  • 1. Data: 2018-05-17 17:48:21
    Temat: Dziwnym trafem Niemcy
    Od: p...@g...com

    http://www.dw.com/pl/zanieczyszczenie-powietrza-komi
    sja-europejska-pozywa-niemcy/a-43824113

    Jak to możliwe ? Zagłębie niemieckich złomów nie jest na liście a przodownik super
    duper technologii nie ogarnia tematu we własnym kraju ? Czy może nasze czujniki są w
    Bieszczadach ?

  • 2. Data: 2018-05-17 18:49:11
    Temat: Re: Dziwnym trafem Niemcy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2018 o 17:48 <p...@g...com> pisze:

> [...]
    > przodownik super duper technologii nie ogarnia tematu we własnym kraju ?
    > Czy może nasze czujniki są w Bieszczadach ?

    "Komisja Europejska zaskarżyła Niemcy przed Trybunał Sprawiedliwości UE -
    poinformował w Brukseli komisarz ds. środowiska Karmenu Vella. Powodem
    jest przekroczenie dozwolonych wartości tlenków azotu w 66 niemieckich
    miastach i gminach."
    (...)
    "Poza Niemcami KE pozwała także Francję, Wielką Brytanię, Włochy, Węgry i
    Rumunię. Również te kraje nie radzą sobie z obowiązującymi w UE od 2010 r.
    limitami dotyczącymi tlenków azotu lub pyłów drobnych. Komisja Europejska
    napomniała ponadto Niemcy i inne kraje z powodu zwlekania z reakcją na
    skandal z dieslami w Volkswagenie."

    Jak to możliwe? - przecież co drugi dzień na portalach typu onet są
    rankingi najbardziej zanieczyszczonych miast EU i Polska w nich okupuje
    prawie całą pierwszą trzydziestkę...

    TG

  • 3. Data: 2018-05-17 20:02:38
    Od: p...@g...com

    Też tego nie rozumiem. I nie wierzę że Tusk załatwił nam immunitet ;-) coś tu
    śmierdzi

  • 4. Data: 2018-05-17 22:52:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2018 11:02:38 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
    > Też tego nie rozumiem. I nie wierzę że Tusk załatwił nam immunitet ;-)
    > coś tu śmierdzi

    Diesel ? :-)

    My juz krok dalej ?
    https://www.tvp.info/36121005/polska-przegrala-z-ke-
    w-trybunale-w-sprawie-zanieczyszczenia-powietrza
    http://www.rp.pl/Ochrona-srodowiska/302229967-Europe
    jski-Trybunal-o-polskim-smogu-Polska-zaplaci-za-naru
    szenie-unijnych-norm.html

    J.

  • 5. Data: 2018-05-18 07:28:18
    Od: p...@g...com

    --KE argumentowała, składając pozew, że środki legislacyjne i administracyjne,
    podjęte w Polsce w celu ograniczenia nieprzepisowych wartości, są niewystarczające.

    no ale to przeciez nie nasza wina ze Niemcy oszukiwali ze spalinami od lat :-)
    teraz w Hamburgu przestali ufac rzadowi i ich oszukanczym ekoplakietkom i pojechali
    ostro czyli odstrzelili wszystkie diesle do Euro 5 wlacznie:

    https://www.welt.de/regionales/hamburg/article176434
    102/Hamburgische-Buergerschaft-Dieselverbote-in-der-
    Kritik.html

    to oczywiscie bzdura ze zakaz na jednej ulicy (odcinek ponizej 2km) moze cokolowiek
    zmienic ale dobrze obrazuje skale problemu, ludzie czuja sie wydymani przez
    motokoncerny i rzad stad takie radykalne dzialania

  • 6. Data: 2018-05-18 08:12:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2018 22:28:18 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > no ale to przeciez nie nasza wina ze Niemcy oszukiwali ze spalinami od lat :-)

    Nasza, skoro widzielismy ze rosnie i nic nie zrobilismy - np nie
    zakazalismy tych starych,dymiacych diesli :-)

> [...]
    > https://www.welt.de/regionales/hamburg/article176434
    102/Hamburgische-Buergerschaft-Dieselverbote-in-der-

    Ale tymi nowymi VW z Euro 6 mozna ? :-)

    Na zdjeciu widze zakaz ruchu ciezarowek ?

    > to oczywiscie bzdura ze zakaz na jednej ulicy (odcinek ponizej 2km) moze cokolowiek
    zmienic ale dobrze obrazuje skale problemu, ludzie czuja sie wydymani przez
    motokoncerny i rzad stad takie radykalne dzialania

    hm ...
    -bzdura, wiec dzialania pozorowane ?
    -po tytule sadzac, to mieszkancy nie chca byc wydymani i wladze
    miejskie,

    - ... gdzie stoi stacja monitorowania jakosci powietrza ?

    J.

  • 7. Data: 2018-05-18 08:43:59
    Od: p...@g...com

    --Ale tymi nowymi VW z Euro 6 mozna ? :-)

    poki co mozna

    --Na zdjeciu widze zakaz ruchu ciezarowek ?

    tez ich trafilo

    --bzdura, wiec dzialania pozorowane ?

    nie, po prostu chca wymusic na rzadzie zeby wyszedl z kieszeni motokoncernow i w
    koncu zaczeli naprawiac auta :-)

    -- ... gdzie stoi stacja monitorowania jakosci powietrza ?

    http://luft.hamburg.de/

  • 8. Data: 2018-05-18 11:12:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Ale tymi nowymi VW z Euro 6 mozna ? :-)
    >poki co mozna

    >--Na zdjeciu widze zakaz ruchu ciezarowek ?
    >tez ich trafilo

    Ale czy dotyczy osobowych, czy tylko ciezarowych ?

    Cos tam jeszcze pisza, ze to dotyczy tranzytu.

    >nie, po prostu chca wymusic na rzadzie zeby wyszedl z kieszeni
    >motokoncernow i w koncu zaczeli naprawiac auta :-)

    taaa, "poki co mozna"

    Ale z tego co rozumiem, to jest reakcja - poslowie CDU chca wprowadzic
    zakaz wprowadzania zakazow :-)

    A i dzialania Hamburga ... na 2 km drog wprowadzil zakaz, wielka mi
    akcja :-)

    Hamburg tez dobrze wie z czego zyje - te pociagi VW, BMW i Mercedesow
    jadace do portu ...

    >-- ... gdzie stoi stacja monitorowania jakosci powietrza ?
    >http://luft.hamburg.de/

    No i stoja tam stacje,
    http://hamburg.luftmessnetz.de/station/17SM
    http://hamburg.luftmessnetz.de/station/70MB

    Dla porownania pobliska
    http://hamburg.luftmessnetz.de/station/64KS

    Tej nie zamykaja ...

    No ciekawe - zamykaja te, gdzie najwieksze stezenie, w trosce o
    mieszkancow, czy po to, aby sie potem pochwalic wynikami -
    oczysczylismy powietrze, kara sie nie nalezy :-)

    J.