
    > Kiedyś był kamerdyner. I komu to przeszkadzało?

    Jeśli na upartego chcemy wykorzystać opcje video to może wziąść na
    warsztat siatkówkę oka, a z innej bajki to dodam, że najlepiej
    dopracowane algorytmy biometryczne to te od linii papilarnych, procent
    pomyłek jest u dużo niższy niż w przypadku twarzy.

  • 10. Data: 2010-09-20 13:03:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bobofrut napisał:

> [...]
    > dopracowane algorytmy biometryczne to te od linii papilarnych,
    > procent pomyłek jest u dużo niższy niż w przypadku twarzy.

    Ale nikt nie chce tego używać do poważnych zastosowań. Trudno się
    dziwić -- łatwo oberżnąć panu prezesowi palec żeby dostać się do
    sejfu. Życie to nie je bajka.

    --
    Jarek