  • 1. Data: 2013-09-02 18:42:38
    Temat: Sprzedaje samochod - kwestia ubezpieczenia
    Od: atm <...@v...pl>

    Jutro najprawdopodobniej bede sprzedawal samochod, chcialbym zawrzec w
    umowie punkt, ktory zobowiazywalby nabywce do wymowiedzenia
    ubezpieczenia w okreslonym czasie. Niestety, umowy ktore znalazlem w
    sieci nic takiego nie zawieraja. Mozecie cos polecic?
    Z gory dzieki

  • 2. Data: 2013-09-02 18:46:29
    Temat: Re: Sprzedaje samochod - kwestia ubezpieczenia
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-09-02 18:42, atm pisze:
> [...]
    > ubezpieczenia w okreslonym czasie. Niestety, umowy ktore znalazlem w
    > sieci nic takiego nie zawieraja. Mozecie cos polecic?

    Po co?

  • 3. Data: 2013-09-02 18:49:28
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-09-02 18:46, hisjusz wrote:

    > Po co?

    Oswiec mnie jesli jest inaczej ale chyba obecnie jest tak, ze kupujacy
    moze ale nie musi wypowiedziec aktualnej polisy? Niestety mam skladke
    zaplacona do marca przyszlego roku a wolabym te pieniadze odzyskac.

  • 4. Data: 2013-09-02 18:59:35
    Od: pepe <p...@g...pl>

    W dniu 2013-09-02 18:49, atm pisze:

    > Oswiec mnie jesli jest inaczej ale chyba obecnie jest tak, ze kupujacy
    > moze ale nie musi wypowiedziec aktualnej polisy? Niestety mam skladke
    > zaplacona do marca przyszlego roku a wolabym te pieniadze odzyskac.

    nic nie odzyskasz, co najwyżej ten co kupi przepisze umowe na siebie,
    może ją wypowiedzieć i to ON dostanie zwrot

  • 5. Data: 2013-09-02 19:08:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > ubezpieczenia w okreslonym czasie. Niestety, umowy ktore znalazlem w
    > sieci nic takiego nie zawieraja. Mozecie cos polecic?

    Chodzi o OC, czy AC?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-09-02 19:15:11
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-09-02 19:08, Liwiusz wrote:

    > Chodzi o OC, czy AC?

    OC

  • 7. Data: 2013-09-02 19:22:27
    Od: pwz <p...@o...eu>

> [...]
    > ubezpieczenia w okreslonym czasie. Niestety, umowy ktore znalazlem w
    > sieci nic takiego nie zawieraja. Mozecie cos polecic?

    Do zwykłej umowy dodać punkt / paragraf o treści: "nabywca zobowiązuje
    się do wypowiedzenia ubezpieczenia [w określonym czasie]". Umowa kupna -
    sprzedaży to przecież zwykła umowa cywilnoprawna, więc możesz w niej
    zapisać warunki jakie chcesz (byle by były zgodne z obowiązującym prawem
    - a ono nie zakazuje wypowiedzenia ubezpieczenia ;-)).
    pwz

  • 8. Data: 2013-09-02 19:27:17
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-09-02 19:22, pwz wrote:

> [...]
    > zapisać warunki jakie chcesz (byle by były zgodne z obowiązującym prawem
    > - a ono nie zakazuje wypowiedzenia ubezpieczenia ;-)).

    Jesli jest tak jak napisal pepe to w zasadzie jest pozamiatane.

  • 9. Data: 2013-09-02 20:06:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-02 19:15, atm pisze:

    > OC

    Jeśli nabywca wypowie OC, sprzedającemu przysługuje zwrot. Inna sprawa,
    jak do tego zmusić nabywcę. Zapis w umowie tego nie gwarantuje.

    Więc albo wliczy się cenę OC do ceny samochodu, albo zobowiąże nabywcę
    do wypowiedzenia OC pod rygorem kary umownej.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-09-02 21:45:53
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli jest tak jak napisal pepe to w zasadzie jest pozamiatane.

    Jeżeli nie zawrzecie w umowie innego postanowienia co do OC to z
    automatu OC przechodzi na kolejnego właściciela, bo tak stanowi prawo.
    Jeżeli zaś chcesz odzyskać kasę to tylko tak jak Ci podpowiada kolega
    wyżej.