  • 1. Data: 2009-05-25 15:43:12
    Temat: Strowger
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak sobie czytam wersje niemiecka ..
    http://de.wikipedia.org/wiki/Telefon

    I wychodzi mi na to ze Strowger opatentowal swoja automatyczna
    centrale w 1891 roku,
    a tarcze numerowa opatentowal Siemens w 1913.

    A co bylo w miedzyczasie ?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_dial
    no dobra - tu pisza 1898, ale pytanie pozostaje.

    --
    J.

    begin 666 xnews.vcf
    M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CMX;F5W<PT*1DX
    Z>&YE=W,-
    B"E)%5CHR,# Y,#4R-50Q-30S,3):#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
    `
    end

  • 2. Data: 2009-05-25 19:07:46
    Temat: Re: Strowger
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > I wychodzi mi na to ze Strowger opatentowal swoja automatyczna
    > centrale w 1891 roku,
    > a tarcze numerowa opatentowal Siemens w 1913.

    A tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_numerowa tarcze wynalazl
    Strowger w 1888.

    MJ

  • 3. Data: 2009-05-26 05:56:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 May 2009 21:07:46 +0200, Michal Jankowski wrote:

    >A tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_numerowa tarcze wynalazl
    >Strowger w 1888.

    No to trzeba sprostowac. za angielska wiki i potwierdzone u zrodla
    - patent Strowgera 447918 z 1891 pisze np ze aby wybrac nr 315 nalezy
    wcisnac przycisk G' trzy razy, przycisk II' raz i przycisk I' piec
    razy.

    Tarcza numerowa to pomysl Keitha i Ericksona - patent 597062 z 1898
    rok, pracujacych dla Strowgera. Jeszcze zreszta dosc daleka od
    wspolczesnej.

    J.