  • 81. Data: 2022-12-29 15:01:17
    Temat: Re: Spalony silnik AC ze szczotkami -- z pralki
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 gru 2022 o 12:47, Jarosław Sokołowski pisze:

    > Jakiś miesiąc temu kupowałem falownik 3f zasilany z jednej fazy.

    Bezpośrednio -- z pominięciem czystego DC, czy najpierw DC...

    > Moc 2,2 kW, więc chyba nie taki mały. Poniżej 400 zł, co mi się
    > specjalnie drogo nie wydaje.

    Bo od dawna ta technologia jest opanowana.

    2.2 kW uciągnie mały samochód; do pralki wystarczy 400 W.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 82. Data: 2022-12-29 15:22:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Dec 2022 15:01:17 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Bezpośrednio -- z pominięciem czystego DC, czy najpierw DC...

    Pewnie bezposrednio z sieci zasilany, ale w srodku musi byc DC.

    > Bo od dawna ta technologia jest opanowana.
    > 2.2 kW uciągnie mały samochód; do pralki wystarczy 400 W.

    Ale 400zl to polowa ceny pralki, czyli duzo za drogo :-)

    No chyba, ze da sie klienta naciągnac na "lepszy model" :-)

    J.

  • 83. Data: 2022-12-29 15:42:01
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 gru 2022 o 15:22, J.F pisze:

    > Ale 400zl to polowa ceny pralki, czyli duzo za drogo :-)

    400 W jest znacznie tańszy?

  • 84. Data: 2022-12-29 15:57:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale 400zl to polowa ceny pralki, czyli duzo za drogo :-)

    To całkiem zacny falownik przemysłowy. Pod względem możliwości
    konfiguracji (jest tego ze sto pozycji) w niczym nie ustępuje
    falownikom Zacnych Firm z Tradycjami. Tyle że jest chiński.
    Taki, co ma tylko kręcić silnikiem i mękko zwiękaszć częstotliwość
    przy starcie, to taniocha jest. Bywają montowane choćby w pompach
    głębinowych do wody (moc około 1 kW). Nie widać, by jakoś mocno
    podbijały cenę (względem pomp bez falownika).

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2023-01-01 12:59:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 gru 2022 o 16:44, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Obsługant tamtego silnika nie żyje od ponad sześciu
    > lat -- był prawnikiem; jego żona -- od dwóch tygodni...

    Ich córce dałem przed wielu laty pieniądze na pralkę.
    Dziewczyna właśnie urodziła drugie dziecko, nie miała pralki,
    na domiar złego miała zdrowotny problem a ja trafiłem pod jej
    blok -- przywieziony autostopem znad jeziora. 500 *ówczesnych*
    złotych było dla mnie drobiazgiem -- uczelnia płaciła co
    najmniej bardzo dobrze...

    Co robiłem nad tymże jeziorem? Odwiedziłem dziewczynę. Napisała,
    że mieszka w domku nad jeziorkiem, więc myślałem, że ów domek to
    mała budka, jakich widziałem masy. Na miejscu okazało się, że to
    bardzo duży, wielopoziomowy dom, więc zrozumiałem, iż nie znajdę
    tam miejsca z uwagi na ścisk. ;) Nie miałem samochodu, więc znad
    jeziora udałem się piechotą :) w kierunku cywilizacji, po drodze
    załapałem tak zwaną okazję... Myślałem o hotelu, lecz owa okazja
    zatrzymała się pod znajomym mi blokiem, wiec zmieniłem plany. Na
    miejscu dowiedziałem się o problemie i zaproponowałem swą pomoc.

    Ww. ścisk miał miejsce a wieść gminna niesie, iż dziewczynę rozpoczął ;)
    (chyba nad tym jeziorkiem właśnie) człowiek (jej kolega -- rówieśnik)
    wysokiego rodu, znany dziś chyba całej Polsce (może i znacznej części
    świata) z uwagi na niedawny seksualny skandal...

    -=-

    Ww obsługant mieszkał po sąsiedzku z dowódcą słynnego na świat
    myśliwskiego dywizjonu 303 operującego na terenie Anglii.

    Moja matka (w jej panieńskich czasach) prała w domu tegoż obsługanta swe
    ubrania, które nosiła w walizce kilkanaście kilometrów -- z miejsca
    swego zakwaterowania... Był to także jej dom -- rodzinny...

    Dziś ja piorę swoje brudy w pralce mojej matki. :)
    Mam uszkodzony kręgosłup, uszkodzone kolana, rodzicom kupuję sporo
    jedzenia, choć otrzymują pomoc (w noszeniu zakupów) z Miasta i nie
    tylko z Miasta... Teraz do zakupów muszę dorzucać swe ubrania...

    Kolanka bolą, orteza pomaga, lecz mam tylko jedną -- na szczęście
    mieści się pod spodniami... Przed laty tę ortezę chciałem podarować
    żonie ww. obsługanta, lecz ofertę moją odrzuciła. Wybrała inną drogę
    ratunku swych nóg -- i opisała swój sukces w internecie.

    Rodzinny lekarz proponował wymianę któregoś z mych kolan jesienią
    2006 roku. Do tej pory nie wymieniłem mych kolan (kolanowych stawów)
    gdyż wymianę uznałem za niekonieczną, ale przesilenie sprawia duże
    kłopoty. Jedno kolano uszkodziłem mając lat 14 a drugie -- chyba
    2 lata później; obie sytuacje pamiętam.

    Piorąc swe brudy w ~dziesięcioletniej pralce (Amice) mej matki (czy
    raczej -- mych rodziców) nie słyszę stukotu dobiegającego z pralki
    podczas prania, w szczególności podczas wirowania...

    -=-

    12 lat temu pralką rozwaliłem kręgosłup, co zmieniło moje życie
    bardzo mocno. Obecnie też mam problem z pralką... Jako handlarz
    komputerowy (że tak to nazwę) ani razu nie sprawiłem podobnego
    ,,prezentu'' jakimś złym/uszkodzonym towarem. Miałem raz bardzo
    poważnie wyglądający problem i ani przez moment nie pomyślałem
    o scedowaniu kosztu na mego klienta... (rzecz jasna ani razu nie
    scedowałem)

    -=-

    Można długo i namiętnie bajdurzyć, ale akurat piszę prawdę...

    --