  • 1. Data: 2009-07-29 17:47:16
    Temat: Debug - failed
    Od: "mr.Hyde" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Panowie - jak sobie radzicie z podobnym problemem - mam sobie aplikacje
    napisaną w vc++. Na 10 kompach działa bez problemu na jednym
    wyskakuje mi 'aplication failed at offset 0x0000b03e' Nie za badzo mam
    możliwość zdalnego debugowania i to jest problem. Aplikacja loguje wszystkie
    swoje wątki, ale za cholere nie moge znaleźć przyczyny - wygląda tak jakby
    waliła na idle. Z góry dzięki za sugestie.

    Pozdrawiam
    Hyde

  • 2. Data: 2009-07-29 18:28:05
    Temat: Re: Debug - failed
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    mr.Hyde pisze:
    > Witam,
    > Panowie - jak sobie radzicie z podobnym problemem - mam sobie aplikacje
    > napisaną w vc++. Na 10 kompach działa bez problemu
    tzn błąd nie ma okazji się ujawnić.

> [...]
    > swoje wątki, ale za cholere nie moge znaleźć przyczyny - wygląda tak jakby

    Czepialski, ale naprawdę wredny kolega programista i pokazać mu źródła?
    Duże to jest? W jakich bibliotekach?

    A reszta to profilaktyka: jakość kodowania, uciekanie od C (char []
    wskaźników i alokowania) na rzecz C++ (odpowiednio std::string i
    kontenerów) itd.

    Liczba wydaje wzrokowo patrząc się dość niska, gdyby chodziło o dane to
    NULL pointer plus 45k offsetu... ale nie mam do tej teorii przekonania.
    Może to być segment kodu, ale na to jakoś za mała liczba...

    Używasz wskaźników funkcyjnych?

  • 3. Data: 2009-07-29 18:38:44
    Od: "mr.Hyde" <g...@p...onet.pl>

    > Duże to jest? W jakich bibliotekach?

    w samym exe - aplikacja dość duża

> [...]
    > NULL pointer plus 45k offsetu... ale nie mam do tej teorii przekonania.
    > Może to być segment kodu, ale na to jakoś za mała liczba...

    Kilku , dużo jest allokacji itp. ale raczej z tym uważam więc wątpie aby to
    był problem.
    Najgorsze w tym jest to że mam tylko RDP - nie dostane się do tego kompa po
    innym porcie :(
    Są jakieś wynalazki to może coś wkompiluje do środka exe.

    Hyde

  • 4. Data: 2009-07-29 18:39:33
    Od: "mr.Hyde" <g...@p...onet.pl>

    > Liczba wydaje wzrokowo patrząc się dość niska, gdyby chodziło o dane to
    > NULL pointer plus 45k offsetu... ale nie mam do tej teorii przekonania.
    > Może to być segment kodu, ale na to jakoś za mała liczba...

    Aha no i wali zawsze na tym ofsecie.

    Hyde

  • 5. Data: 2009-07-29 18:50:53
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    mr.Hyde pisze:

    > w samym exe - aplikacja dość duża
    Duża aplikacja bez żadnych bibliotek, nawet własnych??? (nie mówię o
    wyłącznie dynamicznych). To brzmi dość przerażająco z modularnego punktu
    widzenia....

    MFC? Coś innego?

  • 6. Data: 2009-07-29 18:55:31
    Od: "mr.Hyde" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > Duża aplikacja bez żadnych bibliotek, nawet własnych??? (nie mówię o
    > wyłącznie dynamicznych). To brzmi dość przerażająco z modularnego punktu
    > widzenia....
    >
    > MFC? Coś innego?

    Nie nie :) Bibliotek jest masa - głównie specjalizowane - ale one są
    dołączane dynamicznie więc jeśli to byłaby jedna z nich to by napisał.
    MFC coś tam jest ale minimalnie.

    Pzdr.
    Hyde

  • 7. Data: 2009-07-29 19:19:02
    Od: "mx" <m...@n...to>

    a o SEH slyszał ? :>

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms681415%28V
    S.85%29.aspx

    Majac exe i pdb mozesz miec wylot zalogowany co do linijki wraz z
    callstackiem i zrzutka pamieci co zwykle baaardzo pomaga ;)
    Dobry przyklad chociazby w google performance tools.

  • 8. Data: 2009-07-29 19:21:37
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    mr.Hyde <g...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Najgorsze w tym jest to że mam tylko RDP - nie dostane się do tego kompa
    > po innym porcie :(

    A jaki inny port byłby pomocny? Jak masz RDP to możesz zainstalować VS,
    ewentualnie WinDbg i zdebugować.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2009-07-30 07:34:31
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    mx wrote:
> [...]
    > callstackiem i zrzutka pamieci co zwykle baaardzo pomaga ;)
    > Dobry przyklad chociazby w google performance tools.

    Są też na codeproject:
    - http://www.codeproject.com/KB/debug/XCrashReportPt1.
    aspx (i następne
    3 części)
    - http://www.codeproject.com/KB/debug/postmortemdebug_
    standalone1.aspx

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 10. Data: 2009-07-30 09:15:30
    Od: "mr.Hyde" <g...@p...onet.pl>

    > Są też na codeproject:
> [...]

    Dziękuje - nie wiem jak to jest że pisze soft od 10 lat i nigdy nie musiałem
    jakoś szczególnie debugować :)

    Pozdr.
    Hyde