  • 1. Data: 2002-03-22 13:39:11
    Temat: Sprzeciw URT wobec nowego cennika dzierżawek
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Gdyby ktoś nie wiedział, to:
    Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji zgłosił wczoraj sprzeciw wobec
    przedłożonego przez TP SA projektu cennika dzierżawy łączy
    telekomunikacyjnych z powodu jego sprzeczności z przepisami ustawy Prawo
    Telekomunikacyjne. Tym samym cennik nie może wejść w życie.

    Reasumując:
    - łącza zestawiać muszą
    - modyfikować sygnału (montować filtrów) nie mogą
    - nie mogą również uzależniać ceny od przepustowości linii dzierżawionej

    Gratulacje dla pana Prezesa URT !!! Takie działania przywracają mi nadzieję
    na normalne funkcjonowanie przynajmniej fragmentu tego państwa.
    Ciekaw jestem jakiej ekwilibrystyki dokona pan Rataj odpowiadając na
    sprzeciw URTu.

    pozdrowienia,
    Z.

  • 2. Data: 2002-03-26 17:04:05
    Temat: Re: Sprzeciw URT wobec nowego cennika dzierżawek
    Od: "Piotr Żurawski" <P...@N...cdp.pl>

    Użytkownik "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na normalne funkcjonowanie przynajmniej fragmentu tego państwa.
    > Ciekaw jestem jakiej ekwilibrystyki dokona pan Rataj odpowiadając

    Naprawdę nie chcem wsadzać kija w mrowisko, ale popatrz na to
    z punktu widzenia prywatnej spółki, jaką w tej chwili jest TPSA.
    Firma jako podmiot gospodarczy jest ZMUSZANA do świadczenia
    określonych usług (dzierżawa łącz), nie może narzucić swojego
    cennika.
    Pamiętaj, że to już nie jest operator narodowy, ani własność
    państwa.
    To prywatna firma, świadcząca usługi i płacąca podatki. I musi
    jeszcze
    udostępniać swoje zasoby, aby ponieść straty finansowe na rzecz
    operatorów internetu naprzykład (nie oszukujmy się, udostępniając
    łącza nam oni ponoszą straty, bo klienci idą do providerów
    tańszych).
    Żeby nie było niejasności, sam pracuję w firmie świadczącej usługi
    transmisji danych. To trafia również w nas.

  • 3. Data: 2002-03-26 17:05:14
    Od: "Tommy" <p...@o...pl>

    Jako to co zrobią- zmieniąprezesa URT............

  • 4. Data: 2002-03-26 17:05:40
    Od: Krzysiek Kiełczewski <k...@p...pl>

    Sami popatrzcie co Fri, 22 Mar 2002 13:39:11 +0000 (UTC)
    Zbigniew Sikora w <3...@n...vogel.pl> napisał:

    > Reasumując:
    > - łącza zestawiać muszą
    > - modyfikować sygnału (montować filtrów) nie mogą
    > - nie mogą również uzależniać ceny od przepustowości linii dzierżawionej

    Mam nadzieję, że się mylę, ale zapewniać odpowiedniej przepustowości
    chyba też nie muszą. Zawsze można kabelek przeciąć i związać, parametry
    spadną bez żadnych dławików...

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski
    --
    Wiem,że sądzicie, iż rozumiecie to, co myślicie, że powiedziałem,
    ale nie jestem pewien, czy zdajecie sobie sprawę, że to, co do was

  • 5. Data: 2002-03-26 23:31:55
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    "Piotr Żurawski" wrote:

    > Pamiętaj, że to już nie jest operator narodowy, ani własność
    > państwa.

    Tylko iż wykorzystuje do swojej działalności miedziane druty, położone
    jeszcze za czasów naszych ojców, właśnie na koszt państwa. Które to
    rzeczone druty dostała za darmo. Na wieczyste użytkowanie.

    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 6. Data: 2002-03-26 23:32:01
    Od: "Tomek Zieliński" <t...@f...org.pl>

    "Piotr Żurawski" <P...@N...cdp.pl> wrote in message

> [...]
    > cennika.
    > Pamiętaj, że to już nie jest operator narodowy, ani własność

    Ta firma dostała od narodu majątek wart grube miliardy, więc czasowa
    niedogodność da się jakoś pogodzić z postawą humanitarną.

