  • 1. Data: 2010-09-20 05:53:50
    Temat: Zabezpieczenie śrub w konstrukcjach antenowych
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Czym można sensownie zabezpieczyć śruby w cybantach antenowych tak, żeby za
    parę lat dało się je odkręcić ? W ogóle nie rozumiem dlaczego one tak mocno
    korodują skoro sa ocynkowane ? Myślałem nad smarem ale obawiam się, że po
    kilku deszczach nic z niego nie zostanie. A może coś gumowatego do
    nakładania na gorąco ?

  • 2. Data: 2010-09-20 06:07:38
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-20 07:53, William Bonawentura pisze:
> [...]
    > mocno korodują skoro sa ocynkowane ? Myślałem nad smarem ale obawiam
    > się, że po kilku deszczach nic z niego nie zostanie. A może coś

    A moze kupic z nierdzewki sruby ?

  • 3. Data: 2010-09-20 06:11:26
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A moze kupic z nierdzewki sruby ?

    Niektóre można. Ale np. cybanta tak już nie zastąpisz a też po dwóch zimach
    jest nie do odkręcenia.

  • 4. Data: 2010-09-20 06:17:27
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-20 08:11, William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niektóre można. Ale np. cybanta tak już nie zastąpisz a też po dwóch
    > zimach jest nie do odkręcenia.

    Kupuj cybanty w sklepach z tlumikami, ja zawsze tam kupowalem a sruby z
    nierdzewki w metalowym.
    Te cybanty do tlumikow nie rdzewieja.

    O take wlasnie :
    http://lo-kolaczyce.nazwa.pl/allegro/Antenki/cybant.
    jpg

  • 5. Data: 2010-09-20 06:28:16
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że po kilku deszczach nic z niego nie zostanie. A może coś gumowatego do

    Od lat nakładam na śruby przy moich antenach grybą warstwę smaru. Im
    podlejszy (gęstszy) tym lepszy. Obecny pył i sadze w atmosferze skutecznie
    oblepiają ten smar i tworzy się tak apowłoka że żaden deszcz tego nie
    wypłucze. Śmiało. Przekonasz się że po latach śrubkę w palcach odkręsasz.
    Ważne aby nasmarować cały gwint przed nakręceniem nakrętki tak aby pod
    nakrętką też było i na końcu paluchem ze smarem po całości objechać.

    Marek

  • 6. Data: 2010-09-20 06:41:15
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > Ważne aby nasmarować cały gwint przed nakręceniem nakrętki tak aby pod
    > nakrętką też było i na końcu paluchem ze smarem po całości objechać.

    i tak dobierać śruby żeby nie wystawało więcej jak kilka mm gwintu po
    zakręceniu

  • 7. Data: 2010-09-20 06:58:00
    Od: "Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" napisał w wiadomości:

> [...]
    > korodują skoro sa ocynkowane ? Myślałem nad smarem ale obawiam się, że po
    > kilku deszczach nic z niego nie zostanie. A może coś gumowatego do

    Smar miedziany.

  • 8. Data: 2010-09-20 08:33:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > tak, żeby za parę lat dało się je odkręcić ? W ogóle nie rozumiem
    > dlaczego one tak mocno korodują skoro sa ocynkowane ?

    Chyba jednak nie sa. Przynajmniej nie te ktore wkrecasz.

    Mozna kupic nierdzewne, mozna sprobowac mosiezne, mozna zostawic
    szczeline na odkrecenie brzeszczotem :-)

    > Myślałem nad smarem ale obawiam się, że po kilku deszczach nic z
    > niego nie zostanie. A może coś gumowatego do nakładania na gorąco
    > ?

    "Baranek" do konserwacji podwozi samochodowych [gumowane],
    Tektyl - taki wosk w plynie, lepik.

    J.

  • 9. Data: 2010-09-20 08:51:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w
    > Kupuj cybanty w sklepach z tlumikami, ja zawsze tam kupowalem a
    > sruby z nierdzewki w metalowym.
    > Te cybanty do tlumikow nie rdzewieja.

    No nie rdzewieja, ale jak widuje jednego tlumikarza przy pracy, to
    on sruby defaultowo odkreca palnikiem :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-09-20 09:08:58
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2010-09-20 10:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w
    >
    > No nie rdzewieja, ale jak widuje jednego tlumikarza przy pracy, to on
    > sruby defaultowo odkreca palnikiem :-)

    Gwoli ścisłości, podgrzewa palnikiem. Odkręca kluczem.