  • 1. Data: 2020-01-15 10:48:30
    Temat: 120 mln zł do budżetu
    Od: j...@j...org

    https://www.money.pl/gospodarka/volkswagen-ukarany-k
    oncern-ma-zaplacic-ponad-120-mln-zlotych-64678817380
    40961a.html

    Volkswagen ukarany. Koncern ma zapłacić ponad 120 mln złotych

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie miał wątpliwości i uznał, że niemiecki
    koncern manipulował wskaźnikami emisji spalin w samochodach marek: Volkswagen, Audi,
    Seat i Skoda. Volkswagen zapłaci karę w wysokości ok. 120 mln złotych - najwyższą w
    historii UOKiK za naruszenie praw konsumentów.

  • 2. Data: 2020-01-15 19:58:42
    Temat: Re: 120 mln zł do budżetu
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-15 10:48, j...@j...org wrote:
> [...]
    Seat i Skoda. Volkswagen zapłaci karę w wysokości ok. 120 mln złotych - najwyższą w
    historii UOKiK za naruszenie praw konsumentów.

    Oni to w ogóle badali???

  • 3. Data: 2020-01-17 12:59:53
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 15.01.2020 o 10:48, j...@j...org pisze:
> [...]
    Seat i Skoda. Volkswagen zapłaci karę w wysokości ok. 120 mln złotych - najwyższą w
    historii UOKiK za naruszenie praw konsumentów.

    Pieniądze powinny trafić do konsumentów skoro zostali oszukani...

    --
    --- xyz

  • 4. Data: 2020-01-17 13:29:44
    Od: p...@g...com

    --Pieniądze powinny trafić do konsumentów skoro zostali oszukani...

    nie jestes w USA, Australii czy Korei Poludniowej ... welcome to EU :-)

  • 5. Data: 2020-01-17 14:02:34
    Od: j...@j...org

    On Friday, January 17, 2020 at 9:29:46 PM UTC+9, p...@g...com wrote:
    > --Pieniądze powinny trafić do konsumentów skoro zostali oszukani...
    >
    > nie jestes w USA, Australii czy Korei Poludniowej ... welcome to EU :-)

    W USA, Australii czy Korei Południowej kary nakładane przez organy państwa trafiają
    do konsumentów? Wg. jakiego klucza?

  • 6. Data: 2020-01-17 18:27:01
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-17 12:59, xyz wrote:
    oncern-ma-zaplacic-ponad-120-mln-zlotych-64678817380
    40961a.html

    > Pieniądze powinny trafić do konsumentów skoro zostali oszukani...

    Nie wydaje się by zostali oszukani akurat konsumenci. Raczej wszyscy ci,
    co muszą oddychać zanieczyszczonym powietrzem.

  • 7. Data: 2020-01-18 11:45:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2020 o 12:59, xyz pisze:

    > Pieniądze powinny trafić do konsumentów skoro zostali oszukani...

    Akurat w tym przypadku to zostali oszukani ci na zewnątrz a nie w
    oszukanych samochodach. Przynajmniej dopóki państwo nie zacznie
    egzekwować tych norm na stacjach diagnostycznych. A wtedy to nie żadne
    120 milionów - tylko każdy oddaje samochód do producenta a ten mu zwraca
    według eurotaxu.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-01-18 23:07:00
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 17.01.2020 o 18:27, kk pisze:
    oncern-ma-zaplacic-ponad-120-mln-zlotych-64678817380
    40961a.html

    > Nie wydaje się by zostali oszukani akurat konsumenci. Raczej wszyscy ci,
    > co muszą oddychać zanieczyszczonym powietrzem.
    Zostali, bo kupili produkt o innych właściwościach niż miał być ->
    niezgodność produktu z umową :)

    Reszta niestety też...

    --
    --- xyz

  • 9. Data: 2020-01-19 00:42:58
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-18 23:07, xyz wrote:
    oncern-ma-zaplacic-ponad-120-mln-zlotych-64678817380
    40961a.html

    > Zostali, bo kupili produkt o innych właściwościach niż miał być ->
    > niezgodność produktu z umową :)

    Ja już się nieco mogłem pogubić, ale zaczęło się od stwierdzenia, że pod
    testy zrobili samochody. To jest zgodność a nie niezgodność.

    Ja rozumiem, że urzędy poczuły się oszukane, ale one tych samochodów nie
    kupowały.

    Teraz może już chodzi o faktyczne niezgodności. Ale to się zwraca
    samochód i d.. nie zawraca.

    > Reszta niestety też...

    No i właśnie, chodzi o to, że wszyscy jesteśmy truci bardziej niż się
    wydawało.

  • 10. Data: 2020-01-19 01:51:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2020 00:42:58 +0100, kk napisał(a):

    > Ja już się nieco mogłem pogubić, ale zaczęło się od stwierdzenia, że pod
    > testy zrobili samochody. To jest zgodność a nie niezgodność.

    Ktos pisal, ze to poszlo dalej - zeby moc taki test zrobic trzeba
    przestawic komputer w specjalny tryb, a wtedy silnik byl zgodny z
    norma. W normalnej jezdzie nie byl, nawet gdyby jechano tak, jak test
    nakazuje.

    > Ja rozumiem, że urzędy poczuły się oszukane, ale one tych samochodów nie
    > kupowały.
    > Teraz może już chodzi o faktyczne niezgodności. Ale to się zwraca
    > samochód i d.. nie zawraca.

    Kiedy 90% klientow jest zadowolonych, pieprzyc czyste powietrze :-)

    Tak naprawde, to by nalezalo im wycofac homologacje, rejestracje, i
    zmusic VW do zwrotu ceny zakupu nabywcom.
    Ale to sie nie da, bo VW musi trwac :-)

    J.