  • 1. Data: 2009-03-25 07:02:09
    Temat: watomierz z dziennymi statystykami zużycia energii
    Od: Toworek <T...@0...com>

    Witam,
    wymieniam instalację elektryczną w domu i chciałbym przy okazji wstawić w skrzynkę
    bezpieczników urządzonko pokazujące aktualne zużycie energii w domu. Nie chodzi mi o
    amperomierz a raczej o watomierz, najlepiej cyfrowy, a jeszcze lepiej z możliwością
    podłączenia komputera i robienia statystyk zuzycia prądu w ciągu dnia. Gdzie takie
    coś
    można dostać i jak to się nazywa?

    pozdrawiam

    Toworek

  • 2. Data: 2009-03-25 07:15:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Toworek wrote:
    > Gdzie takie coś można dostać i jak
    > to się nazywa?

    Analizator sieci 1 fazowej. Zazwyczaj maja jakąs komunikacje podobną do
    rs232 albo rs485.

  • 3. Data: 2009-03-25 12:39:46
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Toworek" <T...@0...com> napisał w wiadomości
> [...]

    > podłączenia komputera i robienia statystyk zuzycia prądu w ciągu dnia. Gdzie takie

    Nowe liczniki mają wyjście OC impulsatora energii.

  • 4. Data: 2009-03-25 13:26:22
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

> [...]
    > a jeszcze lepiej z możliwością podłączenia komputera i robienia statystyk
    > zuzycia prądu w ciągu dnia. Gdzie takie coś można dostać i jak to się

    http://www.pozyton.com.pl/

    jak poczytasz, pytaj ;)

  • 5. Data: 2009-03-25 20:55:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Toworek pisze:

> [...]
    > cyfrowy, a jeszcze lepiej z możliwością podłączenia komputera i robienia
    > statystyk zuzycia prądu w ciągu dnia. Gdzie takie coś można dostać i jak

    LE-01:
    http://www.eph.pl/product/id/721,licznik-1-fazowy-en
    ergii-elektrycznej-le-01

    Ma optoizolowane wyjście cyfrowe z impulsami co 1 Wh.
    Dołącz swój ulubiony mikrokontroler i po robocie.

    A tu zdjęcia wnętrzności (były pokazywane na grupie jakiś czas temu):
    http://dybkowski.net/download/index.php?dir=LE-01%2F

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-03-26 14:52:38
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > cyfrowy, a jeszcze lepiej z możliwością podłączenia komputera i robienia
    > statystyk zuzycia prądu w ciągu dnia. Gdzie takie coś można dostać i jak
    > to się nazywa?

    a nie lepiej wszystko mierzyć? do pomiaru prądu czujniki Halla
    http://www.allegromicro.com/en/Products/Part_Numbers
    /0712/ napięcie na
    żywca, całość do AVR-a, a przy odpowiedniej szybkości nawet jesteś w
    stanie sprawdzić w której kwadrze pobierasz prąd, generujesz z tego
    potok danych, następnie za pomocą małego skrypciku przemielasz dane jak
    chcesz, a co najfajniejsze, ograniczony jesteś liczbą kanałów ADC w
    procku, co obecnie już nie jest problemem, jak trzeba więcej, bierzesz
    wiekszy procek, z wiekszą ilością ADC

    Andrzej

  • 7. Data: 2009-03-26 18:54:54
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13> napisał(a):

> [...]
    > chcesz, a co najfajniejsze, ograniczony jesteś liczbą kanałów ADC w
    > procku, co obecnie już nie jest problemem, jak trzeba więcej, bierzesz

    Brakuje jeszcze szkolnego kątomierza, by zmierzyć kąt pomiędzy prądem a
    napięciem by cosinus fi obliczyć ;)