  • 1. Data: 2010-02-26 20:16:19
    Temat: niebieskie ledy
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    Ktoś wie co to za cuda dzieją się w niebieskich diodach LED, że po jakimś
    czasie zaczynają migać? może zrobić z nich generator ;o)...

  • 2. Data: 2010-02-26 20:23:44
    Temat: Re: niebieskie ledy
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    identifikator: 20040501 pisze:
    > Ktoś wie co to za cuda dzieją się w niebieskich diodach LED, że po
    > jakimś czasie zaczynają migać? może zrobić z nich generator ;o)...

    Za duży prąd, słabe chłodzenie + chińska technologia pewnie. Odkleja się
    bonding doprowadzający prąd do struktury.

    pzdr
    JS

  • 3. Data: 2010-02-27 10:28:16
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Przy okazji tematu zapytam, jak to możliwe że w doiodzie coś się
    odkleja skoro ona jest w całości zalana. Jakby coś miało sie odklejać
    to powinno być tam powietrze, a chyba nie ma?

  • 4. Data: 2010-02-27 15:57:30
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    slawek7 wrote:

    > Przy okazji tematu zapytam, jak to możliwe że w doiodzie coś się
    > odkleja skoro ona jest w całości zalana. Jakby coś miało sie odklejać
    > to powinno być tam powietrze, a chyba nie ma?

    Jak człowiek zalany, to też może się rozkleić.

    SCNR

    Waldek

  • 5. Data: 2010-02-28 17:25:51
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    slawek7 pisze:
    > Przy okazji tematu zapytam, jak to możliwe że w doiodzie coś się
    > odkleja skoro ona jest w całości zalana. Jakby coś miało sie odklejać
    > to powinno być tam powietrze, a chyba nie ma?

    Złego słowa użyłem, zamiast odkleja winno być odrywa. Właśnie dlatego,
    że nie ma tam powietrza materiał obudowy rozszerzając się termicznie
    odrywa drut, który jest całkowicie zatopiony w tworzywie, bo
    prawdopodobnie współczynniki termiczne użytych materiałów nie są
    właściwie dobrane. Jak już to oderwanie nastąpi to występuje efekt
    generatora. Struktura świecąc nagrzewa całość, to drut się oddala,
    przerywa kontakt i dioda gaśnie. Jak się trochę ochłodzi to kontakt
    powraca itd.

    pzdr
    JS

  • 6. Data: 2010-03-01 09:20:32
    Od: gary <g...@w...com>

    W dniu 2010-02-28 18:25, JS pisze:

> [...]
    > generatora. Struktura świecąc nagrzewa całość, to drut się oddala,
    > przerywa kontakt i dioda gaśnie. Jak się trochę ochłodzi to kontakt

    Jeszcze jako dziesięciolatek "wymyśliłem" takie żarówki z bimetalem
    podgrzewanym przez ich własne włókno co by same migały na choince czy
    reklamie.
    Dalej nie opatentowałem :)

  • 7. Data: 2010-03-01 10:21:20
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    > Jeszcze jako dziesięciolatek "wymyśliłem" takie żarówki z bimetalem
    > podgrzewanym przez ich własne włókno co by same migały na choince czy
    > reklamie.
    > Dalej nie opatentowałem :)

    I nie opatentujesz!

    Takie bimetalowe żarówki stosowane były w tanich chińskich kompletach lampek
    choinkowych od conajmniej 50 lat.
    Może teraz rzadziej używane, bo elektroniczny przerywacz daje lepsze efekty -
    różne cykle, muzyczkę grać potrafi, a kosztuje grosze.

  • 8. Data: 2010-03-01 15:47:19
    Temat: Re: Re: niebieskie ledy
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Fri, 26 Feb 2010 21:23:44 +0100, JS <b...@p...onet.pl> wrote:

    >Za duży prąd, słabe chłodzenie + chińska technologia pewnie. Odkleja się
    >bonding doprowadzający prąd do struktury.
    >
    >pzdr
    >JS

    Nie. Ciekawostka polega na tym, że przez diodę cały czas płynie prąd.
    Zrobiłem sobie lampki na stroik bożonarodzeniowy z najtańszych diod
    białych i niebieskich. Co jakiś czas któraś przestaje świecić,
    pozostałe świecą bez zmian. Potem ta nieświecąca się zapala a inna
    przestaje...

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2010-03-01 16:13:59
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    Nie. Ciekawostka polega na tym, że przez diodę cały czas płynie prąd.

    tak podejrzewałem, że to technologia z UFO...

  • 10. Data: 2010-03-02 08:56:59
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]

    białych i niebieskich. Co jakiś czas któraś przestaje świecić,
    pozostałe świecą bez zmian. Potem ta nieświecąca się zapala a inna

    Dawno temu robiłem akcję "spalić leda"
    Miałem do dyspozycji ledy z Bomisu. Produkowane w PRL, takie które nie
    przeszły selekcji. Krótko mówiąc niepełnowartościowe- odrzut.
    Zachowywały się identycznie. Świeciły coraz jaśniej, przy około pół ampera
    gasły, ale nadal przewodziły prąd. Czasami odczekanie i potórne podłączenie
    powodowało że jakby ożywały. Chociaż nie świeciły już tak jasno.

    --
    Desoft