  • 1. Data: 2015-04-13 23:23:41
    Temat: Silniczki wibracyjne na 5V?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Dostanę gdzieś silniczek wibracyjny, podobny do tego stosowanego w
    komórkach, który wytrzyma zasilanie napięciem 5V? Poszukiwania w
    Googlach pokazują mnóstwo elementów, które mają w parametrach napięcie
    pracy do 3V. Znajdę gdzieś coś, co wytrzyma nieco większe napięcie?

  • 2. Data: 2015-04-14 01:13:13
    Temat: Re: Silniczki wibracyjne na 5V?
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 23:23:44 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > Googlach pokazują mnóstwo elementów, które mają w parametrach napięcie
    > pracy do 3V. Znajdę gdzieś coś, co wytrzyma nieco większe napięcie?

    Czy silniczek się w necie znajdzie nie wiem. Ale znajdzie się oporniczek albo zenerkę
    na 2V.

  • 3. Data: 2015-04-14 08:48:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Apr 2015 23:23:41 +0200, Atlantis napisał(a):
> [...]
    > Googlach pokazują mnóstwo elementów, które mają w parametrach napięcie
    > pracy do 3V. Znajdę gdzieś coś, co wytrzyma nieco większe napięcie?

    Dlugotrwale ?

    Bo silniki nie tranzystory zazwyczaj wytrzymuja przeciazenia.

    J.

  • 4. Data: 2015-04-14 10:41:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-14 o 01:13, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Czy silniczek się w necie znajdzie nie wiem. Ale znajdzie się oporniczek albo
    zenerkę na 2V.

    Opornik nie - parametry będą pływać w funkcji obciążenia. Zenerka: nie
    warto.
    Najprościej: podeprzeć silnik zwykłą diodą prostowniczą lub dwoma w
    szeregu, uzyskując w ten sposób spadek napięcia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-04-14 13:13:32
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-04-14 o 08:48, J.F. pisze:

    > Dlugotrwale ?
    >
    > Bo silniki nie tranzystory zazwyczaj wytrzymuja przeciazenia.

    Tak z 15-20 sekund pracy. Potem od kilkunastu sekund do kilku godzin
    spoczynku. ;)

  • 6. Data: 2015-04-14 13:58:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Dwa silniczki w szereg. :-)

    Robert

  • 7. Data: 2015-04-14 14:25:33
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-04-14 o 10:41, Adam pisze:

> [...]
    > Najprościej: podeprzeć silnik zwykłą diodą prostowniczą lub dwoma w
    > szeregu, uzyskując w ten sposób spadek napięcia.

    Niby tak też można. To generalnie byłoby moim rozwiązaniem awaryjnym. Po
    prostu wolałem zapytać, na wypadek gdyby jednak istniał silniczek na
    nieco większe napięcie, który można by zasilić bez marnowania energii na
    spadkach napięcia wprowadzanych przez dodatkowe elementy.

  • 8. Data: 2015-04-14 14:36:11
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 23:23, Atlantis pisze:
> [...]
    > Googlach pokazują mnóstwo elementów, które mają w parametrach napięcie
    > pracy do 3V. Znajdę gdzieś coś, co wytrzyma nieco większe napięcie?

    Zawsze można *przezwoić* na wyższe napięcie :)

    --
    P.Jankisz

  • 9. Data: 2015-04-14 14:49:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    > Zawsze można *przezwoić* na wyższe napięcie :)

    Zanieść do firmy, która przezwaja silniki i poprosić o to, obserwując
    szczękę przyjmującego ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2015-04-14 15:17:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Zanieść do firmy, która przezwaja silniki i poprosić o to, obserwując
    > szczękę przyjmującego ;)

    Zegarmistrzowie mają coraz mniej roboty ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam