  • 1. Data: 2022-10-18 10:39:16
    Temat: Kamera inspekcyjna
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ktoś ma i używa? Taka współpracująca z telefonem.
    Czytam, oglądam jakieś testy i nie wiem co wybrać.
    Po WiFi, czy po kablu, aby to w miarę płynnie i bez opóźnień dawała
    obraz. tak do 300 zł.

    Robert

  • 2. Data: 2022-10-18 11:00:29
    Temat: Re: Kamera inspekcyjna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Ktoś ma i używa? Taka współpracująca z telefonem.
    > Czytam, oglądam jakieś testy i nie wiem co wybrać.
    > Po WiFi, czy po kablu, aby to w miarę płynnie i bez
    > opóźnień dawała obraz. tak do 300 zł.

    Kupiłem jakiś czas temu taką za stówę, z kablem 20 m.
    Gdybym napisał, że gówno widać, to bym skłamał (kupiłem
    w celu inspekcji rury kanalizacyjnej). Przy tych kamerach
    lubią pisać, że full-hd, ale w tej mojej jest zdaje się
    320x240 rozciągnięte przy wyświetlaniu. To było ze dwa
    lata temu, ale nie sądzę, by od tego czasu wiele się
    zmieniło. Do 300 zł marnie to wiedzę, są takie za kilka
    tysięcy, może do czegoś się nadają.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2022-10-18 13:06:12
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]
    > Czytam, oglądam jakieś testy i nie wiem co wybrać.
    > Po WiFi, czy po kablu, aby to w miarę płynnie i bez opóźnień dawała

    Ja bawiłem się tym.
    https://www.aliexpress.com/item/1005003479596979.htm

    Nie jest łatwo tym manewrować by dotrzeć we właściwe miejsce a potem
    jeszcze kamerę ustawić na obiekt.
    Oświetlenie starcza na kilka, kilkanaście cm więc trzeba mieć sporą
    wyobraźnię by się zorientować na co obecnie spoglądamy.
    Jakość obrazu jest zadowalająca, boczna kamera może być przydatna.
    Jak dla mnie nie były to wyrzucone pieniądze.

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2022-10-20 00:59:15
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    mam taką za stówę, na USB do komputera.
    Na oko 320x240, 5m kabla, z oświetleniem LED.

    Kupiłem toto, żeby coś zobaczyć w samochodzie.
    Jak wspomniał kolega wcześniej - gówno widać.

    Ale parę razy stosowałem w warsztacie, żeby zobaczyć np. jak się
    układają przewody w obudowie po jej zamknięciu.
    No coś tam można tym zobaczyć w sprzyjających warunkach.

    Na jakieś cuda bym nie liczył.
    Przypuszczam, że te za 300 zł to będzie to samo badziewie tylko 200 zł
    drożej.

  • 5. Data: 2022-10-20 13:34:37
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    sundayman napisał(a):

    > Przypuszczam, że te za 300 zł to będzie to samo badziewie tylko 200 zł
    > drożej.

    Miałem pecha, wydałem ponad 3 stówki i podświetlenie padł po godzinie czy dwóch.

    > Na oko 320x240

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/95/
    SensorSizes.svg

    Na 1 mm2 pewnie nie da się upchać 1 mln pix.

  • 6. Data: 2022-10-20 20:03:08
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Na 1 mm2 pewnie nie da się upchać 1 mln pix.

    panie, dać to się da zapewne. Ale rozdzielczość na ekranie to ewidentnie
    320x240 i to co najgorsze z dość marną dynamiką.
    Kiedy się ogląda materiały w jasnych kolorach i czyste (jak wnętrze
    jakiegoś urządzenia elektronicznego ) to spoko.

    Ale jak próbowałem coś dojrzeć pod silnikiem samochodu, żeby zobaczyć co
    tam cieknie, to niestety nic z tego nie wyszło, bo tam wszystko szare i
    brudne.