  • 1. Data: 2009-08-01 08:30:19
    Temat: SourceForge
    Od: Maciek <d...@w...pl>

    Czy moglibyście się wypowiedzieć na temat serwisu sourceforge?

    Jak wygląda zarządzanie projektami w tym serwisie, opłaca się założyć
    tam konto? Są jakieś ograniczenia? Czy jest jakiś system kontroli
    wersji i jak się z niego korzysta, czy projekty koniecznie muszą mieć
    otwarty kod, itp pytania nasuwają mi się. Chciałbym przerzucić część
    swoich projektów do jakiegoś serwisu oferującego tego typu usługi i
    zastanawiam się czy warto.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2009-08-01 10:34:13
    Temat: Re: SourceForge
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Maciek wrote:
    > Czy moglibyście się wypowiedzieć na temat serwisu sourceforge?

    Tak.

    > Jak wygląda zarządzanie projektami w tym serwisie, opłaca się założyć
    > tam konto?

    Jest za darmo. Taniej być nie może.

    > Są jakieś ograniczenia?

    Tak.

    > Czy jest jakiś system kontroli wersji
    > i jak się z niego korzysta, czy projekty koniecznie muszą mieć otwarty
    > kod, itp pytania nasuwają mi się.

    Prowokacja czy lenistwo?

    http://en.wikipedia.org/wiki/SourceForge
    http://sourceforge.net/apps/trac/sourceforge/wiki/

    http://sourceforge.net/apps/trac/sourceforge/wiki/Wh
    at%20is%20SourceForge.net?
    http://sourceforge.net/apps/trac/sitelegal/wiki/What
    %20projects%20qualify%20for%20hosting%20at%20SourceF
    orge.net?

    Pozdrawiam,
    --
    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org

  • 3. Data: 2009-08-01 11:40:22
    Od: Dsue <d...@w...pl>

    On 2009-08-01 12:34:13 +0200, Mateusz Loskot <s...@s...net> said:
    > Prowokacja czy lenistwo?

    Nie prowokacja, pytam o przede wszystkim o doświadczenia z tym
    serwisem, tego w wiki nie ma :)

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 4. Data: 2009-08-01 17:05:25
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Dsue wrote:

    > Nie prowokacja, pytam o przede wszystkim o doświadczenia z tym serwisem,
    > tego w wiki nie ma :)

    Zgoda, ale pytanie o ograniczenia, (R|V)CS, wymagania dot.
    opensourceowości projektów, etc. to są bardzo podstawowe
    pytania na które znajdziesz odp. w dokumentacji SF.net.

    Moje doświadczenia są bardzo dobre. Jedyne czego nie lubię w SF.net to
    sposób autoryzacji do repozytorium CVS.

    Alternatywą dla SF.net, moim zdaniem, jest GitHub.

  • 5. Data: 2009-08-01 17:17:06
    Od: Maciek <d...@w...pl>

    On 2009-08-01 19:05:25 +0200, Mateusz Loskot <s...@s...net> said:

    > Moje doświadczenia są bardzo dobre. Jedyne czego nie lubię w SF.net to
    > sposób autoryzacji do repozytorium CVS.

    Założyłem konto i na pierwszy rzut widzę dwie kwestie: czasem dostaję
    stronę 404 (pod safari) oraz niezbyt szybki dostęp do SVN-a.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 6. Data: 2009-08-01 17:30:10
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Maciek wrote:

    > Założyłem konto i na pierwszy rzut widzę dwie kwestie: czasem dostaję
    > stronę 404 (pod safari) oraz niezbyt szybki dostęp do SVN-a.

    To są kwestie zależne od czynników zewnętrznych.
    Ja siedzę w UK i mam bardzo szybkie transfery z SF.net.
    Po drugie, miej pewność, że strona, którą ładujasz istnieje.

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2009-08-01 17:47:52
    Od: Maciek <d...@w...pl>

    On 2009-08-01 19:30:10 +0200, Mateusz Loskot <s...@s...net> said:

    > Po drugie, miej pewność, że strona, którą ładujasz istnieje.

