  • 1. Data: 2009-08-16 19:01:54
    Temat: Własne życie kompa
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    Cześć

    Jest sobie całkiem młody sprzęt: płyta Abit NF-7S, Athlon XP3200, 1,5 GB
    RAM, Radeon 4550.
    Komputer zaczął żyć swoim życiem. Po kilku minutach pracy wyłącza się
    sam. Po wyłączeniu (zamknięciu systemu) i fizycznym odcięciu zasilania
    od dysków, wiatraków, po paru chwilach sam się włącza. Poodłączałem od
    płyty prawie wszystko (zostało zasilanie) i dzieje się to samo, przy
    czym słychać pikanie spowodowane brakiem karty graficznej. Czasami
    momenty włączenia/wyłączenia są bardzo krótkie - robi te czynności po
    kilka razy jedna po drugiej, a ten fakt wyłapuję po "pyknięciu" w
    głośniczku.

    Czy płyta kaput ? Zasilacz z tych porządnych - Chieftec.

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-08-16 19:17:15
    Temat: Re: Własne życie kompa
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Sunday 16 August 2009 21:01, Wojtek wrote:
    > Poodłączałem od
    > płyty prawie wszystko (zostało zasilanie) i dzieje się to samo

    Przyciski Reset/PowerOn też odłączyłeś? Niby śmieszne, ale widziałem już
    przypadki samozwierających się przycisków w obudowach...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-08-16 19:35:21
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Wojtek pisze:
    > Cześć
    >
    > Jest sobie całkiem młody sprzęt: płyta Abit NF-7S, Athlon XP3200, 1,5 GB
    > RAM, Radeon 4550.

    Nooo, sprzęt sprzed ponad 6 lat moralnie :)
    Grafika młodsza.

    > Komputer zaczął żyć swoim życiem. Po kilku minutach pracy wyłącza się
    > sam.

    Jaki system operacyjny? Wszystkie service packi poinstalowane?

    > Po wyłączeniu (zamknięciu systemu) i fizycznym odcięciu zasilania
    > od dysków, wiatraków, po paru chwilach sam się włącza.

    Tak bez prądu się sam włącza? wow... też bym tak chciał :D

> [...]
    > głośniczku.
    >
    > Czy płyta kaput ? Zasilacz z tych porządnych - Chieftec.

    A opcja w BIOS power on after power loss jest na disabled? Powinna być,
    żeby się nie restartował bezsensu.
    Zasilacz może już pada, zasilanie grafiki na pewno prawidłowe?

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 4. Data: 2009-08-16 19:49:19
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał w wiadomości

    > Przyciski Reset/PowerOn też odłączyłeś? Niby śmieszne, ale widziałem już
    > przypadki samozwierających się przycisków w obudowach...

    Miałem niedawno samozamykający się komputer z powodu uszkodzonej klawiatury.
    Przycisk "power" był na stałe wciśnięty.

    --
    B.G

  • 5. Data: 2009-08-16 20:06:13
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    STranger pisze:

    > Nooo, sprzęt sprzed ponad 6 lat moralnie :)
    > Grafika młodsza.

    Ja go mam od 5 :)

> [...]
    > żeby się nie restartował bezsensu.
    > Zasilacz może już pada, zasilanie grafiki na pewno prawidłowe?

    Zasilacz jest najnowszym elementem tego zestawu. Ma około roku.
    W biosie odpowiednia opcja ustawiona od zawsze na disabled.
    Przewodami już się bawiłem - teraz pod zasilanie mam podpięty reset.
    System operacyjny nie ma na to wpływu. - potrafi się wyłączyć i
    rozpocząć swój taniec zanim OS zacznie się ładować. najprawdopodobniej
    jutro zrobię manewr, polegający na tym, że podepnę tam inny zasilacz.

    Wojtek

  • 6. Data: 2009-08-17 07:21:55
    Od: hycek <d...@o...pl>

    Dnia Sun, 16 Aug 2009 21:01:54 +0200, Wojtek napisał(a):

    > Cześć
    > Czy płyta kaput ? Zasilacz z tych porządnych - Chieftec.

    Stawiałbym na uszkodzenie pamięci RAM

  • 7. Data: 2009-08-17 07:35:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 09:21:55 +0200, hycek napisał(a):

    > Stawiałbym na uszkodzenie pamięci RAM

    I obejrzał kondensatory....

  • 8. Data: 2009-08-17 08:06:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 17 August 2009 09:21, hycek wrote:
    > Stawiałbym na uszkodzenie pamięci RAM

    Uszkodzony moduł RAM powodujący samo-włączanie się komputera? Świat tego
    jeszcze nie widział :-)
    Pamięć RAM nie jest w ogóle w użyciu, gdy komputer jest wyłączony...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 9. Data: 2009-08-17 08:55:41
    Od: "Krzysztof" <n...@n...pl>

> [...]
    > włączenia/wyłączenia są bardzo krótkie - robi te czynności po kilka razy
    > jedna po drugiej, a ten fakt wyłapuję po "pyknięciu" w głośniczku.

    podobne objawy mialem przy uszkodzonym procku.
    Prawdopodobnie zwiekszony pobor pradu powodowal zadzialanie zabezp zasilacza

    4340 (20090816) __________

  • 10. Data: 2009-08-17 09:37:08
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@g...com> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > włączenia/wyłączenia są bardzo krótkie - robi te czynności po kilka razy
    > jedna po drugiej, a ten fakt wyłapuję po "pyknięciu" w głośniczku.

    Gdzieś następuje zwarcie (płyta główna, ale piny od obudowy)

    > Czy płyta kaput ? Zasilacz z tych porządnych - Chieftec.

    akurat nie jest on taki porządny. Mój świętej pamięci Topower padł po 6
    latach. Brak przygotowanych funduszy zmusił mnie do kupienia tego Chieftec'a
    400W. Straszny szum. Nigdy go nie polecę znajomym (nawet jako budżetowy).