    TomasH

  • 7. Data: 2002-03-26 23:32:12
    Od: "Godryk" <f...@s...com.au>

    > Naprawdę nie chcem wsadzać kija w mrowisko, ale popatrz na to
    > z punktu widzenia prywatnej spółki, jaką w tej chwili jest TPSA.

    No, ładnie. A jaką mianowicie władzę nad spółką mają ci prywatni
    właściciele (choćby drobni akcjonariusze giełdowi)?

    Generalnie 'prywatność' w przypadku wielkich korporacji to fikcja;
    większość z nich jest powiązana kapitałowo tak, że pojedynczy
    człowiek nie ma właściwie żadnej władzy. Władza należy do prezesów,
    mianowanych głosami dużych akcjonariuszy, którymi są inne
    korporacje; w ten sposób prawo własności pięknie się rozmywa.
    Wybacz, ale dla mnie prywatna spółka to jest choćby księgarnia,
    w której robię zakupy co jakiś czas; wielkie korporacje to
    'państwa w państwie'. (I dlatego ich władzę jak najbardziej
    jestem skłonny ograniczać - tak jak państwową).

    > Firma jako podmiot gospodarczy jest ZMUSZANA do świadczenia
    > określonych usług (dzierżawa łącz), nie może narzucić swojego
    > cennika.

    Ale takie są ograniczenia wynikające z pozycji monopolisty.
    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że TP S.A. mogłaby podwyższać
    ceny dowolnie - praktycznie realna konkurencja nie istnieje.
    A bariery wejścia na rynek są tak wysokie (koszt okablowania
    odpowiedniego terenu), że nie ma mowy o powstaniu takowej
    konkurencji.

    Co więcej: gdyby TP S.A. chciała, to mogłaby lokalnie obniżać ceny
    do zera w ramach promocji na terenie, na którym taki operator
    chciałby zadziałać; jak myślisz - znalazłby klientów?

> [...]
    > operatorów internetu naprzykład (nie oszukujmy się, udostępniając
    > łącza nam oni ponoszą straty, bo klienci idą do providerów

    Tak, tylko ta prywatna firma ma gwarantowany ustawowo monopol
    na niektóre usługi; nie musi starać się o żadne koncesje; otrzymała
    w prezencie całą istniejącą infrastrukturę; mam dalej wymieniać?

    / |/ \/ ||/ |/
    \_|\_/\_|| |\_
    _| @ start.com.au

  • 8. Data: 2002-03-26 23:32:29
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

> [...]
    > Żeby nie było niejasności, sam pracuję w firmie świadczącej usługi
    > transmisji danych. To trafia również w nas.

    Trudno, na pewnym poziomie wielkości firm nalezy brac pod uwage takze
    czynniki poza ekonomiczne (polityczne, spoleczne czy jakie tam) ktore
    maja wplyw na dzialanie firmy. TPSA jest ustawowo zobowiazana do
    swiadczenia okreslonych uslug na okreslonych warunkach i z tych
    zobowiazan powinna sie wywiazywac. Jesli tego robic nie bedzie to
    powinna byc za to karana, a akcjonariuszom jesli sie to nie podoba nie
    pozostanie nic innego jak sprzedac akcje (vide FT oraz Deutsche
    Telekom).

    Leszek

  • 9. Data: 2002-03-26 23:33:21
    Od: Paweł Świrek <d...@a...w.sig.pl>

    Krzysiek Kiełczewski wrote:

    > Mam nadzieję, że się mylę, ale zapewniać odpowiedniej przepustowości
    > chyba też nie muszą. Zawsze można kabelek przeciąć i związać, parametry
    > spadną bez żadnych dławików...

    Fakt, ale to jest bardzo proste do wykrycia, bo taka prowizorka dość szybko
    przestanie działać.

    --
    Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, ICQ: 138677500
    mailto:p...@p...pl http://www.nzs.pl/~swierk/ +48607332755

  • 10. Data: 2002-03-27 07:16:20
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Piotr Żurawski" <P...@N...cdp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Żeby nie było niejasności, sam pracuję w firmie świadczącej usługi
    > transmisji danych. To trafia również w nas.

    Aha, akurat. Znaczy sie trafia bo napedza wam
    klientow drzwiami i oknami. Ciekawe co bys mowil,
    gdyby to TPSA a nie URT zarzadzal pasmami radiowymi.

    P/