  • 1. Data: 2018-09-23 20:34:51
    Temat: Kretyński problem z bramą Nice
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Makaroniarze i ich elektronika psia mać...
    Zasilić czegoś zewnętrznego na 24V się nie da, bo ich 24V
    to 36V. Muszę skombinować przetwornicę.

    Wyjście programowalne o opisie "zapadka 24V max 10W",
    które chciałem użyć jako info o otwarciu/zamknięciu
    ma 44V, więc zamiast przekaźnika 24V który mam, muszę kupić
    48V. Srał ich pies z takim wyrobem.

    Zresztą Beninca nie lepsza, w domu rodzinnym takie zamykadło
    do bramy wjazdowej u płota ma czas otwarcia programowany
    potencjometrem. W lecie działało, zimą się otwierało do połowy.
    Trzeba było skręcić na maxa, jakoś działa...

    Jak człowiek chce coś polutować na pająka w niedzielę wieczorem
    to oczywiście się kurfa nie da, pieprzeni makaroniarze ;)

    L.

  • 2. Data: 2018-09-23 20:58:20
    Temat: Re: Kretyński problem z bramą Nice
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    <cut>
    u mnie jak zdechł sterownik do bramy to zamiast go naprawiać kupiłem
    uniwersalny sterownik polskiej firmy i działa jak złoto - standardowy do
    bólu i ma wszystko czego w zasadzie można wymagać włącznie z dodatkowym
    wyjściem sterowanym osobnym przyciskiem pilota.

  • 3. Data: 2018-09-23 21:10:28
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.09.2018 20:34, Lisciasty wrote:

    > Wyjście programowalne o opisie "zapadka 24V max 10W",
    > które chciałem użyć jako info o otwarciu/zamknięciu
    > ma 44V

    Nie ma tam czasem 24V AC?
    Do info służy wyjście SCA. Nie pamiętam jakie tam jest napięcie, ale
    lampka ma migać wolno/szybko jak zamyka/otwiera, świeci jak otwarta.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2018-09-23 21:43:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 23 września 2018 21:10:30 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:
    > Nie ma tam czasem 24V AC?

    AC jest na lampce wkręcanej. Jak kiedyś teściowi wsadziłem tam
    zamiennik ledowy żeby miał jaśniej w garażu to się sterownik
    blokował, kolejny kretynizm makaroniarzy. Jak wkręciłem z powrotem
    zwykłą żarówę to działał normalnie...

    > Do info służy wyjście SCA. Nie pamiętam jakie tam jest napięcie, ale
    > lampka ma migać wolno/szybko jak zamyka/otwiera, świeci jak otwarta.

    Ja chcę wyjście "FLASH" bo działaniem najbardziej odpowiada
    temu czego chcę, tzn. sygnalizuje otwarcie/zamknięcie bez żadnego mrygania.

    L.

  • 5. Data: 2018-09-23 21:43:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 23 września 2018 20:58:29 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]
    > bólu i ma wszystko czego w zasadzie można wymagać włącznie z dodatkowym
    > wyjściem sterowanym osobnym przyciskiem pilota.

    Podziel się linkiem ;)
    Na razie sterowniki działają, ale jakby co...

    L.

  • 6. Data: 2018-09-23 22:35:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-09-23 o 20:34, Lisciasty pisze:
    > Makaroniarze i ich elektronika psia mać...
    > Zasilić czegoś zewnętrznego na 24V się nie da, bo ich 24V
    > to 36V. Muszę skombinować przetwornicę.
    Jak ma stały pobór prądu to opornik szeregowy może starczy?

    > Wyjście programowalne o opisie "zapadka 24V max 10W",
    > które chciałem użyć jako info o otwarciu/zamknięciu
    > ma 44V, więc zamiast przekaźnika 24V który mam, muszę kupić
    > 48V. Srał ich pies z takim wyrobem.
    Przekażniki aż tak dużo nie biorą daj mu opór taki sam jak cewka
    i będziesz miał na 48V :)

> [...]
    > potencjometrem. W lecie działało, zimą się otwierało do połowy.
    > Trzeba było skręcić na maxa, jakoś działa...
    Mam podobnie, sterownik bramy inaczej chodzi w zimie niż w lecie
    chyba się wkurzę i kupię jakiś uniwersalny albo sam zrobię bo mam już dość
    tego chińskiego gó..a

    > Jak człowiek chce coś polutować na pająka w niedzielę wieczorem
    > to oczywiście się kurfa nie da, pieprzeni makaroniarze ;)
    Bo?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-09-24 08:26:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 23 września 2018 22:35:44 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > Bo?

    Bo jestem elektrykiem a nie elektronikiem i nie mam worka
    rezystorów na półce...

    L.

  • 8. Data: 2018-09-24 10:35:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-09-24 o 08:26, Lisciasty pisze:

    > Bo jestem elektrykiem a nie elektronikiem i nie mam worka
    > rezystorów na półce...
    No tak, teraz łapię. Pozostaje wizyta dzisiaj w sklepie elektronicznym.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2018-09-24 10:41:12
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 23.09.2018 o 20:34, Lisciasty pisze:

    > Wyjście programowalne o opisie "zapadka 24V max 10W",
    > które chciałem użyć jako info o otwarciu/zamknięciu
    > ma 44V, więc zamiast przekaźnika 24V który mam, muszę kupić
    > 48V. Srał ich pies z takim wyrobem.

    Jak się spojrzy w dokumentację np. RM84 na 24V, to roboczy zakres
    napięcia: 16,8 - 61,2
    Więc może nie trzeba cudować.
    EdiM

  • 10. Data: 2018-09-24 10:44:26
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 23.09.2018 o 21:43, Lisciasty pisze:

> [...]
    > zamiennik ledowy żeby miał jaśniej w garażu to się sterownik
    > blokował, kolejny kretynizm makaroniarzy. Jak wkręciłem z powrotem

    U mnie zamiennik ledowy spalił triaka sterujacego.