    Pewność mam :) Gorzej że nie mam złego łącza a 404 i tak wyskakuje,
    irytujące to jest. Sprawdzę jeszcze na Firefoxie...

    Jak wygląda sprawa tzw. popularności? Tzn chodzi mi o to czy jest sens
    zamieszczać swoje "twory", czy jest powiedzmy zainteresowanie,
    komentarze, współpraca może? Wiem że to zależy od rodzaju projektu ale
    i tak mnie to interesuje (czy to się opłaca - w tym sensie). Jest to
    dobry serwis na poszukiwanie pomocy w projekcie (czy lepiej tradycyjnie
    szukać)? W sumie pytania mogą wydawać się głupie ale nie wiem jak
    inaczej je zadać :)

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 8. Data: 2009-08-01 18:02:53
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 1 Aug 2009 19:47:52 +0200, Maciek <d...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Jak wygląda sprawa tzw. popularności? Tzn chodzi mi o to czy jest sens
    >zamieszczać swoje "twory", czy jest powiedzmy zainteresowanie,

    Sadze ze jest to glowne forum do open source. Po sourceforge jest
    dlugo, dlugo nic Po tym dlugo, dlugo tez w azsdazie nic.

    Jezelic chesz pusicic jakis projekt i oczekujes oddzwieku, to tylko
    sourceforge sie nadaje

    A.L.

    P.S. Co nei znaczy automatycznie ze a) od razu uzyskasz widownie i
    wspolpracownikow , b) ze na sourceforge nei ma chlamu i umarlych
    projektow

  • 9. Data: 2009-08-01 18:18:34
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Maciek wrote:

    > Pewność mam :) Gorzej że nie mam złego łącza a 404 i tak wyskakuje,
    > irytujące to jest. Sprawdzę jeszcze na Firefoxie...

    Jaki URL?

    > Jak wygląda sprawa tzw. popularności? Tzn chodzi mi o to czy jest
    > sens zamieszczać swoje "twory", czy jest powiedzmy zainteresowanie,
    > komentarze, współpraca może?

    Czy projekt FOSS zyska popularność czy nie, zależy (prawie) wyłącznie
    od tego, czy oprogramowanie jest przydatne.
    Jak masz pytania natury marketingowo strategicznej, to przeczytaj tę
    książkę: http://producingoss.com/

    > Wiem że to zależy od rodzaju projektu ale i tak mnie to interesuje
    > (czy to się opłaca - w tym sensie).

    Czy gra na giełdzie się opłaca? Tak, opłaca się, nawet bardzo,
    ale nie wszystkim. Skąd wiem czy ugram? Spróbuj i się przekonaj.

    Tak wygląda w skrócie Twoje pytanie i odpowiedź na nie.

    > Jest to dobry serwis na poszukiwanie pomocy w projekcie (czy lepiej
    > tradycyjnie szukać)?

    SF.net to właśnie tradycyjny sposób ogłaszania światu "jestem tu, a to
    mój soft", obok freshmeat.net.

    > W sumie pytania mogą wydawać się głupie ale nie wiem jak inaczej je zadać :)

    Nie ma głupich pytań. Jednak dla mnie Twoje pytania są
    "nieodpowiedzialne" :-) Po prostu musisz sam spróbować i zadziałać,
    a nie marnować czas na zastanawianie się czy się opłaca :-)

  • 10. Data: 2009-08-01 18:56:15
    Od: Dsue <d...@w...pl>

    On 2009-08-01 20:18:34 +0200, Mateusz Loskot <s...@s...net> said:

    > Jaki URL?

    Różne podstony z mojego panelu. Losowo. Raz się otwiera, raz nie.

    > Nie ma głupich pytań. Jednak dla mnie Twoje pytania są
    > "nieodpowiedzialne" :-) Po prostu musisz sam spróbować i zadziałać,
    > a nie marnować czas na zastanawianie się czy się opłaca :-)

    Słusznie, serdeczne dzięki za odzew i działam w takim razie, zobaczymy
    co się z tego urodzi :)

    Pozdrawiam
    Maciek