  • 1. Data: 2009-08-17 07:57:16
    Temat: Spięcie na USB a zniszczenia
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Tak, zrobiłem coś bardzo mądrego - chciałem sprawdzić który pin jest GND
    a który +5V :) inteligentnie podłączyłem LED...
    I to jeszcze na kompie AT!
    Zaiskrzyło, komputer sie zresetował coś zadymiło.. Hmm. myślę płyta
    poszła z dymem - trudno ma już 10 lat.
    Ale patrze ze dymek poleciał nie z płyty a z.. karty graficznej!
    Zdziwienie moje było przednie - karta graficzna padła a USB nie. Dziwna
    zależność. Dlaczego padła grafika a nie płyta?

    Skoro już przy złomie komputerowym jesteśmy - zna ktoś jakiś sklep z
    takimi archaicznymi częściami komputerowymi w Warszawie?
    nie interesuje mnie allegro bo z każdym trzeba sie omawiać na odbiór
    osobisty (wysyłka złomu jest droższa niż sam złom) co w przypadku kilku
    podzespołów jest czasochłonne.

    Kiedyś było TRIO na FORT WOLA ale teraz już nie wiem gdzie szukać tego
    typu punktów obrotu złomem.

  • 2. Data: 2009-08-17 17:44:32
    Temat: Re: Spięcie na USB a zniszczenia
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zdziwienie moje było przednie - karta graficzna padła a USB nie. Dziwna
    > zależność. Dlaczego padła grafika a nie płyta?

    Zrobiłeś zwarcie na 5V, układ stabilizacji próboał więc podnieść te
    napięcie, a że wszystkie są zalezne od siebie podniósł pewnie znacznie +12V
    No i karta paszła w pisdu.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2009-08-18 13:14:11
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

> [...]
    > nie interesuje mnie allegro bo z każdym trzeba sie omawiać na odbiór
    > osobisty (wysyłka złomu jest droższa niż sam złom) co w przypadku kilku

    na weekendowej giełdzie na Batorego dostaniesz stare części za free (tzn
    wybierzesz sobie z wystawionych tam kartonów lub kupisz na wagę),
    analogiczny szrot jest w północnym tunelu, na wschodnim końcu, w przejściu
    podziemnym WGE przy urzędzie statystycznym prZy Niepodległości 20

  • 4. Data: 2009-08-18 18:39:36
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    bujnos pisze:

> [...]
    > analogiczny szrot jest w północnym tunelu, na wschodnim końcu, w przejściu
    > podziemnym WGE przy urzędzie statystycznym prZy Niepodległości 20

    A całotygodniowo?