  • 1. Data: 2012-11-14 06:17:38
    Temat: Weryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam,

    Sporo serwisów społecznościowych pozwala na kontrolę prywatności przez
    swoich użytkowników. I tak mogą oni np. wyłączyć z profilu publicznego,
    widzialność e-maila.

    Ale ten sam e-mail, gdy wpiszemy podczas rejestracji, jest pokazany jako
    już zajęty i trach! Jeżeli znamy właściciela maila, to już wiemy że jest
    zarejestrowany w serwisie.

    Mielibyście drodzy grupowicze pomysł, jak załatać taką podatność?

    --
    Karol Y

  • 2. Data: 2012-11-14 08:37:09
    Temat: Re: Weryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Karol Y <k...@o...pl> wrote:

    > Mielibyście drodzy grupowicze pomysł, jak załatać taką podatność?

    Wysyłać na tego maila powiadomienie, że była próba rejestracji.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 3. Data: 2012-11-14 09:06:50
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-11-14 06:17, Karol Y pisze:
    > Witam,
    >
    > Sporo serwisów społecznościowych pozwala na kontrolę prywatności przez
    > swoich użytkowników. I tak mogą oni np. wyłączyć z profilu publicznego,
    > widzialność e-maila.

    Tak, ale nie jest to powodowane tym, żeby ktoś wiedział/nie wiedział czy
    ktoś jest tam zarejestrowany, ale tym, żeby roboty nie zbierały podanych
    tam adresów.

    > Ale ten sam e-mail, gdy wpiszemy podczas rejestracji, jest pokazany jako
    > już zajęty i trach! Jeżeli znamy właściciela maila, to już wiemy że jest
    > zarejestrowany w serwisie.

    W kontekście powyższego - to nie ma znaczenia. I tak musiałbyś znać
    adres mailowy tej osoby. Natomiast sama wiedza czy ktoś jest
    zarejestrowany czy nie na danym adresie mailowym nie ma znaczenia, skoro
    najczęściej można też w tego typu serwisie wyszukać osobę po innych
    kryteriach typu Nazwisko/Imię itp.

    > Mielibyście drodzy grupowicze pomysł, jak załatać taką podatność?

    IMHO - nie ma takiej potrzeby.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 4. Data: 2012-11-14 09:13:31
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarejestrowany w serwisie.
    >
    > Mielibyście drodzy grupowicze pomysł, jak załatać taką podatność?

    Hm. A po kiego czorta w ogóle to łatać? Jak już odkryjesz, że mail
    p...@w...pl jest zajęty, to w jaki sposób dojdziesz, że należy do
    Donalda Tuska?
    No chyba, że odkryjesz, że mail d...@s...pl jest zarejestrowany na
    xxx.com. :-)
    yamma

  • 5. Data: 2012-11-14 11:04:21
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu środa, 14 listopada 2012 05:17:43 UTC użytkownik Karol Y napisał:
> [...]
    > zarejestrowany w serwisie.
    >
    > Mielibyście drodzy grupowicze pomysł, jak załatać taką podatność?

    Banalnie: nie wyswietlac wiadomosci "mail jest zajety". Przy kazdej probie
    rejestracji wyswietlac tylko "dziekujemy za zgloszenie checi rejestracji,
    szczegoly znajdziesz w mailu wyslanym na podany przez Ciebie adres". I w
    mailu pisac albo "potwierdz rejestracje" albo "hmm, chyba juz sie
    rejestrowales z tego adresu".

    RW

  • 6. Data: 2012-11-14 17:17:52
    Od: e...@g...com

    W dniu środa, 14 listopada 2012 05:04:21 UTC-5 użytkownik Roman W napisał:

> [...]
    > szczegoly znajdziesz w mailu wyslanym na podany przez Ciebie adres". I w
    > mailu pisac albo "potwierdz rejestracje" albo "hmm, chyba juz sie

    W koncu, dziekuje! A.W. to samo napisal, ale krocej, a takie rzeczy to
    trzeba wyjasniac do skutku.

    Po kazdej odpowiedzi typu "a po co" musialem na nowo wciagac spadniete kalesony... ;)
    Widac ze podejscie do elementarnego bezpieczenstwa jest jakie
    jest, czego skutki sa takie jak w tym poprzednim watku o uzyciu SSLa.

    Jeszcze za starych czasow pierwszym podejsciem do serwera bylo sprawdzenie,
    czy sendmail ujawnia istniejacych uzytkownikow.

    --
    Edek

  • 7. Data: 2012-11-14 18:09:57
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-11-14 17:17, e...@g...com pisze:

    > W koncu, dziekuje! A.W. to samo napisal, ale krocej, a takie rzeczy to
    > trzeba wyjasniac do skutku.
    >
    > Po kazdej odpowiedzi typu "a po co" musialem na nowo wciagac spadniete kalesony...
    ;)

    Widać starej daty jesteś skoro nosisz kalesony (albo ogrzewanie
    wyłączyli) :P

    > Widac ze podejscie do elementarnego bezpieczenstwa jest jakie
    > jest, czego skutki sa takie jak w tym poprzednim watku o uzyciu SSLa.

    Nie, ja np. nie zajmuje się pierdołami które nie maja żadnego znaczenia
    w kontekście bezpieczeństwa czy ochrony danych. Sam fakt istnienia bądź
    nie danego adresu email w bazie nie daje _żadnych_ informacji
    podlegających pod ochronę danych ani nie przyczynia się do zmniejszenia
    bezpieczeństwa.

    Podane rozwiązanie jest upierdliwe i idealnie wpisuje się w kontekst -
    "Dlaczego aplikacje internetowe działają inaczej". Dla brak
    natychmiastowej walidacji wprowadzanych danych (lub opóźnienie, lub
    zmiana kanału informacji) jest mniej akceptowalne niż fakt otrzymania
    informacji że adres email jest zajęty.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 8. Data: 2012-11-14 18:14:34
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    e...@g...com <e...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > kalesony... ;) Widac ze podejscie do elementarnego bezpieczenstwa jest
    > jakie jest, czego skutki sa takie jak w tym poprzednim watku o uzyciu

    Ale to nie jest żadne elementarne bezpieczeństwo, tylko zaciemnianie na
    siłę, które czasami może trochę coś atakującemu lekko utrudnić.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2012-11-14 19:08:08
    Od: e...@g...com

    W dniu środa, 14 listopada 2012 12:14:38 UTC-5 użytkownik Grzegorz Niemirowski
    napisał:

    > Ale to nie jest żadne elementarne bezpieczeństwo, tylko zaciemnianie na
    > siłę, które czasami może trochę coś atakującemu lekko utrudnić.

    Dostepne dla kazdego sprawdzenie, czy g...@...com jest
    zarejestrowany jest w rejestrze strony chorzynahiv.pl byloby fajne?
    Co chcialbys "lekko utrudniac"?

    PS. Zmyslony przyklad, dosc skrajny, nie chce nikogo urazic
    --
    Edek

  • 10. Data: 2012-11-14 19:43:43
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-11-14 19:08, e...@g...com pisze:

    > Dostepne dla kazdego sprawdzenie, czy g...@...com jest
    > zarejestrowany jest w rejestrze strony chorzynahiv.pl byloby fajne?
    > Co chcialbys "lekko utrudniac"?

    I co w tym niefajnego? Równie dobrze można przyjąć że jest niefajnie że
    można sprawdzić w rejestrach DG czy ktoś ma działalność czy nie. I to
    jest dostępne dla każdego. O ewentualnych konsekwencjach nie muszę mówić.

    pozdrawiam,
    Przemek O.