  • 1. Data: 2022-10-21 01:49:52
    Temat: może bym zasilacz sobie kupił
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    kieszeń mnie pali.

    pochwalcie się jakie macie ;)

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 2. Data: 2022-10-21 10:43:47
    Temat: Re: może bym zasilacz sobie kupił
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2022 00:49:52 +0100, PiteR napisał(a):

    > kieszeń mnie pali.
    >
    > pochwalcie się jakie macie ;)

    Zbudowałem już mnóstwo blaszaków przez ostatnie 20 lat. Nie zdarzyło mi
    się kupić nowego zasilacza ze sklepu :) A doświadczenie mnie uczy że
    zasilacze z wentylatorem na tylnej ściance są za głośne i jedyne jakie
    używam to te z went. na spodniej ściance i to największym możliwym. Poza
    tym, nie kalkuluje się do domowego pc-ta brać zasilacza z nadmiarem
    mocy. Reszta, a zwłaszcza marka, jest bez większego znaczenia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-10-21 11:02:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Oct 2022 10:43:47 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Zbudowałem już mnóstwo blaszaków przez ostatnie 20 lat. Nie zdarzyło mi
    > się kupić nowego zasilacza ze sklepu :)

    To skad brales zasialacze ?

    > A doświadczenie mnie uczy że
    > zasilacze z wentylatorem na tylnej ściance są za głośne i jedyne jakie
    > używam to te z went. na spodniej ściance i to największym możliwym.

    Nie rozumiem - mowa o zasilaczu do peceta?
    Ktory tradycyjnie jest gdzies na gorze obudowy, i wywiewa przez tylną
    sciankę?

    I mowisz, ze duzo ciszej, jak ma wiatrak w swojej spodniej sciance,
    w srodku peceta ?

    > Poza
    > tym, nie kalkuluje się do domowego pc-ta brać zasilacza z nadmiarem
    > mocy. Reszta, a zwłaszcza marka, jest bez większego znaczenia.

    Ale skad wniosek, ze OP chodzi o zasilacz do komputera?

    J.

  • 4. Data: 2022-10-21 11:21:02
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > kieszeń mnie pali.
    >
    > pochwalcie się jakie macie ;)

    CPX400DP z TTI

    https://www.tme.eu/pl/details/cpx400dp/zasilacze-pro
    gramowalne/aim-tti/?brutto=1&currency=PLN&gclid=Cj0K
    CQjwhsmaBhCvARIsAIbEbH5VGjesrCGMmCWLYk1cNTDPt29OluIU
    mbhKsEKcr6FaRhgUoOGu5fYaAhntEALw_wcB

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 5. Data: 2022-10-21 11:46:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2022 11:02:50 +0200, J.F napisał(a):

    > To skad brales zasialacze ?
    Z Allegro i z rozbiórek.

    > Nie rozumiem - mowa o zasilaczu do peceta?
    > Ktory tradycyjnie jest gdzies na gorze obudowy, i wywiewa przez tylną
    > sciankę?
    Są dwa typy zasilaczy. Jedne mają wiatrak w tylnej ściance, inne w
    dolnej.

    > I mowisz, ze duzo ciszej, jak ma wiatrak w swojej spodniej sciance,
    > w srodku peceta ?
    Tak. Ważne jest oczywiście to aby wiatrak był w stanie współpracować z
    automatyką nastawianą w biosie czy uefi, we wczesnych konstrukcjach były
    z tym kłopoty.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2022-10-21 11:49:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2022 11:02:50 +0200, J.F napisał(a):

    > To skad brales zasialacze ?
    Z Allegro i z rozbiórek.

> [...]
    Tak. Ważne jest oczywiście to aby wiatrak był w stanie współpracować z
    automatyką nastawianą w biosie czy uefi, we wczesnych konstrukcjach były

    PS. hehe, odpowiedziałem tak jakbym odpowiedział na grupie pl.c.p :)
    Dopiero teraz zauważyłem że to pl.m.e.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2022-10-21 12:35:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 21.10.2022 11:21, Adam Górski wrote:

> [...]
    gramowalne/aim-tti/?brutto=1&currency=PLN&gclid=Cj0K
    CQjwhsmaBhCvARIsAIbEbH5VGjesrCGMmCWLYk1cNTDPt29OluIU

    Ja niedawno kupiłem sobie taki:
    https://www.lidl.pl/p/ultimate-speed-prostownik-elek
    troniczny-ulgd-5-0-c1-6-i-12-v/p100343168
    :-D

  • 8. Data: 2022-10-21 15:39:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6352647d$0$458$65785112@news.neostrada.pl>
    user Adam Górski pisze tak:

    > CPX400DP z TTI
    >
    > https://www.tme.eu/pl/details/cpx400dp

    zacny gratuluję :)

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 9. Data: 2022-10-21 16:51:51
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 21.10.2022 o 12:35, JDX pisze:

> [...]
    >
    > Ja niedawno kupiłem sobie taki:
    > https://www.lidl.pl/p/ultimate-speed-prostownik-elek
    troniczny-ulgd-5-0-c1-6-i-12-v/p100343168 :-D

    :) :) :)

    Adam Górski

  • 10. Data: 2022-10-21 17:35:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2022 01:49, PiteR wrote:
    > pochwalcie się jakie macie ;)

    Ponieważ nie ograniczyłeś tym pytaniem ceny, to podpowiem jakiego
    biedazasilacza nie kupować, może ktoś inny przeczyta i się nie skusi.
    Mój biedazasilacz to JPS-305D, ale jestem prawie pewny że inne
    konstrukcje "305" są identyczne, np. RXN-305D czy PS-305D.

    Jako prymitywny zasilacz może by i dał radę, ale potencjometr regulacji
    prądu jest tak zaprojektowany, że w momencie przerwania styku (w wyniku
    zabrudzenia potencjometru) pozwala na maksymalny prąd. Więc taki
    ogranicznik do dupy. Kręcenie nim w trakcie pracy powoduje szpilki prądu
    5A w najgorszym wypadku.

    Zaczynam powoli rozumieć dlaczego zasilacze z cyfrową regulacją mają
    jednak sens.