  • 1. Data: 2017-02-02 20:07:49
    Temat: Pliki z dziurami
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Takie systemy plików jak NTFS czy linuksowe mają ciekawą rzecz, której
    do tej pory nie wykorzystywałem -pliki mogą posiadać "dziury". Dzięki
    temu plik można traktować jak kolejkę: zapisuję do pliku i odczytuje z
    niego po pewnym czasie. Gdy odczytam, mogę taki plik skasować ale
    dopiero wtedy. Natomiast chciałbym wyciąć kawałek pliku z początku
    zwalniając miejsce. Taki przypadek występuje przy kilkuplikowym
    sortowaniu zewnętrznym. Może się zdarzyć że pliki zajmują z 5 razy
    więcej miejsca na dysku niż plik do posortowania.
    - jak stwierdzić z jakim systemem plików mamy do czynienia?
    - jak stwierdzić czy posiada on obsługę dziur?
    - czy da się wyliczyć faktycznie użytą ilość bajtów w pliku bez dziur?>
    (do celów statystycznych na przykład)