  • 11. Data: 2015-11-27 15:51:40
    Temat: Re: Sonda 1:100 do oscyloskopu, pomiar 230V~ 50Hz
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    >A jak nie miałem, to
    > zawsze jakieś dwa transformatory, z których można było sprokurować
    > prowizorkę się znalazły. Choćby dwa transformatory do halogenów.

    Swoją drogą, to z dwóch transformatorków 0,35V się nie da. ;-P

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2015-11-27 16:42:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, November 27, 2015, 3:51:40 PM, you wrote:

    > Swoją drogą, to z dwóch transformatorków 0,35V się nie da. ;-P

    Skąd Ci się wzięło nagle 0.35V? 230/12 -> 12/230, oczywiście ze
    stratą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2015-11-27 16:46:53
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Skąd Ci się wzięło nagle 0.35V?

    Miało być "0,35W". A wzięło się stąd, że kiedyś potrzebowałem
    izolowane 230V o niewielkim natężeniu i na transformatorkach
    380->12/0,35W nie zadziałało. Na wyjściu było nieduże
    kilkadzisiąt woltów. Mają haniebnie wysoką rezystancję wewnętrzną.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2015-11-28 01:32:48
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 27 Nov 2015 10:15:28 +0100 Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc
    [kropka] pl> napisał:

    >I gdy się pomylisz, co wcześniej lub później nastąpi, to będzie bum.
    >W jednym z pierwszych polskich egzemplarzy Elektora był projekt sondy
    >różnicowej. Całkiem przyzwoitej, projekt bardzo dokładny, nie tylko
    >schemat i płytka.

    A w "Serwisie elektoniki" napisano kiedyś: "Stosuj transformator
    separujący, a pożyjesz dłużej" :-) I to jest chyba właściwy kierunek.

  • 15. Data: 2015-11-28 02:29:46
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    wiadomości news:938211394.20151127113024@pik-net.pl.invalid...

    > Jasssne. Do pomiaru potencjałów za mostkiem prostowniczym łączonym
    > bezpośrednio do sieci energetycznej uziemiać oscyloskop. Rewelacyjny
    > pomysł. Ciekaw jestem, co wtedy zmierzysz...

    Zwykle masa, (obudowa), oscyloskopu jest podlaczona do GND,
    http://sub.allaboutcircuits.com/images/quiz/01820x01
    .png
    http://sub.allaboutcircuits.com/images/quiz/03987x01
    .png
    jednak w tym wypadku, warto zrobic to jeszcze lepiej :)

    Do pomiarow\obserwacji roznic potencjalow pomiedzy punktami, ktore oba maja
    spory potencjal wzgledem GND, nie zaryzykowal bym podlaczania masy
    wejsciowej wzmacniacza.
    W takich sytuacjach, warto wykorzystac dwa kanaly roznicowo.
    http://sub.allaboutcircuits.com/images/quiz/01821x01
    .png
    http://sub.allaboutcircuits.com/images/quiz/03987x02
    .png

  • 16. Data: 2015-11-28 13:28:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Magnus,

    Saturday, November 28, 2015, 2:29:46 AM, you wrote:

    [.............]

    Przeczytaj resztę wątku, proszę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2015-11-28 22:15:31
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    wiadomości news:1368755516.20151128132836@pik-net.pl.invalid...
    > Hello Magnus,
    >
    > Saturday, November 28, 2015, 2:29:46 AM, you wrote:
    >
    > [.............]
    >
    > Przeczytaj resztę wątku, proszę.

    No, ale, 'ze co'?
    Czytalem z dwa razy...

  • 18. Data: 2015-11-29 17:38:37
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-11-27 o 10:15, Paweł Pawłowicz pisze:

    > W jednym z pierwszych polskich egzemplarzy Elektora był projekt sondy
    > różnicowej. Całkiem przyzwoitej, projekt bardzo dokładny, nie tylko
    > schemat i płytka.

    a czy mógłbyś choć schemat tego pokazać?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 19. Data: 2015-11-29 20:41:24
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2015-11-29 o 17:38, Michał Baszyński pisze:

    > a czy mógłbyś choć schemat tego pokazać?

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2407103.html#1
    1559532

    EE 6/94 s 15-18

  • 20. Data: 2015-11-29 22:43:46
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-11-29 o 20:41, Paweł Pawłowicz pisze:

    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2407103.html#1
    1559532

    > EE 6/94 s 15-18

    dzięki, proste i ciekawe rozwiązanie