  • 1. Data: 2010-02-28 22:31:44
    Temat: Serwis UPSów w Warszawie - gdzie?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Prawdopodobnie będę miał dostęp do stosunkowo dużego UPSa - chodzi o
    jeszcze biały SMART UPS APC 2200VA.

    Wszystko świetnie, ale jako że akumulatory ma kompletnie zabite, to
    czeka mnie nielichy wydatek - przynajmniej tak to widzę.
    4x 12V/17Ah + instalacja + kalibracja (co chyba najbardziej przezemnie
    nie do przeskoczenia) to kwota rzędu ~800pln, a UPSa z nowymi
    akumulatorami i 3 miesięczną gwarancją można kupić za 1050pln.

    Pytanie czy gdzieś w Warszawie mogę to zrobić taniej?
    Bo wychodzi mi, że to mi się średnio opłaca :-)

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za ew. pomysły,

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2010-03-01 08:37:26
    Temat: Re: Serwis UPSów w Warszawie - gdzie?
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie czy gdzieś w Warszawie mogę to zrobić taniej?
    > Bo wychodzi mi, że to mi się średnio opłaca :-)
    Bo tak jest . Same akumulatory to koszt 500- 600zl , chyba ze zrobisz na
    najtanszych aku dedykowanych do systemow alarmowych , tylko ile to wtedy
    podziala i czy bedzie
    mozna na tym polegac ?

  • 3. Data: 2010-03-01 18:11:27
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > Bo tak jest . Same akumulatory to koszt 500- 600zl , chyba ze zrobisz na
    > najtanszych aku dedykowanych do systemow alarmowych , tylko ile to wtedy
    > podziala i czy bedzie
    > mozna na tym polegac ?

    Serwis APC jest, ale stanowczo odradzam, przerabiałem niedawno wymianę
    gwarancyjną UPS-a, koszmar.
    Co do aku to spróbuj w Piasecznie Wamtechnik. Mają chyba do wszystkiego i
    znośnie cenowo.

    Piotr

  • 4. Data: 2010-03-01 18:15:05
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
> [...]
    > czeka mnie nielichy wydatek - przynajmniej tak to widzę.
    > 4x 12V/17Ah + instalacja + kalibracja (co chyba najbardziej przezemnie

    Kalibracja polega na naładowaniu i rozładowaniu najlepiej do zera lub
    minimum 20% pod obciążeniem, więc akurat tego nie ma się co bać.
    Soft ma opcję do takiej kalibracji jeżeli chciałbyś to zrobić 'ładnie'
    (ale i tak sprowadza się do tego co wyżej).

    pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 5. Data: 2010-03-01 19:24:34
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Soft ma opcję do takiej kalibracji jeżeli chciałbyś to zrobić 'ładnie'
    > (ale i tak sprowadza się do tego co wyżej).

    Jak patrze na takie watki:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=111
    0815&highlight=kalibracja+ups&sid=
    to mam watpliwosci :-/

    --
    AK

  • 6. Data: 2010-03-01 20:38:10
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> napisał w wiadomości

> [...]
    > Soft ma opcję do takiej kalibracji jeżeli chciałbyś to zrobić 'ładnie'
    > (ale i tak sprowadza się do tego co wyżej).

    :)

    Do wątkotwórcy:
    1. możesz dać aku z systemów alarmowych. Mi podziałały 3,5 roku takie z
    aledrogo, oryginały góra 6 lat w firmie działały.
    2. instalacja - wkładasz i zapinasz, to wszystko
    3. kalibracja - kabelek do RS (ale specjalny APC 940-0024C) i APCFIX

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-03-02 20:19:42
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:

    > Jak patrze na takie watki:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=111
    0815&highlight=kalibracja+ups&sid=

    > to mam watpliwosci :-/

    Ale dlaczego?
    Odfiltruj 'bo ktoś coś gdzieś kazał wpisać' i zobaczysz, że jak checesz
    tylko wymienić baterie na nowe, to ładowanie/rozładowanie wystarczy
    (ściągnij user manual i tam też powinna być ta metoda opisana).
    Jeżeli chcesz dołożyć _dodatkowe_ baterie, to jedyną metodą jest zmiana
    liczby zewnętrznych baterii - niektóre ups-y mają to normalnie w menu,
    inne trzeba 'hackować'. I tyle.

    Programy do kalibracji w zasadzie robią jedno: ustawiają ups-a w tryb
    rozładowania mimo podłączonego napięcia sieci. Ups zazwyczaj sam wyjdzie
    z tego trybu standardowo przy 20%, nawet jak zewnętrzny soft nie działa.
    Ups musi być do tego naładowany w 100%, bo inaczej nie da się tego
    uruchomić.