  • 1. Data: 2012-11-16 23:48:33
    Temat: Szukam dobrego warsztatu/mechanika TDI VAG w Wlkp
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    Witam
    czy ktoś z was może plecić naprawdę dobry warsztat lub osobę dla której
    mechanika jest nie tylko sposobem na zarabianie pieniędzy ale przedewszystkim
    pasją ? kogoś komu można bez obaw powierzyć auto mając pewność że wie co robi i
    ze robi to naprawdę dobrze ? dość się w życiu napatrzyłem na różnych mechaników
    którzy wycierają z oleju części szmatą zapaćkaną piachem i pakują to potem do
    silnika... Szykuję się do wymiany silnika w aucie potrzebuję kogoś kto złoży mi
    cały silnik 1.9TDI od podstaw z wymianą uszczelnień, panewek - jeśli trzeba,
    honowaniem cylindrów, wymianą rozrządu, będzie potrafił ustawić kat wtrysku i
    dawkę paliwa czy wyregulować cięgło w turbinie... Doradzi jakie sprzęgło się
    nada na 400-450Nm Okolica powiedzmy między Poznaniem a Świebodzinem.

    Pzdr
    Piotrek

  • 2. Data: 2012-11-17 18:59:39
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-11-16 23:48, X-Man pisze:
> [...]
    > paliwa czy wyregulować cięgło w turbinie... Doradzi jakie sprzęgło się
    > nada na 400-450Nm Okolica powiedzmy między Poznaniem a Świebodzinem.

    ...tylko w Erze :)

    A poważnie - popytaj okolicznych taksówkarzy, odwiedź kilka poleconych
    przez nich warsztatów wyłuszczając wymogi, wybierz tego, który nie
    będzie piętrzył wątpliwości i na starcie poda uczciwą cenę. A potem
    zażądaj faktury i gwarancji na piśmie - to odsiewa mechaników od tych,
    co "prawdopodobnie wiedzą jak".
    Chyba nic więcej w temacie nie możesz zrobić :)

    Latem udało się mojej małżonce "wystukać" panewki w dCI: po rozpoznaniu
    kto, jak, czemu i za ile, rozpisaniu na poszczególne części (włącznie ze
    "słupkiem" silnika po generalce i na gwarancji - okazało się, że
    zaplanowany koszt w ASO był o 900 zł wyższy niż u "pana kazia", którego
    co prawda parę osób polecało, ale pan Kazio nie miał działalności, a na
    pytanie o gwarancję potrafił tylko odpowiedzieć "nic ci nie napiszę, ale
    cztery osoby z forum nie narzekają..".
    Jakoś wolałem zaryzykować oddanie go ludziom, którzy mają narzędzia,
    manuale serwisowe, dostęp do nowych części i - zanim poskładają osłony i
    ożenią silnik ze skrzynią - zadzwonią i zaproszą mnie, żebym ocenił, czy
    wszystko co ma - wygląda na nowe :).
    Od pół roku renówka śmiga jak szwajcarski zegarek, a jak się wysra -
    trafi do miłych panów, którzy sprzedali mi silnik, części i wykonali usługę.

  • 3. Data: 2012-11-18 12:12:41
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "scobowski" <s...@i...pl> wrote in message
    > ...tylko w Erze :)

    chyba tak...

    > A poważnie - popytaj okolicznych taksówkarzy, odwiedź kilka poleconych przez
    > nich warsztatów wyłuszczając wymogi, wybierz tego, który nie będzie piętrzył
    > wątpliwości i na starcie poda uczciwą cenę.

    i tu jest mały problem logistyczny, ja to chcę zrobić podczas urlopu mieszkam na
    stałe na wyspach dlatego szukam kogoś z polecenia

    A potem
    > zażądaj faktury i gwarancji na piśmie - to odsiewa mechaników od tych, co
    > "prawdopodobnie wiedzą jak".

    to też jakas myśl tylko co mi z tego jak się auto rozkraczy 2000km od mechanika

    No nic szukam dalej ;)

    Pzdr
    Piotrek

  • 4. Data: 2012-11-18 12:51:34
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jak to? TDI padło?? Najlepsiejszy silnik na swiecie?? Niezniszczalny?????

  • 5. Data: 2012-11-18 13:06:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Nov 2012 12:51:34 +0100, Tomek napisał(a):
    > Jak to? TDI padło?? Najlepsiejszy silnik na swiecie?? Niezniszczalny?????

    No nie, najlepszy to jest mercedes :-)
    A nawet on nie jest niezniszczalny, ale milion km w osobowce, kto tyle
    przejedzie :-)

    A powazniej to niedawno widzialem jak odpadly denka szklanek w TDI i sie
    zastanawiam jak to sie moglo stac ... no i widac ze trzeba je wymieniac :-)

    J.

  • 6. Data: 2012-11-18 14:48:28
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Tomek" <t...@o...pl> wrote in message news:k8ai46$79d$1@news.icpnet.pl...
    > Jak to? TDI padło?? Najlepsiejszy silnik na swiecie?? Niezniszczalny?????

    nic nie padło chcę przygotować silnik od podstaw na 220-240KM dół od PD głowica
    od VP chcę to zrobić dobrze od podstaw dlatego szukam kogoś kto ogarnia temat a
    nie tylko wymienia klocki i płyny

    Pzdr
    Piotrek