  • 1. Data: 2022-10-21 16:19:29
    Temat: Sluchawki gigaset i ich idiotyczny problem z bateriami
    Od: Marek <f...@f...com>

    Man takië słuchawki Siemens gigaset A510. Włożne nowe eneloopy (!) o
    odpowiedniej pojemności, naładowane, prąd zwarciowy 4A uznaje za
    rozładowane. Pamiętam ze z poprzednimi gigasetami był podobny problem
    a wynika on z jakiegoś idiotycznego algorytmu badania aku. Czy jest
    jakiś znany trik by zmusić te słuchawki do normalnej pracy? Istnieje
    jakiś model aku który te słuchawki zaakceptują?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2022-10-21 17:06:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Oct 2022 16:19:29 +0200, Marek wrote:
> [...]
    > rozładowane. Pamiętam ze z poprzednimi gigasetami był podobny problem
    > a wynika on z jakiegoś idiotycznego algorytmu badania aku.

    Pamietam telefony komorkowe Siemensa ktore na starych aku nie chcialy
    dzialac, mimo ze prad zwarcia byl 11A (i to z rozmiaru rzedu AAA).
    No ale komorka duzy prad bierze momentami, nie to co dect.

    W aparacie cyfrowym byl problem zmierzyc prad - z amperomierzem w
    szeregu nie chcial sie uruchomic.

    > Czy jest
    > jakiś znany trik by zmusić te słuchawki do normalnej pracy?

    Elektrolita jakiegos dolutowac?

    > Istnieje jakiś model aku który te słuchawki zaakceptują?

    Dawno, dawno temu, byly jakies akumuatory "alkaliczne" 1.5V.

    Ale od wielu lat juz chyba nie ma.
    Za to urzadzenia powinny byc juz do aku dostosowane.

    Zaraz, stop - ten telefon na pewno jest na aku niklowe 1.2V
    przewidziany. A jaki rozmiar baterii ?

    Bo pod reka mam jakies noname AAA,
    tzn tesco GreenerLiving, i maja 7A zwarcia, a ladowane byly nawet nie
    pamietam kiedy.

    Podróby, leżaki, rozladowane ?

    J.

  • 3. Data: 2022-10-21 20:08:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.10.2022 o 17:06, J.F pisze:

> [...]
    > przewidziany. A jaki rozmiar baterii ?
    >
    > Bo pod reka mam jakies noname AAA,
    > tzn tesco GreenerLiving, i maja 7A zwarcia, a ladowane byly nawet nie

    Akumulatory
    Technologia: niklowo-wodorkowe (NiMH)
    Rozmiar: AAA (Micro, HR03)
    Napięcie: 1. 2 V
    Pojemność: 550 - 1000 mAh
    Aparat dostarczany jest z dwoma akumulatorami dopuszczonymi do użytkowania.
    Czas pracy/ładowania słuchawki
    Ten aparat Gigaset może ładować akumulatory o pojemności do 1000 mAh.
    Stosowanie specjalnych akumulatorów o wysokiej wydajności lub większych
    pojemnościach w telefonach bezprzewodowych nie ma sensu.
    Czas pracy telefonu Gigaset zależy od pojemności akumulatorów, ich
    zużycia oraz
    sposobu użytkowania. (Czas gotowości/rozmów/pracy to wartości maksymalne,
    a czasy ładowania to wartości typowe).
    https://www.voip24sklep.pl/public/assets/Gigaset/Ins
    trukcja%20obs%C5%82ugi/Instrukcja_obs%C5%82ugi_Gigas
    et_A510IP.pdf
    str 165.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2022-10-21 20:22:14
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 21.10.2022 16:19, Marek wrote:
    > Man takië słuchawki Siemens gigaset A510. Włożne nowe eneloopy (!) o
    > odpowiedniej pojemności

    Coś jest na rzeczy, bo niedawno wymieniałem akumulatorki w kilkunastu
    telefonach w jednej firmie i po paru tygodniach w dwóch zgłoszono
    problem. Wymieniłem jeszcze raz i na razie jest spokój.
    Albo Gigaset wybredny albo Eneloopy nie teges.
    Były kupowane w jakimś media, więc raczej nie podróbki.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2022-10-21 21:41:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Oct 2022 17:06:51 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > dzialac, mimo ze prad zwarcia byl 11A (i to z rozmiaru rzedu AAA).
    > No ale komorka duzy prad bierze momentami, nie to co dect.

