  • 1. Data: 2018-09-27 13:42:39
    Temat: Stabilizator LM317 TO220 - gruba i cienka blaszka radiatorowa obudowy, dwie wersje
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Od pewnego czasu są w obiegu stablizatory LM317 w obudowie TO220 z nietypową
    cieńką blaszką radiatorową 0,5-0,6mm
    https://www.tme.eu/pl/details/lm317t/stabilizatory-n
    apiecia-regulowane/st-microelectronics/
    Względem tradycyjnej, grubszej 1,2-1,3mm
    https://www.tme.eu/pl/details/lm317t-dg/stabilizator
    y-napiecia-regulowane/st-microelectronics/

    Jaki cel tych cieńszych blaszek? Tylko koszty produkcji? Mocowo, prądowo nie
    widzę żadnych różnic.
    Sam pdf taki sam podlinkowany do obu wersji, też nie rzuca (albo
    przeoczyłem) konkretu czym one się różnią w praktyce (prócz grubości
    blaszki) i po co taka cieńsza wersja.
    Zakładam, że przy współpracy z dokręcanym radiatorem ta "bużdetowa" cieńsza
    wersja gorzej odprowadza ciepło z układu i przy pracy w max stresie mocowym
    grzeje się jej bardziej struktura krzemowa. Chyba, że ta cieńsza blaszka
    radiatorowa wykonana z grafenu ;-) który ma przewodność cieplną o rząd
    wielkości wyższą. Jest gdzieś jakieś zestawienie tych obu wersji obudów
    TO220 z cienką i grubą blachą-uchem do przykręcenia radiatora? Gdzie
    wskazano sens, wady, zalety takiego cieńszego rozwiązania.

  • 2. Data: 2018-09-27 15:22:27
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 27.09.2018 o 13:42, jedrek pisze:
> [...]
    > zestawienie tych obu wersji obudów TO220 z cienką i grubą blachą-uchem
    > do przykręcenia radiatora? Gdzie wskazano sens, wady, zalety takiego
    Hej
    Z mocą odprowadzaną bym nie demonizował, ale spotkałem się z problemem,
    że jak był projekt pod standardową obudowę TO220 to przy dokręcaniu ta
    blaszka się zaginała i kontakt termiczny był znacznie pogorszony. To
    chyba rzeczywiście były stabilizatory STM.
    Tam chyba jest podany link do tej samej dokumentacji, który nie zgadza
    się z rzeczywistością...
    Sens - sporo mniej tej blachy.
    EdiM

  • 3. Data: 2018-09-27 15:28:48
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 27.09.2018 o 15:22, EM pisze:
> [...]
    > pogorszony. To chyba rzeczywiście były stabilizatory STM.
    > Tam chyba jest podany link do tej samej dokumentacji, który nie zgadza
    Sorki, tam jest obudow TO220 single gauge lub dual gauge w wersji
    obudowy. Ale rzeczywiście nie ma różnic. Jak dla mnie rezystancja
    termiczna może się różnić.
    EdiM

  • 4. Data: 2018-09-27 18:16:55
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-09-27 13:42, jedrek wrote:
    > Od pewnego czasu są w obiegu stablizatory LM317 w obudowie TO220 z
    > nietypową cieńką blaszką radiatorową 0,5-0,6mm
    > https://www.tme.eu/pl/details/lm317t/stabilizatory-n
    apiecia-regulowane/st-microelectronics/

    Gdyby chodziło o tranzystory BD911 powiedzmy, to byłbym przekonany ze to
    podróbka... :-)
    A tu, "podróbka" ksiegowa?

    Włodek

  • 5. Data: 2018-09-27 22:52:13
    Od: b...@g...com

    użytkownik n...@g...com napisał:

    > Gdyby chodziło o tranzystory BD911 powiedzmy, to byłbym przekonany ze to
    > podróbka... :-)
    > A tu, "podróbka" ksiegowa?
    >
    > Włodek

    Layout podobny. Masa 1,3g vs 1,9g. Cena -20%.
    W nocie info ecopack.
    Gógiel na hasło ecopack zwraca:
    https://www.st.com/content/st_com/en/about/st_approa
    ch_to_sustainability/sustainability-priorities/susta
    inable-technology/compliance.html

    Eco po mojemu tylko pozorne, bo masa faktycznie mniejsza, ale metal
    łatwo odzyskać, za to v.eco ma więcej żywicy którą trzeba puścić w komin.
    Do dupy takie eco.

  • 6. Data: 2018-09-27 22:54:53
    Od: b...@g...com

    W dniu czwartek, 27 września 2018 22:52:15 UTC+2 użytkownik
    b...@g...com napisał:

> [...]
    >

    > Eco po mojemu tylko pozorne, bo masa faktycznie mniejsza, ale metal
    > łatwo odzyskać, za to v.eco ma więcej żywicy którą trzeba puścić w komin.

    Do wersji eco prawdopodobnie trzeba ciąć tulejki izolujące obudowę od śrubki która
    będzie wkręcona do radiatora.
    http://electropark.pl/1289-large/tulejka-izolujaca-t
    o220.jpg

  • 7. Data: 2018-09-27 23:05:40
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    jedrek <w...@...on> wrote:

> [...]
    > Względem tradycyjnej, grubszej 1,2-1,3mm
    > https://www.tme.eu/pl/details/lm317t-dg/stabilizator
    y-napiecia-regulowane/st-microelectronics/

    Nie wiem, ale miałem takie 7805, z jakiegoś dziwnego źródła (Allegro). Nie
    pamiętam już teraz dokładnie ale chyba miałem z nimi jakieś problemy, wiem
    że stwierdziłem wtedy że to pewnie podróbka :)

  • 8. Data: 2018-09-28 14:06:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    ry-napiecia-regulowane/st-microelectronics/

    >Jaki cel tych cieńszych blaszek? Tylko koszty produkcji? Mocowo,

    https://steelcityelectronics.com/2015/06/30/to220-si
    ngle-and-dual-gauge-packages/

    Jak nie wiadomo o co chodzi ... to chodzi wiadomo o co :-)

    Moze to juz faktycznie takie tanie, ze tansze od miedzi w tej blaszce
    ?

    J.