  • 1. Data: 2010-01-01 08:42:57
    Temat: Jammer GSM - a działanie układu antynagraniowego w dyktafonie
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Ostatnio przewija się temat jammera GSM i w związku z tym naszła mnie
    taka myśl.
    Jammery działają na zasadzie zakłócania fal el-mag pomiędzy telefonem
    a bazą
    A jak działa urządzenie tylko trochę podobne a mianowicie zakłócające
    nagrywanie np dyktafonem? Podobno nie słychać jego pracy a dzwięk sie
    nie nagrywa.
    Widział ktoś może schemat do DIY?

  • 2. Data: 2010-01-01 09:16:25
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    slawek7 pisze:

    > A jak działa urządzenie tylko trochę podobne a mianowicie zakłócające
    > nagrywanie np dyktafonem? Podobno nie słychać jego pracy a dzwięk sie
    > nie nagrywa.

    Hmm... Jedyne wyjaśnienie jakie przychodzi mi do głowy to emisja silnego
    sygnału AM, który indukuje się w ścieżkach dyktafonu i jest poddawany
    detekcji na jakimś półprzewodniku. Bardzo toporne rozwiązanie i pewnie
    zakłóciłoby jeszcze parę innych urządzeń w okolicy. ;)
    Pamiętam, że czytałem kiedyś, iż phreakerzy stosowali kiedyś podobną
    metodę. Chodziło o zagłuszenie komunikacji aparatu telefonicznego z
    centralą w jakimś kluczowym momencie.

    Chociaż i tak IMO lepszym rozwiązaniem będzie generator białego szumu
    (akustyczny) pracujący w pobliżu. Chociaż wtedy rzecz jasna to słychać.

  • 3. Data: 2010-01-01 10:06:36
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Patrząc na urządzenia komercyjne są tam głośniki wiec musza wytwarzac
    fale dzwiekowa. przy okazji jest to b. drogie koło 5000zł.

  • 4. Data: 2010-01-01 20:20:01
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik slawek7 napisał:
> [...]
    > A jak działa urządzenie tylko trochę podobne a mianowicie zakłócające
    > nagrywanie np dyktafonem? Podobno nie słychać jego pracy a dzwięk sie

    Ciekawe. Czy to działa na dyktaony cyfrowe (pamięć) i analogowe na taśmę?

  • 5. Data: 2010-01-01 20:25:06
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    IMHO silny sygnał o częstotliwości ponadakustycznej - wystarczy, żeby
    ARW dyktafonu zciszyło się do minimum.Podobnych układów używa się do
    oszukiwania automatyki w prostych kamerach (udawane RRW)

    MAc

  • 6. Data: 2010-01-01 20:35:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Maciek pisze:

    > Ciekawe. Czy to działa na dyktaony cyfrowe (pamięć) i analogowe na taśmę?

    Zależy w którym miejscu idzie to zakłócenia. Jak chodzi o generator
    akustyczny, np. białego szumu to chyba nie ma znaczenia. ;)

  • 7. Data: 2010-01-02 09:26:15
    Od: megrims <m...@N...interia.pl>

    slawek7 pisze:
    > Ostatnio przewija się temat jammera
    (ciach)

    A można zrobić taki jammer, że jak panowie policjanci
    zapraszają na pokaz nagrania z videorejestratora, to
    nie będzie działało? ;) I aby policyjna radiostacja
    też przestała działać? ;)

  • 8. Data: 2010-01-02 09:58:56
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    > A można zrobić taki jammer, że jak panowie policjanci
    > zapraszają na pokaz nagrania z videorejestratora, to
    > nie będzie działało? ;) I aby policyjna radiostacja
    > też przestała działać? ;)

    Na radiostację to robisz prosty zakłócacz na 172-174MHz. Ponieważ jednak
    panowie policjanci mogą się nieco zdenerwować i podejrzewając coś zrewidować
    Ciebie, to polecam połykać takie urządzenie przed każdą kontrolą i z
    zakłócaczem w żołądku wchodzić do ich radiowozu. :-)
    Na wideoradar najlepsze będzie urządzenie do ataku EM. Tutaj, dobre miejsce
    do schowania to np. kula lub laska - wejdzie w to sporo kondensatorów i
    gruby pręt.
    Wchodzisz do radiowozu o kulach (dobrze mieć zaświadczenie o
    niepełnosprawności*) i odpalasz :-)
    Efekt murowany.

    (* przyda się też o niepełnosprawności umysłowej, można wtedy po prostu
    metodą kinetyczną/kontaktową bez skutków ubocznych :-)

  • 9. Data: 2010-01-03 14:56:14
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik slawek7 napisał:
    > Patrząc na urządzenia komercyjne są tam głośniki wiec musza wytwarzac
    > fale dzwiekowa. przy okazji jest to b. drogie koło 5000zł.

    Może walenie infradźwiękami tak żeby membrana mikrofonu była dociskana
    do oporu raz w jedną raz w drugą?

    --
    Darek

  • 10. Data: 2010-01-03 15:00:26
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Ktos napisał:

    > Na radiostację to robisz prosty zakłócacz na 172-174MHz.

    A kto niby jeszcze tego używa poza zwartymi oddziałami prewencji i
    jakimiś posterunkami na całkowitym zadupiu? Teraz wwiększość policji
    działa w okolicy 462MHz z każdorazowo zmienianym kanałem a niedługo
    chyba już wdrożą system TETRA i tego już w ogóle nie da się zakłócić bez
    znacznych mocy emitowanych.

    --
    Darek