    Ale to jest dect or compatible. Z tym że ma wbudowanego voipa dlatego
    mi jest przydatny.

    > Zaraz, stop - ten telefon na pewno jest na aku niklowe 1.2V
    > przewidziany. A jaki rozmiar baterii ?

    W instrukcji normalne nimh.

    > Bo pod reka mam jakies noname AAA,
    > tzn tesco GreenerLiving, i maja 7A zwarcia, a ladowane byly nawet
    > nie
    > pamietam kiedy.

    Naprawdę do telefonu dect potrzeba Aku które wyda 7A a 3A już za
    słaby? Serio w Siemnsie tacy idioci projektują sprzęt?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2022-10-21 23:27:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeszcze pytanie jak i czym te Eneloopy ładowane.
    Ładowarka z podstawki może nie ogarniać doładowywania.

    -----

  • 7. Data: 2022-10-22 00:08:00
    Od: Ceat <c...@a...net>

    W dniu 21.10.2022 o 16:19, Marek pisze:
    > Man takië słuchawki Siemens gigaset A510.[...]

    Wszelkiej maści Gigasety mają spieprzone algorytmy obsługi ładowania.
    Wieloletnie eksperymenty doprowadziły mnie do następującego rozwiązania:
    - rozładować akumulatory dowolną metodą do 0.9v
    - włożyć do telefonu, odstawić na bazę do naładowania.
    Uwaga!
    Po 10-20 cyklach pracy będzie widać efekt pamięciowy, potraktować
    akumulatory porządną ładowarką z funkcją refresh. Po odświeżeniu
    _rozładować_ jak wyżej.
    Wyłączyć durną funkcję Eko (jeśli jest), z moich pomiarów wynika że
    zżera więcej prądu.

  • 8. Data: 2022-10-22 07:00:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Oct 2022 23:27:31 +0200, ąćęłńóśźż<...@...pl> wrote:
    > Ładowarka z podstawki może nie ogarniać
    > doładowywania.

    Przecież by design słuchawka wymaga akumulatorów, więc jak może nie
    ogarniać doładowywania?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2022-10-22 07:10:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 22 Oct 2022 00:08:00 +0200, Ceat <c...@a...net> wrote:
    > Wszelkiej maści Gigasety mają spieprzone algorytmy obsługi
    > ładowania.

    No rozumiem, że można raz coś spieprzyć w jednym modelu. Ale przez
    dwadzieścia lat robić to samo w kolejnych modelach? Używałem różne
    gigasety i z każdymi był ten problem. Kto tam to projektuje? Żaby?
    Koniki polne? Oczywiście przez pierwsze dwa lata w miarę działa, do
    padnięcia baterii oryginalnej. Ale już wymiany aku nic nie pomagają.
    Albo fizycznie jakiś komponent się uszkadza albo (jak ktoś sugeruje
    na elektrodzie) celowe zaprogramowanie życia produktu na max dwa
    lata.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2022-10-22 08:30:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 22.10.2022 07:10, Marek wrote:

> [...]
    > Albo fizycznie jakiś komponent się uszkadza albo (jak ktoś sugeruje na
    > elektrodzie)  celowe zaprogramowanie życia produktu na max dwa lata.

    C530H i C530HX działają (kilka sztuk) od 6 lat z akumulatorami
    eneloopo-podobnymi (z Lidla). W międzyczasie akumulatory były wymieniane
    jeden raz, z tego co pamiętam. Zero problemów. Jak zapomnę włożyć do
    bazy to z 5-6 dni słuchawka przeżywa bez ładowania. Tak więc jak dla
    mnie działa jak należy.

    Albo w końcu naprawili, albo masz pecha i trafiają Ci się jakieś szroty ...

    Piotrek