  • 11. Data: 2011-03-05 17:31:36
    Temat: Re: Systemy dzwieku w TV
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-05 16:58, VSS pisze:
    > W wiadomości:iktamn$q8e$...@i...gazeta.pl,
    > Wiewior <j...@t...cy> nastukał:

    a_cyfrowa_w_Polsce

    > i gdzie tam jest napisane, ze używamy MPEG1 ??

    Musze cie zmartwic moj tuner na kazdym kanale pokazuje kodowanie mpeg1

    doucz sie

  • 12. Data: 2011-03-06 17:50:52
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:ikts1j$e1b$...@n...onet.pl,
    Aha <t...@s...com> nastukał:

    > Musze cie zmartwic moj tuner na kazdym kanale pokazuje kodowanie mpeg1
    >
    > doucz sie

    to zmień tuner i doucz się

    --
    VSS

  • 13. Data: 2011-03-06 17:55:26
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:iktopf$iel$...@i...gazeta.pl,
    Wiewior <j...@t...cy> nastukał:

    > Jest napisane, że jest używany MPEG - a ktoś kilka postów temu dziwił
    > się "a co ma mpeg do tego w jakim formacjie nadawany jest dźwięk ?"

    przeczytaj jeszce raz post pytającego ze zrozumeiniem, przeczytaj także
    odpowiedź z 11:25. podpowiem Ci ze nie pytał on o sytem kodowania a o ilośc
    kanałów np. czy koncert symfoniczny nie poleci w mono. to w jaki sposób jest
    kodowany dźwiek w TS nie wpływu na to co niesie. może lecieć stereo, mono, 5
    kanałów ale zawsze w mpeg2 (w Polsce). dlatego napisałem w moim liście o
    12:52, że nie ma znaczenia system kodowania do tego co niesie.

    --
    VSS

  • 14. Data: 2011-03-08 09:40:15
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2011-03-06 18:55, VSS pisze:
> [...]
    > stereo, mono, 5 kanałów ale zawsze w mpeg2 (w Polsce). dlatego napisałem
    > w moim liście o 12:52, że nie ma znaczenia system kodowania do tego co

    BZDURA. I to do kwadratu. Po pierwsze: pytający wykazał się totalną
    lamowatością i nie sprecyzował, o co pyta. Tym bardziej, że "głos z
    poduchy" może oznaczać sygnał przekompresowany, o niskiej przepływności.
    Pod drugie: naprawdę doucz się na temat formatów dźwięku
    wykorzystywanych w DVB. Zarówno w wersji satelitarnej, jak i naziemnej.
    I koniecznie doczytaj na temat przekazywania dźwięku 5.1 w MPEG-u (czy
    to 1, czy 2).

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 15. Data: 2011-03-08 09:44:50
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2011-03-05 18:31, Aha pisze:
    > Musze cie zmartwic moj tuner na kazdym kanale pokazuje kodowanie mpeg1

    Bo akurat MPEG-2 w tym konkretnym przypadku wygląda na jakąś pomyłkę.
    Wystarczy poczytać trochę na temat kodowania dźwięku, żeby wiedzieć, że
    MPEG-2 w zakresie dźwięku dodał tylko niskie częstotliwiości próbkowania
    (poniżej 44,1kHz) i niskie przepływności. No i dodanie opcji kodowania
    5.1, która praktycznie nigdy nie była wykorzystana. Ale żeby to
    wiedzieć, trzeba czasem poczytać, a nie jedynie promować się na grupach
    (i, oczywiście, nie jest to przytyk do Ciebie ;))