  • 1. Data: 2020-01-01 11:16:38
    Temat: Syrena elektryk
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    Co tam twizy, co tam tesla, oto najprawdziwsza syrena 105 EV:
    <https://tvn24bis.pl/moto,99/elektryczna-syrena-105-
    z-lodzi-raport-tvn-turbo,969432.html>
    <https://elektrowoz.pl/auta/elektryczna-syrena-105-b
    aterie-10-kwh-100-kilometrow-zasiegu-i-okolo-40-45-t
    ysiecy-zl-kosztow-foto-wideo/>
    A tutaj informacje techniczne:
    Problemy eksploatacyjne prototypu samochodu elektrycznego Syrena 105 EV
    <http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/114/ref_33
    .pdf>
    Porównanie charakterystyk trakcyjnych samochodu Syrena 105 posiadającego
    konwencjonalny i elektryczny napęd
    <http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/114/ref_32
    .pdf>

    News nie najświeższy, bo z września minionego roku, ale aż dziwne, że
    jeszcze na grupie nie było.

    --
    MF

  • 2. Data: 2020-01-01 12:09:18
    Temat: Re: Syrena elektryk
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 1 Jan 2020 10:16:38 +0000, MF

    > News nie najświeższy, bo z września minionego roku,
    > ale aż dziwne, że jeszcze na grupie nie było.

    Czemu dziwne? Wstyd tutaj o elektrykach pisać, bo przecież tym elektrycznym
    gównem się brandzlują same fanboje co nie mają co z piniędzmi robić. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2020-01-01 12:45:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.01.2020 o 12:09, Myjk pisze:
    > Wed, 1 Jan 2020 10:16:38 +0000, MF

    > Czemu dziwne? Wstyd tutaj o elektrykach pisać, bo przecież tym elektrycznym
    > gównem się brandzlują same fanboje co nie mają co z piniędzmi robić. ;P

    właśnie minęły święta, a Ty rozpoczynasz kłótnie. Elektryczne samochody
    to przyszłość, ale nie taka jaką nam sie serwuje. Mają one zastąpić lub
    wspomóc transport publiczny, codzienne dojazdy do pracy. niestety są
    konstruowane i promowane jako prawie substytut samochodu rekreacyjnego -
    który ma nas dowieść na wczasy, do dalszej rodziny....
    Co do przeróbek starych samochodów spalinowych na elektryki - super
    pomysł. ale nie syreny. JEst pierdylion pełnoletnich modeli które
    zamiast spalinowego silnika, mogłyby mieć elektryczny. ale trzeba do
    tego wybrać auto które jest popularne, (większa ilość klientów) i
    najbardziej odporne na rdzę (aby zachować chociaż minimum
    bezpieczeńśtwa). Gdyby do takiego autka były tanie zestawy do konwersji,
    jakieś bonusy od rządu - to kto wie? A syrena na prąd - taka
    ciekawostka. z 15 lat temu przerabiali escorta w Gdańsku - nie pamiętam
    czy ktoś pisał o tym na grupie. na 100% jeździł na akumulatorach z ołowiem

    ToMasz

  • 4. Data: 2020-01-01 12:57:51
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    ToMasz w

    > właśnie minęły święta,

    Jakie święta? Dopiero będą!

    > a Ty rozpoczynasz kłótnie.

    Ty rozpoczynasz!

    To jest grupa pl.misc.samochody, a nie pl.katolik.samochody!

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2020-01-01 13:28:58
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 01/01/2020 11:09, Myjk wrote:
    > Wed, 1 Jan 2020 10:16:38 +0000, MF

    > Czemu dziwne? Wstyd tutaj o elektrykach pisać, bo przecież tym elektrycznym
    > gównem się brandzlują same fanboje co nie mają co z piniędzmi robić. ;P

    Co racja, to racja.

    Następnym krokiem powinna być przeróbka mikrusa. Baterie mógłby wozić w
    przyczepce. Do tego projekt byłby bardziej perspektywiczny, bo (co
    niewątpliwie wszyscy tu wiedzą) identyczna technologia pasowałaby do
    niemieckiego goggomobila.

    A dopiero będzie, jak ktoś weźmie oryginalnego polskiego fiata 508,
    odpicuje i przerobi na elektryka.

    --
    MF

  • 6. Data: 2020-01-01 17:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > właśnie minęły święta, a Ty rozpoczynasz kłótnie.

    Jest takie powierdzenie o ironii kopiącej w zadek... ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 7. Data: 2020-01-01 17:03:27
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-01 o 13:28, MF pisze:

> [...]
    > niemieckiego goggomobila.
    >
    > A dopiero będzie, jak ktoś weźmie oryginalnego polskiego fiata 508,

    To się chama bezczelnego posadzi do pudła za niszczenie zabytków
    i dorobku kultury oraz techniki krajowej.
    Lanosy sobie przerabiajcie, te robione u nas.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2020-01-01 17:17:23
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-01 11:16, MF wrote:
> [...]
    z-lodzi-raport-tvn-turbo,969432.html>

    > <https://elektrowoz.pl/auta/elektryczna-syrena-105-b
    aterie-10-kwh-100-kilometrow-zasiegu-i-okolo-40-45-t

    "Wartość projektu szacujemy na 40-45 tysięcy złotych, z czego sam silnik
    kosztował około 20-25 tysięcy złotych."

    "nadanie wnętrzu nowego blasku wymagało skorzystania ze skór aż czterech
    krów"

    > A tutaj informacje techniczne:
    > Problemy eksploatacyjne prototypu samochodu elektrycznego Syrena 105 EV
    > <http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/114/ref_33
    .pdf>

    "Dodatkowo nawet hamowanie regeneracyjne realizowane przez podniesienie
    nogi z pedału przyspieszenia rozpędzonego pojazdu powodowało ten sam
    efekt, jako że prototypowy pojazd wyposażony został w system
    zawiadywania o hamowaniu silnikiem jadących za samochodem poprzez
    zapalenie świateł STOP."

> [...]
    .pdf>

    > News nie najświeższy, bo z września minionego roku, ale aż dziwne, że

    MZ akademickie wprawki do normalnych konstrukcji, których konstruowanie
    uniemożliwia istniejące prawo.

  • 9. Data: 2020-01-01 17:28:50
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-01 12:45, ToMasz wrote:

> [...]
    > konstruowane i promowane jako prawie substytut samochodu rekreacyjnego -
    > który ma nas dowieść na wczasy, do dalszej rodziny....

    Bo prawie nikt nie chce utrzymywać dwóch samochodów a alternatywy nie widać.

> [...]
    > tego wybrać auto które jest popularne, (większa ilość klientów) i
    > najbardziej odporne na rdzę (aby zachować chociaż minimum

    To się nowy samochód konstruuje.

> [...]
    > czy ktoś pisał o tym na grupie. na 100% jeździł na akumulatorach z ołowiem

    W poprzednim wieku były amatorskie samochody elektryczne.

  • 10. Data: 2020-01-01 17:51:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.01.2020 o 12:57, 'TomN' pisze:
    > ToMasz w

    > Jakie święta? Dopiero będą!

    > Ty rozpoczynasz!

    Myjk pisał o elektrycznym gównie, ja podałem argumenty. ale jak chcecie
    ToMasz