  • 1. Data: 2011-11-12 10:47:50
    Temat: Srebrna blaszka w nawilżaczu powietrza
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Witam !

    Mam nawilżacz powietrza. W celu ograniczenia mnożenia się bakterii w
    wodzie jest tam taka siateczka pokryta srebrem. Jony srebra maja
    właściwości bakteriobójcze. Wiec ma to jakieś szanse działać.
    Pytanie:
    Czy wystarczy wystarczy zanurzyć w wodzie srebrną blaszkę aby uzyskać
    podobny efekt? Czy może trzeba zanurzyć w wodzie dwie połączone
    elektrycznie blaszki z różnych metali, w tym jedną ze srebra ?

    Paweł

  • 2. Data: 2011-11-12 18:10:59
    Temat: Re: Srebrna blaszka w nawilżaczu powietrza
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Paweł <p...@n...pl> napisał(a):

    > Witam !
    >
    > Mam nawilĹźacz powietrza. W celu ograniczenia mnoĹźenia siÄ&#65533; bakterii w
    > wodzie jest tam taka siateczka pokryta srebrem. Jony srebra maja
    > wĹ&#65533;aĹ&#65533;ciwoĹ&#65533;ci bakteriobĂłjcze. Wiec ma to jakieĹ&#65533;
    szanse dziaĹ&#65533;aÄ&#65533;.
    > Pytanie:
    > Czy wystarczy wystarczy zanurzyÄ&#65533; w wodzie srebrnÄ&#65533; blaszkÄ&#65533;
    aby uzyskaÄ&#65533;
    > podobny efekt? Czy moĹźe trzeba zanurzyÄ&#65533; w wodzie dwie
    poĹ&#65533;Ä&#65533;czone
    > elektrycznie blaszki z róşnych metali, w tym jednÄ&#65533; ze srebra ?
    >
    > PaweĹ&#65533;
    blaszka wystarczy. Poczytaj gdzieś jak żeglarze zabezpieczali kiedyś słodką
    wodę na statkach żeby się nie psuła.

  • 3. Data: 2011-11-12 21:41:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 12 Lis, 10:47, Paweł <p...@n...pl> wrote:
> [...]
    > podobny efekt? Czy może trzeba zanurzyć w wodzie dwie połączone
    > elektrycznie blaszki z różnych metali, w tym jedną ze srebra ?

    Srebro podobno jest rakotwórcze...
    Konrad

  • 4. Data: 2011-11-13 14:45:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Nov 2011 13:41:57 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Srebro podobno jest rakotwórcze...

    Ano tak pisza, a z drugiej strony:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Argyria

    I tu nic nie wspominaja.

    O ile pamietam bakteriostatyczne dzialanie powoduja jony srebra, wiec w
    zaleznosci od zastosowania blaszka moze byc za slaba, albo od razu dolac
    azotanu w odpowiedniej ilosci.

    J.