  • 11. Data: 2005-01-16 09:11:50
    Temat: Re: Siec osiedlowa
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisał w
    wiadomości news:864qhjvzn7.fsf@lagoon.freebsd.lublin.pl...

    > Uzywa sie.

    a moglbym prosic nazwe profesjonalnej radiolini opartej o rg58 ?
    przejrzalem posiadane materialy i nie moglem nic u siebie znalesc

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 12. Data: 2005-01-16 10:04:58
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl> napisał(a):

    > a moglbym prosic nazwe profesjonalnej radiolini opartej o rg58 ?
    > przejrzalem posiadane materialy i nie moglem nic u siebie znalesc

    Kabel w zestawie z radiolinia przeciez nie przychodzi, jego uzycie
    zalezy od osoby instalujacej radiolinie. Mozna wiec zastosowac dowolny
    kabel o impedancji 50 ohm :)

    Jesli chodzi o fakty, to 100 m kabla RG58 ma tlumiennosc 15 dB przy 100
    MHz i 22 dB przy 200 MHz, natomiast RG213 ma 6 dB przy
    100 MHz i 9 dB przy 200 MHz. H155 ma parametry pomiedzy RG58 a
    RG213. H1000 ma dla tych czestotliwosci tlumiennosc podobna do RG213.

    Biorac pod uwage, ze w radioliniach profesjonalnych, kablem przesylana
    jest tylko czestotliwosc posrednia, a przemiana na czestotliwosc
    koncowa i wzmocnienie nastepuje tuz przy antenie (ze wzgledu na koniecznosc
    zastosowania falowodu), to jakos nie widze specjalnej roznicy miedzy
    RG58 a RG213, zakladajac, ze kabel ma typowa dlugosc kilkunastu metrow.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 13. Data: 2005-01-16 10:09:12
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    > A mozesz mi powiedziec, w czym koncentryk RG-58 jest zly, zakladajac,
    > ze stosujemy profesjonalna radiolinie, a po kablu idzie tylko
    > czestotliwosc posrednia?

    w niczym.

    ale gdy to jest 2.4Ghz to jest zły

  • 14. Data: 2005-01-16 10:10:49
    Od: <w...@c...3miasto.net>

> [...]
    > RG213. H1000 ma dla tych czestotliwosci tlumiennosc podobna do RG213.
    >
    > Biorac pod uwage, ze w radioliniach profesjonalnych, kablem przesylana
    troche zboczyłeś z tematu.

    mówimy o najprostszych radiach 2.4Ghz, dla tej częstotliwości RG-58
    wprowadza ok 1.5dB/m (!!!)

  • 15. Data: 2005-01-16 10:11:25
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    > dzisiaj koncentryk jest juz praktycznie niestosowany
    > czasami moze stanowic tania alternatywe dla swiatlowodu (potrzeba >100m i
    > <300m i nie ma specjalnie wysokich wymagan)

    do 300m idzie skrętka na 10Mbit jeśli odpowiednia i odpowiedni sprzęt

  • 16. Data: 2005-01-16 10:12:15
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    > <300m i nie ma specjalnie wysokich wymagan)
    >
    > mamy jedna lokalizacje gdzie jest traktowany jako magistrala (250metrow) a
    > od hubow do klientow idzie skretka
    > co prawda to tylko 10 Mbit, ale na potrzeby Internetu wystarcza

    ale na potrzeby porządnej sieci osiedlowej gdzie internet to tylko jedna z
    usług nie.

    sam mam w planie przerabiać część swojej (główne odcinki) na 1000Mb/s

  • 17. Data: 2005-01-16 10:26:10
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Paweł Tyll <o...@o...pl> napisał(a):

    > zestaw służy do komunikacji bezprzewodowej? Całość radia była
    > zintegrowana z anteną "na górze", z dołu dosyłany był tylko (jakiśtam)
    > prąd i co owa antena ma słać.

