    From: PeJot <P...@s...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Sumowanie momentów - jak to rozwiązać
    Date: Tue, 02 Sep 2014 07:30:02 +0200

    Czołem. Problem jest taki. Chcę zsumować momenty napędowe pochodzące z 2
    wałów ( maks. 1Nm, maks. 1000 rpm ). Wały są równoległe, obracają się w
    przeciwnych kierunkach, niemal synchronicznie. Niemal, bo w układzie są
    luzy generowane przez przekładnię ślimakową, którymi są napędzane wały
    "źródłowe". Przed zsumowaniem momentów na jeden wspólny wał wypadało by
    dać jakieś elementy sprężyste, które by kasowały te wredne luzy ale
    obawiam się o trwałość tychże elementów. Jakieś inne pomysły ? Obydwa
    wały "źródłowe" mają być obciążane takim samym momentem.

    --
    P.Jankisz