  • 1. Data: 2010-08-21 14:41:06
    Temat: Starego radia poszukuje albo diory AS 641
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Witam

    Szukam starego, a raczej prostego radia samochodowego gdzie krecac galka i
    kondensatorem czestotliwosc byla wyswietylana na wyswietlaczu.

    Pamietam ze bylo cos takiego w latach 90. w serii bardzo oszczednego i
    taniego w produkcji sprzetu.
    Dostrajanie kondensatorem a czestotliwosc na wyswietlaczu. Pewnei tansze to
    bylo od sznurka i skali.
    Mam zamiar wyciagnacz z tamtad wyswietlacz z peryferiami iczyli
    czestotliwosciomierz i wsadzic to w stara diore AT.

    Zupelnie dobrze byloby gdyby ktos mial na wylocie diore AS-641, AS-6411 lub
    AS-6412
    Tam fabrycznie wkladana byla plytka z czestotliwosciomierzem i ta opcja
    bylaby idealna do mych celow.
    Wygladalo to tak
    http://obrazki.elektroda.net/20_1229196802.jpg
    http://obrazki.elektroda.net/61_1229196944.jpg

    pzdr

  • 2. Data: 2010-08-23 07:58:03
    Temat: Re: Starego radia poszukuje albo diory AS 641
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Aug 2010 16:41:06 +0200, Tmek napisał(a):

> [...]
    > czestotliwosciomierz i wsadzic to w stara diore AT.
    >
    > Zupelnie dobrze byloby gdyby ktos mial na wylocie diore AS-641, AS-6411 lub

    Musi być koniecznie Diora i koniecznie te modele, czy wystarczy po prostu
    "radio samochodowe, w którym częstotliwość ustawia się gałką i jest
    wyświetlana na wyświetlaczu" ?

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2010-08-23 13:09:52
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Yakhub wrote:

    > Musi być koniecznie Diora i koniecznie te modele, czy wystarczy po
    > prostu "radio samochodowe, w którym częstotliwość ustawia się gałką i
    > jest wyświetlana na wyświetlaczu" ?

    Ta, te diory gotowiec. Wyjmuje plytke i mam.
    Naomiast co do radia, to bylo cos takiego przez ktorki okres w jakis
    najtanszych radiach. Nastawilo sie je krecac galka a czestotliwosc
    wyswietlana byla na zwyklych 8 segmentowych wyswietlaczach led. Tandeta to
    byla straszna ale miala w sobie ow czestotliwosciomerz ktory mierzyl to co
    bylo na cewkach radia. Z tym ze nie wiem czy ma to sens bo pewnie calosc
    byla na plytce z reszta radia.

    pzdr

  • 4. Data: 2010-08-23 13:20:50
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Aug 2010 15:09:52 +0200, Tmek napisał(a):

> [...]
    > bylo na cewkach radia. Z tym ze nie wiem czy ma to sens bo pewnie calosc

    Nie dalej, jak pół roku temu kupiłem takie właśnie radio. Nowe. Poza radiem
    z gałką (które jest tak mało selektywne, że łapie 2 stacje jednocześnie),
    radio ma... odtwarzacz MP3 z USB i kart SD. I wyświetlacz 7-segmentowy na 4
    cyfry, na którym prawie nic nie widać. I zegarek, który się resetuje bez
    powodu. I wzmacniacz, który przenosi na głośniki zakłócenia z
    alternatora...

    --
    Yakhub

  • 5. Data: 2010-08-23 14:27:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Aug 2010 16:41:06 +0200, Tmek wrote:
> [...]
    >Mam zamiar wyciagnacz z tamtad wyswietlacz z peryferiami iczyli
    >czestotliwosciomierz i wsadzic to w stara diore AT.

    Allegro ?

    Ale moze sie jednak przemoc i zrobic taki modul z PLL, zeby nie tracic
    na stabilnosci.

    J.

  • 6. Data: 2010-08-23 23:22:25
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    J.F. wrote:

    > Allegro ?
    >
    > Ale moze sie jednak przemoc i zrobic taki modul z PLL, zeby nie tracic
    > na stabilnosci.

    Akurat to malo wazne. To co w diorze zrobione jest na 2 sacalakach i kulku
    rzeczach wkolo, niby niewiele ale wole gotowe.
    No wlasnie na allegro nie ma :)

  • 7. Data: 2010-08-23 23:24:30
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Yakhub wrote:

> [...]
    > I zegarek, który się resetuje bez powodu. I wzmacniacz, który
    > przenosi na głośniki zakłócenia z alternatora...

    Fajne, ma duzo dodatkowych funkcji o ktorych nawet producent nie snil ;)
    Jak sie zwie to cudo?

    pzdr

  • 8. Data: 2010-08-24 05:29:28
    Od: "MM" <m...@t...pl>

    Nie wiem czy to to, ale pasuje do opisu ;-)
    http://miniprice.pl/radio-model-rb287-wejscie-czytni
    k-p-933.html
    i jeszcze kwadrofonia ......
    pozdrawiam
    MM

  • 9. Data: 2010-08-24 08:30:19
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-23 15:20, Yakhub pisze:

    > Nie dalej, jak pół roku temu kupiłem takie właśnie radio. Nowe. Poza radiem
    > z gałką (które jest tak mało selektywne, że łapie 2 stacje jednocześnie),

    To jest w ogóle możliwe? ;) Przecież dzisiaj sprawę odpowiedniej
    selektywności załatwia filtr ceramiczny, kosztujący grosze. W złożonych
    przeze mnie amatorskich odbiornikach UKF problem zakłócania stacji przez
    stację nigdy nie występował. Nawet przy pojedynczym FCM w torze p.cz. A
    mieszkam w pobliżu dużej aglomeracji, gdzie odbiór jest dobry i nieraz
    jedna stacja nadaje tuż obok drugiej.
    Chyba, że nie dali obwodów wejściowych w głowicy? Ale to też mi się w
    głowie nie mieści. Dla UKF to przecież w najprostszym wydaniu parę cm
    drutu na cewkę + kondensator.

  • 10. Data: 2010-08-24 08:32:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-24 01:22, Tmek pisze:

    > Akurat to malo wazne. To co w diorze zrobione jest na 2 sacalakach i kulku
    > rzeczach wkolo, niby niewiele ale wole gotowe.

    Gdybyś jednak miał problemy ze znalezieniem gotowego, to zawsze można
    "pożyczyć" odpowiedni moduł, np. z jednego z tych projektów. ;)
    http://www.trioda.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=171
    82&start=0 (czwarty
    post od góry)