  • 1. Data: 2009-01-13 19:07:45
    Temat: Stare obiektywy i FF
    Od: kugel <s...@s...pl>

    Cześć
    Czy ktoś miał okazję sprawdzić jak sprawują się stare obiektywy na gwint
    M42 i z bagnetem Contax`a po zapięciu ich do body FF? Pytam ponieważ
    taniość obiektywów M42 okazała się złudna , te ciekawsze kosztują niewiele
    mniej od Contaxa (Zeiss). W tym roku chcę kupić jakiś dobry obiektyw z AF
    do mojego 20D , np, 17-40 L , lub 24-105 L (zobaczymy na co styknie kasy).
    Natomiast w przyszłym mam ochotę na wymianę body na Canona 5D (starszy
    model). Zabawa z obiektywami manualnymi podoba mi się , a forsy (jakto
    zwykle z nią bywa) jest za mało , aby po kupieniu obiektywów (Contax)
    okazało się , że zupełnie nie pracują z body FF.

    kugel

  • 2. Data: 2009-01-13 19:18:30
    Temat: Re: Stare obiektywy i FF
    Od: conik <c...@i...pl>

    (Contax) okazało się , że zupełnie nie pracują z body FF.
    mozesz sprecyzowac co oznacza "zupelnie nie pracuja"?

  • 3. Data: 2009-01-13 19:35:20
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-01-13 20:18, conik wrote:
    > mozesz sprecyzowac co oznacza "zupelnie nie pracuja"?

    No pewnie to, że obraz wynikowy jest syfny.

    Arczi

  • 4. Data: 2009-01-13 20:02:30
    Od: kugel <s...@s...pl>

    Dnia 13-01-2009 o 20:35:20 Arczi <n...@...please> napisał(a):

    > No pewnie to, że obraz wynikowy jest syfny.

    Kolega Arczi doskonale to doprezyzował.

    kugel

  • 5. Data: 2009-01-13 20:20:26
    Od: conik <c...@i...pl>

    > Kolega Arczi doskonale to doprezyzował.
    >
    > kugel

    coz....przez moment uzywalem contaxowa 135mm z eosem 5d i szczerze
    powiedziawszy tej syfnosci nie zaobserwowalem

  • 6. Data: 2009-01-13 21:25:18
    Od: kugel <s...@s...pl>

    Dnia 13-01-2009 o 21:20:26 conik <c...@i...pl> napisał(a):

    > coz....przez moment uzywalem contaxowa 135mm z eosem 5d i szczerze
    > powiedziawszy tej syfnosci nie zaobserwowalem

    A czy patrząc w drugą stronę , dało się zauważyć pozytywną różnicę
    kompensującą upierdliwość stosowania takich (manualnie ostrzonych)
    obiektywów? Czy lepiej kupić drugą L`kę?

    kugel

  • 7. Data: 2009-01-13 21:39:24
    Od: conik <c...@i...pl>

    kugel pisze:

    > A czy patrząc w drugą stronę , dało się zauważyć pozytywną różnicę
    > kompensującą upierdliwość stosowania takich (manualnie ostrzonych)
    > obiektywów? Czy lepiej kupić drugą L`kę?
    >
    > kugel

    uzywalem jak nie mialem lki;)
    ale jesli np ogniskowa z manualanego obiektywu za jakies smieszne
    pieniadze jest uzywana bardzo sporadycznie tez nie ma specjalnego sensu
    wywalac kupy kasy na drogie szklo

  • 8. Data: 2009-01-13 21:50:31
    Od: kugel <s...@s...pl>

    > ale jesli np ogniskowa z manualanego obiektywu za jakies smieszne
    > pieniadze jest uzywana bardzo sporadycznie tez nie ma specjalnego sensu
    > wywalac kupy kasy na drogie szklo

    Chyba masz rację.

    kugel

  • 9. Data: 2009-01-13 23:28:27
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > uzywalem jak nie mialem lki;)
    > ale jesli np ogniskowa z manualanego obiektywu za jakies smieszne
    > pieniadze jest uzywana bardzo sporadycznie tez nie ma specjalnego sensu
    > wywalac kupy kasy na drogie szklo

    właśnie ;)

    ja mam na przykład wewnętrzną zasadę - ogniskowe do 200, czyli takie
    powiedzmy używane popularnie to koniecznie auto, bo po prostu ciezko z
    czasem zeby sie bawic w ostrzenie ;)

    ale np ogniskowe 500 to stary manual m42, bo ceny obiektywow dedykowanych to
    jakaś totalna abstrakcja. do strzelenia kilku fotek na rok nie żal wydac
    pare stowek, ale kilkadziesiat tysi juz zal ;)

    --

    Sebastian