  • 1. Data: 2004-03-07 12:30:45
    Temat: Studenckie Radio Internetowe
    Od: gito <g...@n...spam.student.pr.radom.pl>

    Zamierzamy stworzyć małe studenckie radio internetowe.
    Ma może ktoś jakieś doświadczenie dotyczące kwestii prawnych takiego
    przesłonięciach. Czy trzeba płacić za prawa autorskie czy tyko wystarczy
    posiadanie orginalnych nośników ?

    Ze spraw o których się czyta w internecie/prasie zaiks domaga się
    pieniędzy jeżeli stwierdzi że osoba odtwarzająca mniej lub bardziej
    publicznie komercyjne utwory uzyskuje z tego tytułu jakieś korzyści
    majątkowe, w naszym przypadku będzie to praca społeczna w akademikach,
    tak dla siebie i kolegów.
    A co wy o tym sądzicie trzeba płacić czy nie??

    Może trochę NTG ale nie bardzo wiem na jakiej grupie zadać to pytanie,
    po za tym uważam iż problem opłat licencji za udostępniane strumienie
    danych jest jednym z problemów polskiego internetu

  • 2. Data: 2004-03-07 13:05:49
    Temat: Re: Studenckie Radio Internetowe
    Od: Andrzej Nowak <e...@d...art.pl>

    On Sun, 07 Mar 2004 13:30:45 +0100, gito wrote:

    > Może trochę NTG ale nie bardzo wiem na jakiej grupie zadać to pytanie,

    raczej

    > po za tym uważam iż problem opłat licencji za udostępniane strumienie
    > danych jest jednym z problemów polskiego internetu

    Pogadaj z nimi:

    http://sar.pg.gda.pl/
    http://www.sfera.uni.torun.pl/

    ZTCW za streamy rowniez sie placi, ale w praktyce roznie to bywa.

    +e

  • 3. Data: 2004-03-07 14:29:31
    Od: wladek <w...@m...pl>

    gito , w liście datowanym 04-03-07 13:30:

> [...]
    > Ma może ktoś jakieś doświadczenie dotyczące kwestii prawnych takiego
    > przesłonięciach. Czy trzeba płacić za prawa autorskie czy tyko wystarczy

    Kupionym w detalu nośnikom domyślnie towarzyszy licencja na ich
    odtwarzanie na użytek prywatny. Nie obejmuje ona odtwarzania
    publicznego, a udostępnianie w internecie jest odtwarzaniem publicznym.

> [...]
    > publicznie komercyjne utwory uzyskuje z tego tytułu jakieś korzyści
    > majątkowe, w naszym przypadku będzie to praca społeczna w akademikach,

    Istotnie, w przypadku rozgłości radiowych ZAIKS stosuje stawki
    ryczałtowe obliczone jako procent wpływów danej rozgłośni z reklam.
    Zwykle jednak tabele te określają także pewne minimalne opłaty.

    Tak czy siak nie możesz nadawać muzyki bez umowy jej twórcą lub
    reprezentującą twórców organizacją, a ZAIKS zapewne nie zawrze umowy nie
    przewidującej żadnych opłat - nawet jeśli wy nie będziecie z teog mieli
    żadnych korzyści.

    Tabele dla innych rynków, np. dla restauracji czy sklepów zbudowane są
    na podstawie kryterium liczby słuchaczy. Być może ZAIKS zechce zawrzeć
    podobną umowę ze studenckim radiem.

    Władek

  • 4. Data: 2004-03-07 16:23:36
    Od: DOSik <d...@W...pl>

    Autor: gito (g...@n...spam.student.pr.radom.pl)
    MsgID: <c2f48t$528$1@news.ats.pl>

    > Może trochę NTG ale nie bardzo wiem na jakiej grupie zadać to pytanie,

    pl.soc.prawo
    --

  • 5. Data: 2004-03-08 20:46:24
    Od: mlopaci <m...@n...net>

    gito wrote:
    > A co wy o tym sądzicie trzeba płacić czy nie??

    Trzeba płacić. W przypadku normalnej rozgłości, za nadawanie w interecie
    musi ona dopłacić stosunkowo niewielką kwotę. Nie wiem jakiej stawki
    oczekuje ZAIKS od radia internetowego lub akademickiego - najlepiej
    jednak bedzie się ich spytać bezpośrednio.