  • 1. Data: 2013-05-19 12:11:55
    Temat: Staaaary mandat..
    Od: ":D@w!d J@$" <w...@w...pl>

    Witam.

    Ostatnio dostałem list od skarbówki. "Szczęście w nieszczęściu" już nie
    mieszkam w rodzinnej miejscowości i miła pani z poczty nie chciała wydać
    tego listu ojcu. Ojciec przeszedł się do US i okazało się, że jest to
    jakiś mandat z 14.02.2013 r. na kwotę 100 PLN.

    Pracowałem wtedy u prywaciarza i pamiętam (ot, taka data ;) że
    przeleciałem wtedy na czerwonym na jednym "wyjątkowym" skrzyżowaniu.
    Pewnie dostał wezwanie i jako kierującego wskazał mnie.

    Co mi teraz pozostaje?

    1) Listu nie odbiorę bo w przeciągu 2 tygodni nie zjawię się w domu aby
    to odebrać.

    2) Rodzina raczej chyba nie ma w obowiązku wskazywać gdzie obecnie
    przebywam i pod jakim adresem.

    3) Płacić? Nie płacić? W sumie to już z 3 m-ące temu to było... przecież
    mogę nie pamiętać co wtedy robiłem ani gdzie byłem...

    4) Czy jedynym wyjściem US będzie ściągnięcie ode mnie tych pieniędzy
    przy najbliższym rozliczeniu PIT'a w 2014 roku? Obecnie nie pracuję.

  • 2. Data: 2013-05-19 12:34:44
    Temat: Re: Staaaary mandat..
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-05-19 12:11, :D@w!d J@$ pisze:
    > Co mi teraz pozostaje?
    >
    > 1) Listu nie odbiorę bo w przeciągu 2 tygodni nie zjawię się w domu aby
    > to odebrać.
    Takie nieodebranie w świetle prawa polskiego liczy się jako "skuteczne
    doręczenie". Zastanów się co to znaczy.

    > 3) Płacić? Nie płacić? W sumie to już z 3 m-ące temu to było... przecież
    > mogę nie pamiętać co wtedy robiłem ani gdzie byłem...
    Ja bym radził kupić sobie spokój na najbliższe lata. Stówka to nie jest
    jakaś wygórowana cena. Pomyśl o odsetkach i komorniku, który też za
    darmo nic nie robi.
    Jacek

  • 3. Data: 2013-05-19 12:41:38
    Od: LEPEK <n...@n...re>

    W dniu 2013-05-19 12:11, :D@w!d J@$ pisze:
    > Witam.
    >
    > Ostatnio dostałem list od skarbówki.

    Jeśli ta korespondencja pochodziła od skarbówki, to już nie ma żadnych
    możliwości "niewskazywania", czy podobnych, bo oni ściągają
    przeterminowane, prawomocne mandaty.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 4. Data: 2013-05-19 12:56:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Takie nieodebranie w świetle prawa polskiego liczy się jako "skuteczne
    > doręczenie". Zastanów się co to znaczy.

    W tym przypadku nic.

    > Ja bym radził kupić sobie spokój na najbliższe lata. Stówka to nie jest
    > jakaś wygórowana cena. Pomyśl o odsetkach i komorniku, który też za darmo
    > nic nie robi.

    Mandatów nie ściąga komornik, tylko urząd skarbowy, który już swoje
    doliczył, odsetek nie ma.
    Nic więcej mu nie grozi, a za 3 lata mandat się przedawni.

  • 5. Data: 2013-05-19 12:57:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...re> napisał w wiadomości grup

    > Jeśli ta korespondencja pochodziła od skarbówki, to już nie ma żadnych
    > możliwości "niewskazywania", czy podobnych, bo oni ściągają
    > przeterminowane, prawomocne mandaty.

    Jemu chodziło o niewskazywanie aktualnego adresu.

  • 6. Data: 2013-05-19 13:02:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-19 12:56, Cavallino pisze:

    > Mandatów nie ściąga komornik, tylko urząd skarbowy, który już swoje
    > doliczył, odsetek nie ma.
    > Nic więcej mu nie grozi, a za 3 lata mandat się przedawni.

    Nie przedawni się wyegzekwują sobie z pensji lub zwrotu podatku.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-05-19 13:04:13
    Od: ":D@w!d J@$" <w...@w...pl>

    W dniu 19.05.2013 12:56, Cavallino pisze:

    > Mandatów nie ściąga komornik, tylko urząd skarbowy, który już swoje
    > doliczył, odsetek nie ma.
    > Nic więcej mu nie grozi, a za 3 lata mandat się przedawni.

    Ehhh... ostatnio jakoś we wrześniu dostałem "100"... zwyczajnie
    zapomniałem o tym ("70 na 50") i dopiero US przypomniał mi się w
    kwietniu jak składałem PIT'a, że ściągną mi 100 PLN + 9 PLN opłat
    manipulacyjnych/skarbowych itp.

  • 8. Data: 2013-05-19 13:04:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-19 12:11, :D@w!d J@$ pisze:
    > 2) Rodzina raczej chyba nie ma w obowiązku wskazywać gdzie obecnie
    > przebywam i pod jakim adresem.

    Rodzina nie - Ty masz taki obowiązek przed US>

    > 3) Płacić? Nie płacić? W sumie to już z 3 m-ące temu to było... przecież
    > mogę nie pamiętać co wtedy robiłem ani gdzie byłem...

    Nieistotne.

    > 4) Czy jedynym wyjściem US będzie ściągnięcie ode mnie tych pieniędzy
    > przy najbliższym rozliczeniu PIT'a w 2014 roku? Obecnie nie pracuję.

    Mogą jeszcze grzywnę za brak aktualizacji ZAP-3. A jak już się dowiedzą,
    gdzie mieszkasz, to egzekucja z ruchomości w miejscu zamieszkania.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-05-19 13:06:25
    Od: ":D@w!d J@$" <w...@w...pl>

    W dniu 19.05.2013 12:57, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "LEPEK" <n...@n...re> napisał w wiadomości grup

    > Jemu chodziło o niewskazywanie aktualnego adresu.

    No właśnie o to chodzi... co teraz? Ojcu tego mega-ważnego pisma nie
    wydadzą... a mi się nie uśmiecha jechać 450 km w jedną stronę tylko po
    to aby odebrać jakiś list... jakieś przekierowanie wchodzi w grę na
    inteligentnej PP?

  • 10. Data: 2013-05-19 13:11:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-19 13:06, :D@w!d J@$ pisze:

> [...]
    > wydadzą... a mi się nie uśmiecha jechać 450 km w jedną stronę tylko po
    > to aby odebrać jakiś list... jakieś przekierowanie wchodzi w grę na

    1. Zadzwonić do US i dowiedzieć się o co chodzi.
    2. Złożyć w US aktualizację swojego adresu zamieszkania (zapewne również
    ze zmianą właściwości US), aby dowiadywać się o ważnych sprawach.

    --
    Liwiusz