  • 31. Data: 2020-01-19 08:53:26
    Temat: Re: Suwak
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2020 o 07:55, Marcin N pisze:

    > Takie 'zarabianie' to już podchodzi pod przestępstwo. Jak kraść to
    > miliony a nie tysiąc pińcet.

    Też mi się wydaje, że obecnie to zbyt ryzykowny interes, zeby go
    "profesjonalnie" uprawiać i za mały zysk. Co najwyżej na zasadzie
    janusza co ma błotnik do zrobienia, czyli sporadycznie.

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2020-01-19 11:33:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Jan 2020 20:16:06 +0100, J.F.

    > Czy to nie to o tym pisaliscie ?

    Dokładnie o tym. Jak się szybko pacyfikacja
    takich nie zacznie, to będzie kibel.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2020-01-19 12:17:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Jan 2020 21:07:14 +0100, Marcin N

    > Ja równocześnie działam i trąbię. Co więcej - widząc, że może być
    > nietypowa sytuacja - kładę rękę na klaksonie i nogę na hamulec. Gdy
    > faktycznie moje obawy się spełnią (np. ktoś przede mną, kto podejrzanie
    > zwolnił, nagle skręca na mój pas) - reaguję 'pełną gamą środków'. Tym
    > sposobem nigdy nie miałem stłuczki ani z mojej winy, ani z nie mojej.

    Ja podobnie. A tu na grupie niektóre oszołomy się mi dziwią, że jak się
    zbliżam do skrzyżowania to nogę nad hamulec przekładam i się rozglądam na
    boki, nawet jadąc na zielonym. Tym sposobem niedawno się uratowałem
    https://youtu.be/JRRVlyfqQhc I już nie zdzierżyłem -- chama zgłosiłem na
    stopagresjidrogowej. Ciekawe co z tego będzie, tablic nie widać bo coś mi
    się kamera zrąbała (jakaś taka zamglona jest, nie wiem czy zakurzona czy
    co), ale na skrzyżowaniu są kamery. Póki co odpisali że przyjęli złoszenie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2020-01-19 13:20:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 17 Jan 2020 20:16:06 +0100, w
    <5e2208af$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25607569,ale-teraz-jes
    t-suwak-mowi-kierowca-ktory-przed-chwila.html

    > Czy to nie to o tym pisaliscie ?
    >
    > Tak po prawdzie ... jeden mogl troche zwolnic i dac sie wyprzedzic, a
    > drugi mogl zwolnic jak widzial, ze nie da rady :-)

    Tak jest z definicji jestem przeciwko wykorzystywaniu takich sytuacji do
    kolizji, to temu po prostu się należało.

  • 35. Data: 2020-01-19 15:46:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-01-18 o 09:13, p...@g...com pisze:
    > test dla idiotów który na 99% by oblał
    Testu dla idiotów to akurat by nie oblał. Myślę, że nawet zdałby go
    celująco;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 36. Data: 2020-01-19 20:27:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Jan 2020 20:16:06 +0100, J.F. napisał(a):

    > A jak tam inne miejsca - suwak zaczal dzialac ?

    P.S.
    https://www.auto-swiat.pl/dobry-warsztat/porady-dla-
    kierowcow/jazda-na-suwak-czy-miesiac-po-wejsciu-prze
    pisow-stosujemy-sie-do-nowych-zasad/zpq5820
    https://moto.rp.pl/tu-i-teraz/37234-jazda-na-suwak-p
    o-miesiacu-teoria-nie-idzie-w-parze-w-praktyka

    "Według badań przeprowadzonych przez ProfiAuto tylko co drugi kierowca
    ustępuje miejsca innym autom zgodnie z zasadami jazdy na suwak.
    Okazuje się, że najchętniej przepuszczamy autobusy, z kolei największe
    problemy z włączeniem się do ruchu mają kierowcy aut luksusowych."

    Wolno sie uczymy, czy do niektorych nie dotarlo ... a moze przepis sie
    suwerenowi nie podoba ?

    "W ciągu godziny przez zwężenie na trasie S86 w Katowicach - Giszowcu
    w kierunku Sosnowca przejechało blisko 1000 pojazdów, "

    A jak w tym miejscu bylo wczesniej ?
    Jeden pas wolny, czy jednak korek na obu pasach i suwak ?

    https://autokult.pl/36303,jazda-na-suwak-po-miesiacu
    -jak-wyglada-praktyka

    "Przyznaję, że w pierwszych dniach po wprowadzeniu przepisu, byłem
    zdumiony, jak świetnie kierowcy są przygotowani do jazdy na suwak.
    Miałem tylko obawy o to, czy to nie tymczasowa ostrożność i strach
    przed nowymi przepisami. Jak pokazały badania przeprowadzone w
    Katowicach oraz moje obserwacje po miesiącu, obawy się potwierdziły.

    Niestety minął już miesiąc, a sytuacja się zmieniła. Niestety przyszło
    to, czego obawiałem się najbardziej. Wcale nie to, że kierowcy już nie
    wpuszczają na swój pas. Problemem są ci, którzy dostają
    pierwszeństwo -- brutalnie egzekwują swoje prawo. Pchanie się "na
    chama", zmiana pasa jeszcze daleko przed końcem swojego i rzecz
    jasna--klakson. Tego doznałem podczas jazdy na suwak kilka dni temu.
    Kierowcy pojazdów, którym kończy się pas ruchu, nie tylko egzekwują
    swoje prawa, ale wręcz wymuszają je. Chciałbym wierzyć, że to zbieg
    odosobnionych przypadków."

    J.

  • 37. Data: 2020-01-19 22:18:58
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-19 12:17, Myjk wrote:
> [...]
    > co), ale na skrzyżowaniu są kamery. Póki co odpisali że przyjęli złoszenie.

    Jak Ci się udało klakson nacisnąć?

  • 38. Data: 2020-01-20 18:19:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 22:18, kk pisze:

    > Jak Ci się udało klakson nacisnąć?

    Ręką. Nogę przecież miał na hamulcu.

    --
    MN

  • 39. Data: 2020-01-20 20:54:47
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-20 18:19, Marcin N wrote:

    > Ręką. Nogę przecież miał na hamulcu.

    Muszę poćwiczyć :-)

  • 40. Data: 2020-01-21 11:36:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 20:27, J.F. pisze:

    > "W ciągu godziny przez zwężenie na trasie S86 w Katowicach - Giszowcu
    > w kierunku Sosnowca przejechało blisko 1000 pojazdów, "

    Łatwo policzyć, że jeden samochód co ok. 4 sekundy.
    Czyli nie było korka a więc jazda na suwak nie obowiązuje.