  • 1. Data: 2016-01-23 18:06:35
    Temat: Stabilizator low drop
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    Szukam łatwo dostępnego stabilizatora low drop o parametrach:

    Vout - 4,2V
    Vin - jak najwyższe
    Vdrop - jak najniższe
    I - min. 1A

    --
    niebieski

  • 2. Data: 2016-01-24 12:42:48
    Od: Dominik Morawiec <m...@g...com>

    Do czego Ci taki stabilizator? Jeśli jak najwyższe VIN to po co najniższe vout?

  • 3. Data: 2016-01-24 14:55:49
    Temat: Re: Stabilizator low drop
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 24.01.2016 12:42, Dominik Morawiec pisze:
    > Do czego Ci taki stabilizator? Jeśli jak najwyższe VIN to po co najniższe vout?
    Chodziło mi o maksymalne dopuszczalne napięcie wejściowe.
    Kombinuję jak by ładować akumulator 18650 z prądnicy rowerowej.
    Aktualnie jednak rezygnuję z wcześniejszego pomysłu z wykorzystaniem
    stabilizatora. Są akumulatory z wbudowanym układem zabezpieczającym
    przed przeładowaniem i to mi bardzo uprości konstrukcję.

    --
    "Socjalizm niewiele wymaga od człowieka - wymaga tylko,
    by pokochał to, czego normalny człowiek nienawidzi,

  • 4. Data: 2016-01-24 16:16:39
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 24-01-2016 14:55, niebieski wrote:
> [...]
    > stabilizatora. Są akumulatory z wbudowanym układem zabezpieczającym
    > przed przeładowaniem i to mi bardzo uprości konstrukcję.

    Raczej nie uprości, to system który odłącza ogniwo LiIon od nadmiernego
    napięcia a nie wytraca za duże napięcie.
    LDO ma do 10V Vin,max, powyżej którego się uszkadza. Nie pamiętam,
    aby któryś miał więcej, gdyż nie do takiej pracy jest konstruowane.
    Raczej nie przewiduję prostego układu ładowania dla prądnicy rowerowej,
    w docelowym układzie, na czas badania prototypu radzę ogniwa nie
    umieszczać za blisko ciała.
    K.

  • 5. Data: 2016-01-24 17:41:00
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 24.01.2016 16:16, John Smith pisze:

    > Raczej nie uprości, to system który odłącza ogniwo LiIon od nadmiernego
    > napięcia

    O to chyba chodzi? Akumulator ładuje się i przy osiągnięciu
    odpowiedniego napięcia odłączy się. Czy jest w takim przypadku sens
    tworzenia dodatkowego układu kontrolującego stopień naładowania?
    Z prądem ładowania nie ma problemu - przekraczany nie będzie.

> [...]
    > aby któryś miał więcej, gdyż nie do takiej pracy jest konstruowane.
    > Raczej nie przewiduję prostego układu ładowania dla prądnicy rowerowej,

    Wyższe napięcie pojawiało by się tylko przy braku obciążenia. W sumie
    nie jest to wielki kłopot. Zawsze można dać np. diodę zenera na wejściu.

    > w docelowym układzie, na czas badania prototypu radzę ogniwa nie
    > umieszczać za blisko ciała.
    > K.

    Jasne.

  • 6. Data: 2016-01-24 18:52:14
    Od: Dominik Morawiec <m...@g...com>

    Poczytaj o ładowaniu li ion, nie zabieraj się za to, bo widzę, że nie masz zielonego
    pojęcia o tym temacie.

  • 7. Data: 2016-01-24 19:17:54
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    Użytkownik "niebieski" <n...@i...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Wyższe napięcie pojawiało by się tylko przy braku obciążenia. W sumie nie
    > jest to wielki kłopot. Zawsze można dać np. diodę zenera na wejściu.

    Witam,
    w/g mnie najlepszy bedzie tutaj stabilizator równoległy na TL431 i
    transystorze mocy.
    Ustawiony na 4,7V i z niego przez diode krzemową ładowanie ogniwa.
    Jeśli chcesz więcej szczegółów to daj znać.
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2016-01-24 19:18:31
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 24.01.2016 18:52, Dominik Morawiec pisze:
    > Poczytaj o ładowaniu li ion, nie zabieraj się za to, bo widzę, że nie masz
    zielonego pojęcia o tym temacie.

    OK - w końcu mogę zastosować gotowy moduł np. na TP4056. Zastanawiam się
    tylko, czy nie można by tego uprościć.

    Tak. nie mam może "pojęcia" o ładowaniu li-ion, o akumulatorach z
    wbudowanym zabezpieczeniem dowiedziałem się dopiero dzisiaj. ale można
    chyba zapytać, ąby nie odkrywać prochu od nowa?

    --
    niebieski

  • 9. Data: 2016-01-24 19:45:30
    Od: Dominik Morawiec <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 stycznia 2016 19:18:36 UTC+1 użytkownik niebieski napisał:
> [...]
    > wbudowanym zabezpieczeniem dowiedziałem się dopiero dzisiaj. ale można
    > chyba zapytać, ąby nie odkrywać prochu od nowa?

    Ja też się uczyłem od podstaw z sieci. Nic nowego tu nie odkryjesz. Jeżeli się
    zabierasz za taki projekt, to wpierw poczytaj podstawy teorii.

  • 10. Data: 2016-01-24 19:54:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    niebieski pisze:
    > W dniu 24.01.2016 16:16, John Smith pisze:
    [..]

> [...]
    > tworzenia dodatkowego układu kontrolującego stopień naładowania?
    > Z prądem ładowania nie ma problemu - przekraczany nie będzie.

    Ten układ w baterii to zabezpieczenie, nie stanowi regulacji ani
    kontroli ładowania, osiągnięcie określonego napięcia nie oznacza
    naładowania akumulatora, tak właściwie to Li-xxx po osiągnięciu Umax są
    naładowane w 80%. Jeśli nie stanowi to dla Ciebie problemu to byłoby
    nawet lepiej - akumulator dłużej pożyje, tylko że zabezpieczenie odetnie
    powyżej 4.1V (dla Li-ion) co już jest niebezpieczne i szkodliwe dla
    ogniwa. możesz użyć dowolnego regulatora z regulacją napięcia i ustawić
    go na coś w okolicy poniżej 4.1V.

    > Wyższe napięcie pojawiało by się tylko przy braku obciążenia. W sumie
    > nie jest to wielki kłopot. Zawsze można dać np. diodę zenera na wejściu.

    Albo stabilizator równoległy bo wątpię czy dostaniesz zenerkę na ponad
    pół ampera.
    Sprawdzałeś w necie czy przypadkiem ktoś już takiego zasilania nie zrobił?

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html