  • 1. Data: 2015-05-30 09:13:08
    Temat: Większy akumulator do samochodu
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    Myślę że ta grupa będzie właściwa na te pytanie
    jak chcę kupić nowy akumulator do samochodu
    o większej pojemności niż montowano w aucie
    sprzedawca mówi mi że tak nie można bo będzie niedoładowany itd.
    przecież teraz samochody mają spore alternatory
    czy to 60 Ah czy 90Ah to alternator i tak go naładuje
    a w dieslu zimą większy akumulator to również większy prąd rozruchowy
    w jednym aucie mam wstawiony własnie większy i narazie nie widze efektów
    ubocznych
    a teraz chcę kupić również do drugiego i do motoru też większe i stąd moje
    pytanie
    czy sprzedawca ma racje ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-05-30 09:52:03
    Temat: Re: Większy akumulator do samochodu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Szumek pisze tak:

> [...]
    > o większej pojemności niż montowano w aucie
    > sprzedawca mówi mi że tak nie można bo będzie niedoładowany itd.

    można tak robić, pierdzi legendy z kolorowych gazet

    > przecież teraz samochody mają spore alternatory
    > czy to 60 Ah czy 90Ah

    nie tylko teraz, kiedyś tez miały 90A

    > a w dieslu zimą większy akumulator to również większy prąd
    > rozruchowy w jednym aucie mam wstawiony własnie większy i narazie
    > nie widze efektów ubocznych

    Ja nie dość, że mam większe w swoich samochodach to gdy sa silne mrozy
    jeszcze przynoszę z ciepłego domu dodatkowy i nie odłączam go po
    odpaleniu.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2015-05-30 09:57:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ubocznych
    > a teraz chcę kupić również do drugiego i do motoru też większe i stąd moje
    Moim zdaniem sprzedawca nie ma racji.
    Wielkość alternatora według mnie nie ma nic do rzeczy w temacie niedoładuje.
    Alternator ładuje tyle ile może aż do osiągnięcia konkretnego napięcia.
    Weźmy dwa akumulatory, jeden dwa razy większej pojemności. Startujemy ze
    stanu oba rozładowane. Jeśli np. po 6 h jazdy ten mniejszy byłby w pełni
    naładowany to gdyby zamiast niego był ten większy to będzie naładowany w
    połowie. Ale to oznacza, że w razie co w tej sytuacji mamy do dyspozycji
    tyle samo energii. Ale jak będziemy jechać 12h to ten mniejszy już nic
    więcej nie zostanie naładowany, a ten większy przyjmie jeszcze drugie tyle,
    no i teraz w razie potrzeby mamy dwa razy więcej energii do wykorzystania.
    P.G.

  • 4. Data: 2015-05-30 10:29:00
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-05-30 o 09:57, Piotr Gałka pisze:

    > Moim zdaniem sprzedawca nie ma racji.
    > Wielkość alternatora według mnie nie ma nic do rzeczy w temacie
    > niedoładuje. Alternator ładuje tyle ile może aż do osiągnięcia
    > konkretnego napięcia.

    /.../

    OK, to teraz na marginesie tej dyskusji pytanie: najczęściej w
    określonym modelu auta, z określonym silnikiem producent przewiduje
    kilka wariantów mocy alternatora i pojemności akumulatora. O ile
    manipulowanie mocą alternatora ma związek z ilością prądożernego
    wyposażenia samochodu, to po jakie licho kilka pojemności akumulatora ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2015-05-30 10:29:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Szumek,

    Saturday, May 30, 2015, 9:13:08 AM, you wrote:

    > Myślę że ta grupa będzie właściwa na te pytanie
    > jak chcę kupić nowy akumulator do samochodu
    > o większej pojemności niż montowano w aucie

    Słusznie.

    > sprzedawca mówi mi że tak nie można bo będzie niedoładowany itd.

    Sprzedawca jest kretynem.

    [...]

    > czy sprzedawca ma racje ?

    Nie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2015-05-30 10:43:07
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    też mi się wydaje że to jest mit o niedoładowaniu
    ale myślałem że w nim może jest jakiś cień prawdy
    a pytanie sprowokowane zostało wczorajsza gadką sprzedawcy jak
    się rozglądałem za nowym akumulatorze do motoru
    skutecznie próbowano mnie odprowadzić od kupna większego
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2015-05-30 11:50:06
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    PeJot pisze:

> [...]
    > manipulowanie mocą alternatora ma związek z ilością prądożernego
    > wyposażenia samochodu, to po jakie licho kilka pojemności akumulatora ?

    Diesle potrzebują większych, benzyniaki mniejszych, dalej to już dość
    indywidualne podejście uzależnione od zastosowania pojazdu, np terenówka
    z elektryczną wyciągarką powinna mieć jednak większy akumulator.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2015-05-30 12:52:55
    Temat: Re: Wi�kszy akumulator do samochodu
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 30 maja 2015 09:13:05 UTC+2 użytkownik Szumek napisał:
> [...]
    > ubocznych
    > a teraz chcę kupić również do drugiego i do motoru też większe i stąd moje

    Jeśli większy da się przymocować do karoserii oryginalnym mocowaniem to można
    większy.

  • 9. Data: 2015-05-30 13:08:27
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > ubocznych
    > a teraz chcę kupić również do drugiego i do motoru też większe i stąd moje

    Nie ma racji. W powszechnie dostępnych samochodach i akumulatorach, zakresy
    pojemności i prądów samorozładowania akumulatorów oraz wydajności
    alternatorów są takie, że w niczym to nie przeszkadza.
    Włóż największy jaki wymiarami pasuje w miejsce fabrycznego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2015-05-30 15:37:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 30 May 2015 13:08:27 +0200, yabba napisał(a):

> [...]
    > alternatorów są takie, że w niczym to nie przeszkadza.
    > Włóż największy jaki wymiarami pasuje w miejsce fabrycznego.

    Ja tam bym jeszcze porównywał maksymalne krótkotrwałe prądy
    rozładowania. Aku o większej pojemności i zbliżonych wymiarach może mieć
    mniejszy taki prąd i po kilkuset rozruchach się rozleci.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.