  • 1. Data: 2018-05-18 19:59:36
    Temat: Sprzegło
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mam pytanie
    Mazda 1,8 benzyna 2002 rok.
    Jak wciskam sprzęgło od 20 do 90% to koła zaczynają mi "buksować".
    Zmiany biegów odbywają się bezproblemowo.

    Koniec sprzegła?
    Można coś uratować?

  • 2. Data: 2018-05-19 03:59:48
    Temat: Re: Sprzegło
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > Mam pytanie
    > Mazda 1,8 benzyna 2002 rok.
    > Jak wciskam sprzęgło od 20 do 90% to koła zaczynają mi "buksować".

    Perpetuum mobile?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 3. Data: 2018-05-19 06:20:44
    Od: Bok <a...@g...com>

    W dniu 2018-05-18 o 19:59, Bolko pisze:
> [...]
    > Mazda 1,8 benzyna 2002 rok.
    > Jak wciskam sprzęgło od 20 do 90% to koła zaczynają mi "buksować".
    > Zmiany biegów odbywają się bezproblemowo.

    przydało by się precyzyjnie opisać objaw

  • 4. Data: 2018-05-19 08:52:11
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-05-19 o 06:20, Bok pisze:

    > przydało by się precyzyjnie opisać objaw

    No bez wygłupów, wszystko jest bardzo precyzyjnie opisane.
    Kiedy kierowca wieczorem, od dwudziestej, wciśnie pedał sprzęgła prawie
    do końca, to samochód dostaje takiej mocy, że zrywa przyczepność.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 5. Data: 2018-05-19 09:07:28
    Od: Konrad <k...@g...com>

    > Jak wciskam sprzęgło od 20 do 90% to koła zaczynają mi "buksować".

    Sprzęgło jest po lewej, to po prawej to gaz.

    Konrad

  • 6. Data: 2018-05-19 09:54:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 May 2018 10:59:36 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
> [...]
    > Mazda 1,8 benzyna 2002 rok.
    > Jak wciskam sprzęgło od 20 do 90% to koła zaczynają mi "buksować".
    > Zmiany biegów odbywają się bezproblemowo.

    Ale co chcesz ratowac - jesli to sprzeglo, to trzeba wymienic ...
    chyba, ze to juz ten wiek, ze taniej bedzie wymienic auto :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-05-19 17:51:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Bolko pisze tak:

> [...]
    > Mazda 1,8 benzyna 2002 rok.
    > Jak wciskam sprzęgło od 20 do 90% to koła zaczynają mi "buksować".
    > Zmiany biegów odbywają się bezproblemowo.

    Skąd wiesz, że buksują skoro nie naciskasz gazu?

    Fajnie jest kiedy sprzęgło zaczyna brać już od 70%
    A sprawdza się na 3. Jedziesz blisko max momentu i wciskasz do dechy.
    Jeśli sprzęgło zacznie się ślizgać to smutno.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel