  • 1. Data: 2015-06-01 00:33:04
    Temat: Sensor poziomu glukozy
    Od: s...@g...com

    Witam,

    Wrzucono mi taki temat, chodzi o dobowe monitorowanie poziomu glukozy u diabetyków.
    Coś w stylu Holterowskiego kardiomonitorowania. Od strony cyfrowej, zbierania danych
    i ich zapamiętywania, to "buła z masłem". Natomiast tak jak w temacie wątka,
    googlałem, być może źle i nieporadnie, ale co najważniejsze nie dogooglałem zasady
    pomiaru i producentów sensorów. Wszelakie namiary mile widziane!!

  • 2. Data: 2015-06-01 08:38:25
    Temat: Re: Sensor poziomu glukozy
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 May 2015 15:33:04 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Wrzucono mi taki temat, chodzi o dobowe monitorowanie poziomu
    glukozy u dia=
    > betyków. Coś w stylu Holterowskiego kardiomonitorowania.

    Ale wew czy zew? Zew. czyli badanie poziomu w krwi włośniczkowej (tej
    po ukłuciu) opisane masz tu:

    Jeśli chodzi o szybkie i pewne badanie bez kłucia to są sondy do
    pomp insulinowych oraz inne podobnie działające urządzenia np.
    naręczne zegarki. Niestety te urządzenia mają słabą dokładność, sondy
    często trzeba wymieniać, nawet ich producenci zalecają częstą
    kontrolę tradycyjnym "wkłuwaczem" w przypadkach hipo lub
    hiperglikemii.
    Generalnie pewniejszy (obok badania laboratoryjnego) wynik dają te
    pierwsze, zewnętrzne stąd nawet na oddziałach diabetologicznych wolą
    kłuć i badać tradycyjnie z kropelki niż używać te niedokładne z
    sondami wewnętrznymi.

    Jakby Ci się udało zrobić pewny "czytnik" nie wymagający kłucia to
    stałbyś się bardzo bogatym człowiekiem, no i wrogiem korporacji
    żyjących z produkcji pasków.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-06-01 09:33:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jakby Ci się udało zrobić pewny "czytnik" nie wymagający kłucia to
    > stałbyś się bardzo bogatym człowiekiem, no i wrogiem korporacji żyjących
    > z produkcji pasków.

    powiem więcej. jakby Ci się udało zrobić _jakikolwiek_ czytnik, byłbyś
    bogaty. Dokładniej mówiąc, to nie oto chodzi abym wiedział czy mam 103
    jednostek czy 107. Tu chodzi abym wiedział że mam 70 a nie 130! Tak więc
    jeśli stworzysz miernik poziomu cukru z 5 punktową skalą, mało dokładny
    (ale powtarzalny!!!!) bez nakłuwania - staniesz się baaaardzo bogaty

    ToMasz

    PS
    jakieśtam zegarki po skalibrowaniu, potrafiły określić czy stan jest
    stabliny czy spada czy rośnie. pomysł nie trafił do handlu - a szkoda.
    są próby świecenia czymśtam w oko i... dalej niewiem. Jeśli masz jakieś
    inne pomysły to poszukaj sobie bogatego cukrzyka - a nóż sypie groszem
    na badania

  • 4. Data: 2015-06-01 16:56:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeśli stworzysz miernik poziomu cukru z 5 punktową skalą, mało dokładny
    > (ale powtarzalny!!!!) bez nakłuwania - staniesz się baaaardzo bogaty

    Kilka dni temu, chyba w TV pokazano czujnik, nie wymagający kłucia. Chyba
    przykładało się jakoś z boku do dłoni i jakoś on mierzył.
    Poza tym, nie wiem na jakim jest etapie, specjalna soczewka kontaktowa,
    gdzie cukier mierzy się w łzach, a pomiar wykonuje się przyrządem zbliżanym
    do soczewki.

    > są próby świecenia czymśtam w oko i... dalej niewiem. Jeśli masz jakieś

    To chyba ten zestaw z soczewką kontaktowa, chyba na razie na etapie
    wstępnym.

    > inne pomysły to poszukaj sobie bogatego cukrzyka - a nóż sypie groszem na
    > badania

    Ważne, aby się pilnować i nie unikać ruchu. Wszyscy lekarze mówią
    "cukrzyca - ruchaj się waść..." Chodzi oczywiście o dowolny ruch fizyczny w
    ilości sensownej.

    896510439 896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

  • 5. Data: 2015-06-01 22:05:28
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 01 Jun 2015 09:33:51 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:

> [...]
    >są próby świecenia czymśtam w oko i... dalej niewiem. Jeśli masz jakieś
    >inne pomysły to poszukaj sobie bogatego cukrzyka - a nóż sypie groszem

    A 2012 study reviewed ten technologies: bioimpedance spectroscopy,
    electromagnetic sensing, fluorescence technology, mid-infrared
    spectroscopy, near infrared spectroscopy, optical coherence
    tomography, optical polarimetry, raman spectroscopy, reverse
    iontophoresis, and ultrasound technology, concluding with the
    observation that none of these had produced a commercially available,
    clinically reliable device and that therefore, much work remained to
    be done.[4]

    As of 2014, nonregarding the severe shortcomings mentioned above, at
    least one noninvasive glucose meter was being marketed in a number of
    countries.[5] Still, as the mean absolute deviation of this device was
    nearly 30% in clinical trials, 'further research efforts were desired
    to significantly improve the accuracy [...]'.[6]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Noninvasive_glucose_mon
    itor

    Patrz tez

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3500977/