  • 11. Data: 2010-03-01 07:02:15
    Temat: Re: Standby komputerowy
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hmfmfl$osp$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > - Czas uruchamiania systemu jest taki sam.
    > Standby lepszy tylko mała awaria prądu i już leże.

    Pociesz się, że w Windows 7 standby to tak naprawdę standby +
    hibernacja.
    Pamięć jest zrzucana do pliku i dodatkowo podtrzymywana. Z twojego punktu
    widzenia chyba idealne rozwiązanie.

  • 12. Data: 2010-03-01 07:07:26
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > zamrożenie stanu całego komputera) i zgranie tego stanu do pliku (w
    > windowsie chyba hiberfil.sys). Po tym komputer po prostu wyłącza się. Po

    Dawno temu w windows 98.

    > Przy dużej ilości ramu faktycznie hibernowanie i odhibernowanie trochę
    > może trwać (trzeba te kilka GB zrzucić na dysk, a potem odczytać i

    Współczesne systemy (Vista, Windows 7) nie mają już podziału na hibernację i
    uśpienie. Zawsze następuje zapis RAM na dysk. W zależności od tego, czy
    uzytkownik wyłączy zasilanie czy nie, występuje opcjonalne odtworzenie z
    dysku.

  • 13. Data: 2010-03-01 07:17:02
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > hibernacja.
    > Pamięć jest zrzucana do pliku i dodatkowo podtrzymywana. Z twojego punktu

    Te W7 to trzeba mieć po co i na czym uruchomić. Obecnie nie mam potrzeby
    instalować nowego systemu.

  • 14. Data: 2010-03-01 14:46:01
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-01 08:02, Marcin Wasilewski pisze:
    > U?ytkownik "Osadnik"<o...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Pociesz si?, ?e w Windows 7 standby to tak naprawd? standby +
    > hibernacja.
    > Pami?? jest zrzucana do pliku i dodatkowo podtrzymywana. Z twojego punktu
    > widzenia chyba idealne rozwi?zanie.
    Jesteś tego pewny? To po co jest do wyboru w konfiguracji (choćby "co
    zrobić jak naciśniesz klawisz uśpienia/zamkniesz pokrywę") "uśpij"
    "hibernuj" "nie rób nic" ? (win7pl x64 pro)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2010-03-01 21:31:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    > zrobić jak naciśniesz klawisz uśpienia/zamkniesz pokrywę") "uśpij"
    > "hibernuj" "nie rób nic" ? (win7pl x64 pro)

    No z oczywistego powodu:

    - wybierasz "uśpij", system robi zrzut pamięci na dysk, ale pamięć dalej
    jest zasilana, wzbudzasz system i wstaje on momentalnie, plus jest taki, że
    jak padnie zasilanie to system i tak się z pliku hibernacji podniesie,
    jedyna wada polega na tym, że jednak moment to trwa,
    - wybierasz hibernację - robiony jest zrzut pamięci na dysk, a zasilanie
    jest odcinane.

    Być może jak ktoś ma wyłączoną hibernację to tak to nie działa, ale jeśli
    jest utworzony plik hibernacji, to tak właśnie usypianie w w7 się zachowuje.

  • 16. Data: 2010-03-01 21:39:56
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-03-01 22:31, Marcin Wasilewski napisał/a:
    > Być może jak ktoś ma wyłączoną hibernację to tak to nie działa, ale jeśli
    > jest utworzony plik hibernacji, to tak właśnie usypianie w w7 się zachowuje.

    To tzw. "uśpienie hybrydowe" chyba dostępne już w Viście, w XP było
    tylko uśpienie lub hibernacja i jeśli przy uśpieniu była przerwa w
    zasilaniu to komp startował od zera a w Viście i 7 ze stanu hibernacji.

    --
    Cz.