    Date: Sun, 20 Jan 2013 02:05:12 +0100
    From: _Michał <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Seria pytań o E38 (EDC,GPS,Szpera,mp3,DSC,TPM..)

    Jeszcze raz ja :)

    Jako że byłem zdeklarowanym zwolennikiem francuskiej motoryzacji,
    a niemieckie to tylko VW Phaeton i nic więcej ;) (choć zaczyna
    mnie kusić jakiś (S/CL) starszy merc z ABC) to tylko francuzy miałem,
    i nie znam niemieckich rozwiązań.

    Z niewyspania kupiłem E38 (noc przed kompem, i rano mi wpadł pomysł
    że kupie, bo lexusa LS nie było blisko żadnego i sensownego vel satisa)
    i nic o nim nie wiem (poza PDF'em jak działa DSC - ale tylko dlatego że
    jazda nim zagraża życiu), a jutro niedziela = dużo czasu :)

    E38 jeździ 'ok' (w przeciwieństwie do M3(2004) - które jest na mojej
    liście najgorszych aut, obok lanosa i chryslera sebringa).

    Dobra pytania:

    1. mam usterkę w aucie, nie działa mi tempomat (albo go nie potrafię
    włączyć - ale generalnie to chyba nie działa) lubię tempomat i jest mi
    potrzebny, da się bez tego jeździć ale wolę z.
    Jak on powinien działać jak działa ? coś wyświetla na ekranie kolorowym
    i textowym ? na kolorowym mam coś jak limiter ale działa inaczej niż w
    vel satis (tylko pika). w BMW pedał gazu się "sam" naciska (jak w
    safrane) czy idzie to elektronicznie (jak w vel satis) ?
    A i czy E38 ma/może mieć radar do tempomatu ? i czy jak mi coś nie
    działa i będzie naprawiany to mogę sobie zamontować taki z radarem ?

    2. Czujniki ciśnienia, mam w kołach (nie wiem czy nie są one od E65
    bo taki nowszy design) nie mam w sofcie ? da się jakiś update zrobić
    jak w Safrane płytka CD i 10minut w aucie ? jak to się wyświetlać
    powinno i czy nie trzeba jakiegoś odbiornika montować ?

    3. GPS, mam tą najstarszą wersję - prosto z safrane w zasadzie to jest
    to samo (tylko w safrane było pod daszkiem jak w E65) ale musieli skopać
    4 rzeczy, i czy jest jakiś trick jak to naprawić (lub wrzucić
    soft z renaulta ;) ?).

    -W trybie z mapą w safrane była mała ikonka + odległość pokazująca
    jaki jest następny manewr, w BMW jest identycznie tylko ta ikonka to
    azymut do celu - da się to przestawić ?

    -Nie pamięta skali, w safrane jak sobie ustawiłem tak pamiętał, a ten za
    każdym razem w trybie mapy po włączeniu sobie ustawia swoją skale tak
    żeby pomieścić moje położenie i cel i za każdym razem muszę przestawiać
    (a i tak jazda na mapie jest utrudniona, bo brak manewru) ?

    -jakość dźwięku (komunikatów) słaba, ale rozumie ze safrane miało więcej
    ramu czy coś ?

    -wycisza mi radio jak gada, da się zrobić żeby nie wyciszało ?
    (znowu.. w safrane wyciszało tylko jak szły ważne komunikaty od
    komputera głównego, a nawigacja się dostosowywała do głośności
    w środku - ale nie wyciszała).

    4.Jest jakiś tryb serwisowy i nie wiem jak włączyć żeby sobie więcej
    opcji pozmieniać ? btw. ma to czujnik światła przy ekranie ?

    5.Jak szybko podpiąć do tego mp3/mp4 playera ? podobno ma aux do
    TV -gdzie są wtyczki ? czy pod zmieniarkę ? - idzie to światłowodem,
    analogowo czy cyfrowo po miedzi ?

    6.EDC: jako że byłem niewyspany kupiłem (chyba) bez. Czy jak rozgrzmocę
    amortyzatory będę mógł sobie zamontować nowe z EDC ?
    jak to działa ? podobne do starych safrane lub panamery ?
    poduszka od podnoszenia i elektroniczne amortyzatory ? (czujniki
    ugięcia chyba są bo widziałem takie podobne do tych z safrane przy
    kołach). Dużo to daje przy jeździe ?

    7. co robi DSC II po tym jak trzymam 10 sekund guzik DSC, wchodzi w
    jakiś trzeci tryb tylko nie wiem jaki - bo trakcja trochę działa ?

    8. Hamulce - podobno są ok, ale przy dużych prędkościach
    safrane były sporo lepsze, ktoś widział jakieś statystyki w ile
    się auto powinno zatrzymać ? Da radę hamulcami seryjnymi jak
    safrane dogonić 'super sportowe' auta ?

    9. Szpera, podobno brak jej w E38, elektronicznie to jest dobrze
    rozwiązane czy da się coś zamontować ? bo realnie 1.8x mniejszy
    silnik w reno dawał większe możliwości stabilnej sporo szybszej
    jazdy po typowej drodze w koleinach pełnych wody.

    A i mam już nazwę: "katapulta" (druga nazwa to "dreso-lot"),
    po nazwach poprzedników: "pocisk", "krowa" i "rakieta".
    (krowy nie mam, została mi jeszcze rakieta i pocisk).

    Dzięki i Pozdrawiam!