  • 1. Data: 2011-08-21 13:08:04
    Temat: Skóra w samochodzie
    Od: "Annn" <A...@o...pl>

    Mamy na oku używane autko z b. bogatym wyposażeniem i stąd m.in. pytanie o
    skórzaną tapicerkę: czy oprócz estetyki, fotele skórzane są ergonomiczne,
    dobrze oddychają i dobrze się siedzi? Czy raczej przerekalmowane i
    odparzające tyłek? :) Proszę o odp. znawców tematu, pozdrowionka.

  • 2. Data: 2011-08-21 13:14:37
    Temat: Re: Skóra w samochodzie
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-08-21 13:08, Annn pisze:
> [...]
    > ergonomiczne, dobrze oddychają i dobrze się siedzi? Czy raczej
    > przerekalmowane i odparzające tyłek? :) Proszę o odp. znawców tematu,

    jak na moje to średnio przyjemne w lato (odparzają) i w zimę (ziębią),
    pół biedy w lato jeśli masz klimę :) Wolę materiał.

  • 3. Data: 2011-08-21 13:39:44
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-08-21 13:14, Olo pisze:

    > jak na moje to średnio przyjemne w lato (odparzają) i w zimę (ziębią),
    > pół biedy w lato jeśli masz klimę :) Wolę materiał.

    Dokładnie tak. Pół biedy jak są wentylowane. Ale to udogodnienie w mało
    którym wózku jest. Za to podoba mi się skóra (boczki i tył foteli)
    wymieszana z alcantarą (siedzisko i oparcie).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2011-08-21 13:43:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Annn" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobrze oddychają i dobrze się siedzi? Czy raczej przerekalmowane i
    > odparzające tyłek? :) Proszę o odp. znawców tematu, pozdrowionka.

    Generalnie bardzo przereklamowane, osobiście mialem już kilka samochodów ze
    skórą i latem człowiek sie poci, na słońcu czasem sie usiąść nie da, zimą
    zimne i nieprzyjemne.
    Podgrzewanie foteli zimą pomaga, choć oparcia podgrzewane są rzadko. Latem
    zwykle woziłem pokrowiec na swoim fotelu...

    Nie skreślałbym auta dlatego, ze ma skóre, ale jeśli macie wybór -
    wybierzcie welur.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 5. Data: 2011-08-21 14:55:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > ergonomiczne, dobrze oddychają i dobrze się siedzi? Czy raczej
    > przerekalmowane i odparzające tyłek? :) Proszę o odp. znawców tematu,

    A ja w każdym swoim aucie mam i będę miał skórę. Lepiej wygląda lepiej
    się czyści. Zimą fakt zimne ale przez chwilę, zawsze miałem podgrzewane
    fotele razem z oparciem więc było OK. Latem mam klimę więc też jest OK.
    Jak masz auto które spełnia wszystkie oczekiwania jest w dobrym stanie i
    chcesz je kupić nie patrz na to że ma skórę. Jak Ci się nie spodoba
    sprzedaż skórzane wnętrze, kupisz welurowe i jeszcze zostanie Ci trochę
    grosza ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 6. Data: 2011-08-21 16:45:42
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    Annn <A...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > dobrze oddychają i dobrze się siedzi? Czy raczej przerekalmowane i
    > odparzające tyłek? :) Proszę o odp. znawców tematu, pozdrowionka.

    Bez wątpienia najlepsze rozwiązanie to środek fotela welur a boki/miejsca
    narażone na wycieranie ze skóry. Genialne rozwiązanie, widziałem w Volvo, mam
    w Renault. Sama skóra też fajna, choć na słabo profilowanych fotelach w ostrym
    zakręcie potrafi tyłek się ślizgnąć..

  • 7. Data: 2011-08-21 18:21:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 21 Aug 2011 13:08:04 +0200, Annn

    > czy oprócz estetyki,

    To nie tylko estetyka -- skórę jednak łatwiej pielęgnować i utrzymać w
    czystości. Skóra po 2-3 latach nadal pachnie, a nie śmierdzi starym kapciem
    jak materiał, bo zwyczajnie nie pochłania tak brudu.

    > fotele skórzane są ergonomiczne,

    Ślizga się, bo patrz wyżej. Ale nie jest to specjalnie dokuczliwe jeżdżąc w
    pasach.

    > dobrze oddychają i dobrze się siedzi?

    Słabo oddychają, nawet jeśli skóra jest wentylowana (nie miałem okazji
    siedzieć na fotelach w pełni wentylowanych, np. wiatrakiem). Lepiej nie
    siadać golizną. Fotele grzeją się na słońcu (zwłaszcza czarne) i parzą.
    Sporo musi minąć zanim się ochłodzą, dlatego dobrze jest, jak nawiewy
    sięgają do siedzeń. ;) W zimie z kolei są zimne. Ale tutaj sprawę ratuje
    podgrzewanie -- tam gdzie skóra zazwyczaj jest także ogrzewanie. Ja mimo
    wszystko będę wymierać auta ze skórą -- ze względu na łatwą pielęgnację.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 8. Data: 2011-08-21 18:38:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 21 Aug 2011 18:21:23 +0200, Myjk

    > będę wymierać

    Wyginęli? Przecież to nie były mamuty! ;)

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 9. Data: 2011-08-21 19:09:50
    Od: "Annn" <A...@o...pl>

> [...]
    > Volvo, mam w Renault. Sama skóra też fajna, choć na słabo profilowanych
    > fotelach w ostrym zakręcie potrafi tyłek się ślizgnąć..

    Też takie rozwiązanie widziałam ostatnio w Mazdzie 6 -boki skóra wyglądają
    bosko :) Dzięki wszsytkim!

  • 10. Data: 2011-08-21 19:15:25
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Moim zdaniem - bez sensu. Może i ładna, ale bardziej się brudzi, w lecie
    parzy i klei się do skóry (mini i gołe nóżki robią problem), w zimie twarda
    i zimna.

    Ja unikam samochodów ze skórą - no chyba że skóra perforowana i wentylowana
    (brak ww wad)

    Najlepsza w użytkowaniu jest Alcantara - miła, zmywalna, ciepła w zimie i
    chłodna latem.

    MS