  • 11. Data: 2020-04-19 23:35:48
    Temat: Re: Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-19 o 21:50, Irokez pisze:

    > a u mnie na osiedlu pod marketem coś wielkością w stylu Corsy, ale tylko
    > jednego koła brakowało, zwykła stalowa, stał na cegłach i śruby na
    > bruku. Albo "znikło", ale ktoś pojechał do gumiarza...

    Czy ktoś kupował zestawy takich śrub przeciwkradzieżowych np. z allegro?
    Czy jak kupię komplet śrub na 4 koła, czy jest szansa, żeby była jedna
    nasadka? Zeby nie wodzić całe życie ze sobą 4 nasadek.

  • 12. Data: 2020-04-19 23:37:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na pl.misc.samochody Poldek pisze tak:

    > Kogo mieli zapytać - mnie?

    widzę, że rozumujesz alternatywnie, na swoją niekorzyść
    i chyba ich jeszcze bronisz ;)

    > Zakładam, że zorientowali się, że
    > został im komplet śrub, do których nie mają nasadki, kiedy ja już
    > zdążyłem odjechać nie wiedząc, że mam wkręcone nieswoje śruby.

    nie sprawdzasz czy masz koła dokręcone? ;)

    > Nie wiem, co zrobili ze śrubami, bo właśnie dziś się
    > zorientowałem, że mam zwykłe śruby zamiast przeciwkradzieżowych. A
    > dziś niedziela i ta wulkanizacja nie pracuje. Zakładam, że jeśli
    > pracownik wulkanizacji był na tyle nierozgarnięty, że wkręcił mi
    > nie moje śruby, to małe szanse że od jesieni do wiosny przechowują
    > komplet śrub, do których nie mają nasadki.

    no teraz to już po ptokach? Ale powinni ci odkupić w cienmo kiedy sie
    zgłosisz nawet jak kot zeżarł je.

    > Jeśli pracownikowi zdarzyła się taka wtopa, to pewnie nie leciał
    > do szefa, żeby mu o tym opowiedzieć.

    to chyba w Polsce było co? Jak ja bym cos takiego zataił to nawet nie
    chce mysleć.

    > A może przy pomocy mojej nasadki wkręcili moje
    > śruby do samochodu na sąsiednim stanowisku i właśnie teraz
    > człowiek orientuje się, że ma przykręcone 4 koła śrubami, do
    > których nie ma nasadki?

    nigdy bym tam już nie pojechał więcej

    > Tylko ta myśl mnie pociesza, że mogłem znaleźć się w gorszej
    > sytuacji, w której teraz szukałbym ślusarza, który by mi odkręcił
    > śruby od kół lub jazda na tych samych oponach do końca
    > eksploatacji samochodu :-)

    znowu na siebie bierzesz ich winę i bałagan.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 13. Data: 2020-04-19 23:44:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W ASO Opla widziałem śruby polskiego producenta odpowiedniki ze 4x taniej niż
    piszesz.

    -----

  • 14. Data: 2020-04-20 00:03:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-19 o 23:44, ąćęłńóśźż pisze:
    > W ASO Opla widziałem śruby polskiego producenta odpowiedniki ze 4x
    > taniej niż piszesz.
    >

    > -----

    Ok, ale czy to przypadkiem nie była cena na jedno koło?
    Wtedy by się zgadzało :-)

  • 15. Data: 2020-04-20 03:16:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-19 o 20:10, Poldek pisze:

    > Wygląda na to, że przy wymianie opon na jesieni w warsztacie
    > wulkanizacyjnym odkręcili mi fabryczne śruby przeciwkradzieżowe i
    > wkręcili w to miejsce zwykłe, jakieś stare śruby do felg. Odkryłem to
    > dzisiaj, gdy zacząłem się przymierzać do samodzielnej wymiany. Została
    > mi tylko nasadka na pamiątkę, pasująca do śrub z łbem w kształcie
    > wiatraczka.

    Już chyba wiem, co się stało :-)

  • 16. Data: 2020-04-20 09:41:13
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/04/2020 19:10, Poldek wrote:

> [...]
    > nasadką, czy te śruby przeciwkradzieżowe to tylko zawracanie gitary,
    > kłopot, a i tak nie zabezpieczają przed kradzieżą?

    Z mojego doswiadczenia wszystko zalezy od tego jak wysoki poziom
    niedojebania umyslowego reprezentuja wulkanizatorzy do ktorych jezdzisz.
    Jak mialem Signum-a to mialem taka akcje, ze ktorys wulkanizator
    przykrecil zabezpieczajace uzywajac pistoletu, wiec kolejny je
    ukrecil/polamal przy odkrecaniu. W kraju w ktorym mieszkam aby kupic
    oryginalne z tym samym kodem trzeba sie wylegitymowac i czas oczekiwania
    to ok. 7 dni (koszt ?60). No wiec po wszystkim ten sam pajac, ktory je
    ukrecil i obrobil dupe poprzedniemu jak to nieprofesjonalnie sie
    zachowal, sam najwidoczniej uzyl pistoletu przy dokrecaniu bo kolejny
    wulkanizator po dwoch latach zrobil to samo. Po tamtej akcji auto mialo
    juz 10 lat wiec poprosilem zeby je po prostu usuneli i zamienili na
    zwykle. Jak juz ktos wspomnial, jak masz auto warte wiecej niz 100k pln
    to bym sie jednak zastanowil nad posiadaniem zabezpieczen, szczegolnie
    teraz. W trojmiescie ostatnio kradna kola z aut na minuty.

  • 17. Data: 2020-04-20 09:45:57
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --W trojmiescie ostatnio kradna kola z aut na minuty.

    w DE tez, te elektryczne BMW to zyla zlota :-)

  • 18. Data: 2020-04-20 10:17:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-20 o 03:16, Poldek pisze:

    > Już chyba wiem, co się stało :-)

    Pochwal się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2020-04-20 10:18:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Już chyba wiem, co się stało :-)

    Pochwal się.

    Znalazłeś te śruby w bagażniku?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2020-04-20 10:25:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.04.2020 o 03:16, Poldek pisze:

    > Już chyba wiem, co się stało :-)

    Ktoś ci zamienił cały samochód?

    MJ