    Czestotliwosc posrednia.

    > W przypadku gdy ostatni aktywny element
    > jest za takim kablem, to jak najbardziej ma to rację bytu.

    I o tym wlasnie mowilem.

    > podłączyć pasywny element do aktywnego takim kablem i wtedy
    > porozmawiamy; tylko nie na dystansie 20 cm i na częstotliwości
    > przynajmniej 2.4GHz - bo wiesz,

    Obawiam sie, ze w konstrukcjach na 2,4 GHz bardziej boli
    niedopasowanie anteny do kabla i nadajnika. Juz sama antena
    (paraboliczna, jednego z polskich producentow) ma SWR 1,5:1. Jakos nie
    widzialem nigdy "profesjonalnego instalatora WiFi" sprawdzajacego
    reflektometrem caly uklad :)

    > antenę CB sobie możesz RG-58 podłączyć.

    Oczywiscie Twoim zdaniem na czestotliwosciach, na ktorych RG58 ma mala
    tlumiennosc dziala tylko CB :)

  • 18. Data: 2005-01-16 14:44:58
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisał w
    wiadomości news:86vf9xvgdx.fsf@lagoon.freebsd.lublin.pl...

    > Kabel w zestawie z radiolinia przeciez nie przychodzi, jego uzycie
    > zalezy od osoby instalujacej radiolinie. Mozna wiec zastosowac dowolny
    > kabel o impedancji 50 ohm :)
    (no to skretka sie nie nadaje bo to 100Ohm)

    jednak praktycznie kazdy producent podaje proponowany/zalecany typ kabla
    wraz z maksymalna dlugoscia
    szukam i szukam i RG-58 nie moge znalesc
    patrzylem dzisiaj po roznych radiach i tez nie znalazlem
    dlatego prosilem o przyklad firmy ktora stosuje i do czego stosuje

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 19. Data: 2005-01-16 14:49:25
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik <w...@c...3miasto.net> napisał w wiadomości

    > do 300m idzie skrętka na 10Mbit jeśli odpowiednia i odpowiedni sprzęt

    jakos opisy standartu ktore ja widzialem mowily o max 90 m + 10 na
    patchcordy
    chyba ze nie o ethernecie mowisz

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 20. Data: 2005-01-16 15:53:41
    Od: Paweł Tyll <o...@o...pl>

    "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> wrote in message
    > I o tym wlasnie mowilem.
    No i co to ma wspólnego z tym o czym mówił Mateusz Swatek? Nie używa się do
    transmisji fal radiowych dla interesujących nas zastosowań kabla RG58. W takim
    wypadku ja zaraz powiem, że używam do transmisji radiowej skrętki, bo do
    Tsunami MP (nie mylić z MP.11a) sygnał dochodzi skrętką.

> [...]
    > (paraboliczna, jednego z polskich producentow) ma SWR 1,5:1. Jakos nie
    > widzialem nigdy "profesjonalnego instalatora WiFi" sprawdzajacego
    Nie mówiłem o konstrukcjach na 2.4, tylko o dolnej granicy częstotliwości,
    gdyż na niższych niechcący mogłoby się coś sensownego udać zrobić przy pomocy
    RG58. RG58 to kabel do innych zastosowań i tyle.

    > Oczywiscie Twoim zdaniem na czestotliwosciach, na ktorych RG58 ma mala
    > tlumiennosc dziala tylko CB :)
    Nieee, z pewnością działają tam profesjonalne radiolinie o wysokiej
    przepustowości. Bardzo się staram, ale nie mogę za cholerę znaleźć w mojej
    wypowiedzi słowa 'tylko', cieszę się jednak że Tobie się udało, jak również że
    znasz moje zdanie lepiej ode mnie.

    Zdrówko.
    --
    [E-Mail:p#75;pl] [GG: 1655827] [TEL: +48 604 90 40 40]
    Legalny sprzęt 802.11a/b http://www.osbridge.pl/