  • 1. Data: 2022-07-29 10:23:03
    Temat: elektryfikacja 2
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    tym razem po niemiecku

    https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/niemcy-tez-m
    aja-problemy-z-autami-elektrycznymi-nie-maja-gdzie-i
    ch-ladowac/f9rxbq8

    W skrocie Niemcy maja za mało ladowarek plus - ludzie sa niekulturalni
    :-)

    https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/zaskakujace-
    wyniki-az-85-proc-niemcow-nie-chce-samochodu-elektry
    cznego/6g0yfvy
    Niemcy maja juz 13% elektrykow (tzn wsrod noworejestrowanych),
    ale 85% ... nie chce elektryka.

    Ciekawe na ile przyczyniaja sie do tego problemy z ladowarkami :-)

    "Niemal jedna czwarta niemieckich kierowców wypunktowała zbyt niski
    zasięg. Z odpowiedzi udzielonych przez ankietowanych wynika, że byliby
    usatysfakcjonowani, gdyby e-auta przejeżdżały na jednym ładowaniu co
    najmniej 616 km. Ciekawostka z tego samego badania: Amerykanie za
    wystarczający uznaliby dopiero zasięg przekraczający 833 km!"

    Niemcow troche rozumiem - wyjezdza sie na autostrade, zatrzymuje
    dopiero jak w baku pusto :-)
    I jedzie po drodze 150km/h ...

    Amerykanie maja jakies wieksze pecherze i zołądki, czy trafilo na
    hejterow ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2022-07-29 10:30:05
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2022 o 10:23, J.F pisze:

    > Amerykanie maja jakies wieksze pecherze i zołądki, czy trafilo na
    > hejterow ? :-)

    W każdym przypadku chodzi w wiekszości o ludzi nie rozumiejących na co
    głosują.
    Nigdy nie miał taki elektryka, nie ma pojęcia jak się nim jeździ, więc
    pytanie go jaki zasięg jest wystarczający, nie ma większego sensu.

    Z równym skutkiem mogliby go spytać o konieczne parametry lokomotywy
    albo promu kosmicznego.
    Też o nich nic nie wie.
    Wie tyle co o bevach - że są.

  • 3. Data: 2022-07-29 11:01:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 10:30:05 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > pytanie go jaki zasięg jest wystarczający, nie ma większego sensu.
    > Z równym skutkiem mogliby go spytać o konieczne parametry lokomotywy

    Ale ma benzyniaka. I wie, co ile go tankuje.
    Tym niemniej ... 818km duzo. Bak pewnie na tyle nie starcza,
    a to srednia tylko.

    Trafili na takich, co to "nie mam domku z garazem - mogę ladowac raz
    na tydzien"?
    Czy doswiadczeni - "raz na tydzien jade 600 mil, i po drodze mam tylko
    jedną krotka przerwe".

    J.

  • 4. Data: 2022-07-29 11:10:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/07/2022 10:23, J.F wrote:
    > Amerykanie maja jakies wieksze pecherze i zołądki, czy trafilo na
    > hejterow ? :-)

    Może wynika to z innych, uśrednionych, zaokrągleń mil.

  • 5. Data: 2022-07-29 11:22:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2022 o 11:01, J.F pisze:

    > Ale ma benzyniaka. I wie, co ile go tankuje.

    Ale nie wie, że nie ma obowiązku jeżdżenia bevem, tak jak benzyniakiem.
    To tylko z wyglądu podobne auta - de facto są zupełnie różne.

    Nie wie też, że przestawienie klapek w głowie jest bardzo proste.

  • 6. Data: 2022-07-29 11:31:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 11:22:35 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale nie wie, że nie ma obowiązku jeżdżenia bevem, tak jak benzyniakiem.
    > To tylko z wyglądu podobne auta - de facto są zupełnie różne.
    >
    > Nie wie też, że przestawienie klapek w głowie jest bardzo proste.

    Obiady dobre sa, obiady dobre są, obiady dobre są :-)

    A on nie chce innego auta.
    Chce takie, jakie ma - np rodzinny pickup :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-07-29 11:34:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 11:10:19 +0200, heby wrote:

    > Może wynika to z innych, uśrednionych, zaokrągleń mil.

    Z jakis usrednien odpowiedzi na pewno, bo watpie aby wiekszosc
    rowno odpowiadala "511 mil".

    Tym niemniej - duzo. Szczegolnie, jak to srednia.
    Co oni tam 1000km na raz jezdzą ?

    Czy owszem - raz do roku im sie zdarza, nie zycza sobie 3 dni w trasie
    :-)

    J.

  • 8. Data: 2022-07-29 11:41:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2022 o 11:31, J.F pisze:

    > Obiady

    Przerwy w podróży - zużyte na cokolwiek.
    Na dłuższą metę na zdrowie mu wyjdzie.
    Może nikogo nie zabje po przejechaniu 820 km.

    > A on nie chce innego auta.
    > Chce takie, jakie ma - np rodzinny pickup :-)

    I w czym problem?
    Że go nie stać?

    Czemu Ciebie to interesuje?
    Wielu ludzi na coś nie stać.

  • 9. Data: 2022-07-29 11:43:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2022 o 11:34, J.F pisze:

    > watpie aby wiekszosc
    > rowno odpowiadala "511 mil".
    >
    > Tym niemniej - duzo. Szczegolnie, jak to srednia.
    > Co oni tam 1000km na raz jezdzą ?

    Jedzą jak jedzą, ale że z toalety nie korzystają, ani nóg nie
    rozprostowują nawet?
    Może pytali właścicieli rv?

    Nie - po prostu jest jak pisałem - głąby nie wiedzą o co są pytani.

  • 10. Data: 2022-07-29 12:08:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 11:43:43 +0200, Cavallino wrote:

    > Jedzą jak jedzą, ale że z toalety nie korzystają, ani nóg nie
    > rozprostowują nawet?
    > Może pytali właścicieli rv?
    >
    > Nie - po prostu jest jak pisałem - głąby nie wiedzą o co są pytani.

    Oni maja inne zwyczaje. Drive-in McDonald, Drive-in Coffe,
    Drive-in bank

    https://prov.vic.gov.au/about-us/our-blog/drive-bank
    ing

    Czy raczej Drive-through
    https://en.wikipedia.org/wiki/Drive-through

    https://www.youtube.com/watch?v=44ANtGlsCpI

    Nie wiem o co chodzi ... maja duze, wygodne samochody, i nie maja
    ochoty wysiadac z klimatyzowanego wnetrza na ten skwar?
    Bo chyba nie o klopoty z parkowaniem chodzi - przynajmniej nie na
    prowincji.

    Tak czy inaczej - jakos im nie zalezy na prostowaniu nóg.
    No to pewnie ładowac co 300km tez by im sie nie chcialo :-P

    J.

    https://www.ncr.com/blogs/banking/convenience-of-dri
    ve-up-atm

    P.S. Przyszedl Covid i wrociło
    https://www.wsj.com/articles/bank-drive-through-covi
    d-pandemic-teller-drive-thru-window-reopen-115940494
    50