  • 1. Data: 2022-07-26 20:26:39
    Temat: Światowe Forum Ekonomiczne wzywa do zakończenia "marnotrawstwa" prywatnych samochodów
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    "Elity globalistów twierdzą, że zbyt wielu ludzi posiada prywatne
    pojazdy dla dobra planety."

    "Argumentują, że ludzie powinni sprzedać swój samochód i chodzić lub
    dzielić się, ponieważ - Platformy udostępniania samochodów, takie jak
    Getaround i BlueSG, już wykorzystały tę okazję, aby zaoferować pojazdy,
    w których płacisz za godzinę użytkowania."

    "Według WEF, koniec z prywatną własnością jest niezbędny i może być
    stosowany ze wszystkiego, od samochodów do prywatnych domów, a nawet
    zasad projektowania w całym mieście."

    -
    https://neonnettle.com/news/19677-world-economic-for
    um-calls-to-end-wasteful-private-car-ownership

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-07-26 20:58:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2022 20:26, Mateusz Bogusz wrote:
    > "Według WEF, koniec z prywatną własnością jest niezbędny

    Kiedy patoprawica będzie kwilić nad tym strasznym losem ich SUVów, zwróć
    uwagę na to, że wielu z nich ma w ręku iPhone, który już dawno nie jest
    ich własnościa, i "nie zauważyli" albo nie potrafią zrozumieć co sie
    stało. Świat się zmienia, a miejsce gdzie należało się zatrzymać
    mijaliśmy naście lat temu. Nikt wtedy nie płakał nad "prywatną
    własnością", jeśli chodziło o szpanowanie kawałkiem cegły. Innymi słowy
    sami sobie ten los zgotowali, tylko teraz zaboli ich w czułym miejscu.

  • 3. Data: 2022-07-26 21:46:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Jul 2022 20:26:39 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > "Elity globalistów twierdzą, że zbyt wielu ludzi posiada prywatne
    > pojazdy dla dobra planety."

    Bardzo słuszne spostrzeżenie. Planeta jest ewidentnie przeludniona.
    Zaczyna brakować wody i piasku, o trudniej dostępnych surowcach nie
    wspominając. A są tylko dwie drogi by ten stan rzeczy zmienić - redukcja
    zaludnienia i redukcja masy towarowej. Najlepiej zastosować te dwie
    metody na raz. Kiedyś ludzie nazwą indywidualne samochody szaleństwem
    białego człowieka. I trudno o inną ocenę wiedząc że takie auto jest
    wykorzystywane góra przez 1% swojego czasu i służy głównie mierzeniu
    statusu społecznego.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2022-07-26 22:04:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bardzo słuszne spostrzeżenie.

    A jak pisałem, że zakaz spalinek to nie będzie zamienienie 1:1 na
    węglowozy tylko po prostu ograniczenie dostępu plebsu do motoryzacji to
    szurstwo było.

    > Planeta jest ewidentnie przeludniona.
    > Zaczyna brakować wody i piasku, o trudniej dostępnych surowcach nie
    > wspominając. A są tylko dwie drogi by ten stan rzeczy zmienić - redukcja
    > zaludnienia i redukcja masy towarowej.

    Rozumiem, że zaczniemy od tych co zużywają zasobów i mają masy towarowej
    najwięcej? Bo 1% najbogatszych odpowiada za 17% emisji CO2 (co jest dość
    dobrym przybliżeniem zużywania tych zasobów). To co - rozkułaczamy czy
    mondrzejsze o tym nie wspominać?

    > Najlepiej zastosować te dwie
    > metody na raz.

    W sumie - jakby zdepopulować ten 1% to by planeta odetchnęła:P

> [...]
    > białego człowieka. I trudno o inną ocenę wiedząc że takie auto jest
    > wykorzystywane góra przez 1% swojego czasu i służy głównie mierzeniu

    Czyli zaczynamy od tych najbogatszych - prawda? Prawda?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2022-07-26 22:09:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > Zaczyna brakować wody i piasku, o trudniej dostępnych surowcach nie
    > wspominając. A są tylko dwie drogi by ten stan rzeczy zmienić - redukcja

    A jakby tak budować domy z zapałek?

> [...]
    > białego człowieka. I trudno o inną ocenę wiedząc że takie auto jest
    > wykorzystywane góra przez 1% swojego czasu i służy głównie mierzeniu

    Proponuję wszystkich zapisać do przedszkola.

  • 6. Data: 2022-07-26 22:21:43
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Po przeczytaniu tytułu myślałem że chodzi o zbyt krótki czas używania
    auta, podniesienie ich trwałości i koniec pchania się w elektromobilność.

    Ale piękny mógłby być świat ;-)

  • 7. Data: 2022-07-26 22:23:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-26-lipca-2022 o 20:58, heby pisze:
> [...]
    > własnością", jeśli chodziło o szpanowanie kawałkiem cegły. Innymi słowy
    > sami sobie ten los zgotowali, tylko teraz zaboli ich w czułym miejscu.

    Znaczy wracamy do kołchozów? ;-)

  • 8. Data: 2022-07-26 22:25:10
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-26-lipca-2022 o 21:46, Jacek Maciejewski pisze:
> [...]
    > białego człowieka. I trudno o inną ocenę wiedząc że takie auto jest
    > wykorzystywane góra przez 1% swojego czasu i służy głównie mierzeniu

    było już parę filmów na ten temat.

    Dasz przykład i ustąpisz miejsca innym na planecie?

  • 9. Data: 2022-07-26 22:26:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-26-lipca-2022 o 22:09, ii pisze:
    > Proponuję wszystkich zapisać do przedszkola.

    Z tego forum?

  • 10. Data: 2022-07-26 22:33:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2022 22:23, _Master_ wrote:
    > Znaczy wracamy do kołchozów? ;-)

    W przypadku produktów elektronicznych to się już stało. Nie jesteś
    włascicielem tego, co kupujesz, z roku na rok coraz większego procentu
    elektroniki. Farmerzy nie posiadają już kupionych traktorów, części
    samochodów ma ficzery na abonament itd itp.

    Ale jak ktoś chce zabrać SUVy to nagle biadolenie półgłówków, którzy nie
    będą mogli sobie poszpanować.

    Nie mogli kwilić wcześniej, kiedy ten trend się tworzył? Wtedy, jak ktoś
    protestował przed praktykami np. Apple, to pieprzyli coś o lewactwie. To
    teraz czyja będzie wina?